انرژی در فیلم میلیونر زاغه نشین Slumdog Millionaire 2008

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰

فهرست مطالب

انرژی در فیلم میلیونر زاغه نشین Slumdog Millionaire 2008 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انرژی مثبت و دعای پدر مادر از لحاظ ذهنی فرد را آماده ی پذیرش موفقیت می کند. این امر حتمی نیست و نمی توان گفت که هر فرد که مادرش دعایش کرده است پس موفق می شود. اما تاثیر بالای این قضیه را نمی توان انکار کرد. شما تا چه حد پدر و مادر خود را راضی نگه داشته اید؟ آیا پدر و مادر شما برای شما دعای خیر کرده اند؟

Slumdog Millionaire 2008

فیلم هندی میلیونر زاغه نشین با ۸ اسکار و ۱۴۴ جایزه و ۱۲۸ نامزدی و بودجه گذاری ۱۵ میلیون دلاری توانست درآمد ۳۷۸ میلیون دلاری داشته باشد و در لیست بهترین فیلم های دنیا قرار بگیرد.

داستان جمال مالک، یک یتیم ۱۸ ساله پر انرژی از محله های فقیر بمبئی که قرار است بزرگترین روز زندگی خود را تجربه می کند. با تماشای تمام ملت، او در برنامه ای شرکت کرده و موفق شده تا مرحلهٔ پایانی پیش برود اکنون فقط یک سوال با برنده شدن ۲۰ میلیون روپیه در Kaun Banega Crorepati هندی سال ۲۰۰۰ به نام چه کسی می خواهد میلیونر شود؟ فاصله دارد. اما زمانی که این نمایش برای شب پخش می شود، پلیس او را متهم به تقلب می کند؛ چگونه می توان یک بچه خیابانی را بسیار با علم دانست؟

بازرس پلیس به او می‌گوید به‌ شرطی آزادش می‌ کند که بگوید چگونه به جواب سؤال‌ها دست پیدا کرده و جمال داستان زندگیش را برای مأمور بازجویی تعریف می‌کند. جمال داستان زندگی خود را در زاغه ای که او و برادرش رشد کرد، از ماجراهای خود با هم در جاده ها، برخورد های خشن با گروه های محلی و لاتیکا، عشقش که از دست داده بود، بی تقصیر اثبات می کند.

هر فصل از داستان، کلید پاسخ به یکی از سوالات نمایش نشان می دهد. هر فصل داستان به طور فزاینده ای لایه ای از تجربه  های جمال را نشان می دهد که آن پاسخ به آزمون به نظر می رسد غیر ممکن است آموخته است. اما یک سوال باقی می ماند. رمز و راز این مرد جوان بدون تمایل ظاهری برای ثروت بی مانند است.

میلیونر زاغه نشین

در این فیلم کارگردان سعی داشته نیم نگاهی به شانس و تقدیر داشته باشد و حتی سعی می کرد که کمی بگوید دعای مادر او باعث موفقیتش شد و انرژی بی تاثیر نبود اما دلیل برد را تجربه و درس گیری از شکست ها می داند. علاوه بر آن نشان داد که زندگی در کشور هند بسیار دشوار است و عواملی مانند کمبود بهداشت و فقر زندگی های بدی را برای مردم درست کرده است. می بینیم چگونه افراد در این منجلاب تلاش می کنند تا به یک ثبات مالی برسند. راحت ترین کار در این موقعیت دزدی و قاچاق است که به وضوح در فیلم بیان شده است. و حتی بیان شده که این کار ها عاقبت خوشی ندارند.

پسر پر انرژی تجربه های تلخی را کسب کرده است که این تجربه ها بر تنه ی زندگی او حک شده است. یک دیدی آشکار به زندگی واقعی افرادی که فقیر و بدون امکانات هستند به ما می دهد. موفقیت یک شبه بسیار شیرین است و این موفقیت ناگهانی آرزوی همگان است. جدای از این ها پشت پرده ی برنامه های تلویزیونی را کاملا آشکار می کند. هیچ مجری و هیچ برنامه ای دوست ندارد شما در مسابقات موفق شوید و روی جلوی دوربین هیچ کس را نباید باور کرد.

اسکار سال ۲۰۰۹ با نامزدی فیلم های سرگذشت عجیب بنجامین باتن، میلک، خواننده، کشتی گیر و بچه عوضی، میلیونر زاغه نشین را نگینی بر انگشتری خود کرد.  میلیونر زاغه نشین معرفی شده از سینمای هند با کارگردانی دنی بویل انگلیسی نخستین اسکار کارگردانیش را برای این فیلم به دست آورد.

صفت بالیوود بر این سینما، رتبه دومی در تولید فیلم و   انرژی و شمار بالای کسانی که در این صنعت فعالیت می کنند، مهر تائیدی است بر علاقه مردم هند به سینما، با دوست دارانی که در کشورهای همسایه دارد. زمانی در دهه 60 در کنار آپارات های اجاره ای و فیلم های بروسلی، آپاچی، برزخی ها و فیلم هایی دیگر، حتما یک فیلم هندی برای اکران فامیلی شرکت داشت.

میلیونر زاغه نشین درامی عاشقانه است که از دل اجتماعی از حاشیه نشینان پر انرژی به تصویر کشیده می شود، ترکیب سینمای هند با قاعده خواهی غربی، با وجود بیشتر مولفه های هندی، موفقیت اثر بی شک برای تفکر و هدایت کارگردان انگلیسی و فیلمنامه نویسش با فیلمنامه ای استخوان دار است.  فیلم با مفصل قرار دادن بخش های مسابقه، ترتیبی اپیزودیک از زندگی جمال می شود، ترتیب مناسب سکانس ها، بیننده را با وجود سفر های چند در زمان سردرگم نمی کند.

عنوان فیلم دو کلمه متفاوت در واقعیت است که در دنیای کنونی جزو اتفاقات نادر به حساب می آید گونه ای که این نام بیشتر به یک فیلم کمدی با انرژی مثبت می ماند، روند فیلم نشان می دهد که این اتفاق کمیاب چقدر می تواند در دسترس هر کسی باشد، کاخ نشین باشی یا زاغه نشین.  با طرح پرسشی در ابتدا، فیلم موضع خود نسبت به محتوایش را مشخص می کند و از آن پس می کوشد تا با به کارگرفتن عوامل مختلف، مسیری منطقی برای تفسیر موضع خود ارائه دهد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی