اعتماد به نفس و روحیه خود را با یادگیری این 7 مهارت بالا ببرید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اعتماد به نفس و روحیه بالا از ویژگی های افراد موفق است. این افراد به خود و کاری که انجام می دهند، ایمان دارند.

توجه داشته باشید که موفقیت افراد موفق باعث اعتماد به نفس کودکان آنها نشده است. بلکه روحیه بالا و خودباوری و اعتماد به نفس افراد موفق،دلیل اصلی موفقیت آنها است. یک شخص با روحیه و اعتماد به نفس بالا می تواند احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد، ارزش خود را بداند و به دلیل قابلیت ها، مهارت ها و موفقیت های خود احساس غرور و رضایت کند. ولی فردی که اعتماد به نفس و روحیه ضعیفی دارد، احساس می کند مورد قبول و علاقه هیچ کس نمی باشد و نمی تواند هیچ کاری را صحیح انجام دهد.

به‌راستی دوره اعتماد به نفس چیست؟ اعتماد به نفس بالا چه معنایی دارد؟ اعتماد به نفس کاذب به چه معنا است؟ راه‌های تقویت اعتماد به نفس چیست؟ افرادی که اعتماد به نفس ندارند چه کارهایی باید انجام بدهند؟ از چه طریقی می‌توانیم اعتماد به نفس خودمان را بالا ببریم؟ سوالات بسیاری در مورد اعتماد به نفس مطرح می‌شود که پاسخ آنها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

اعتماد به نفس

مهارت های ضروری جهت حفظ روحیه و افزایش اعتماد به نفس

از آنجا که روحیه ضعیف و اعتماد به نفس پایین همیشه سبب ایجاد مشکلات در زندگی می شود، ما در اینجا مهارت های ضروری جهت حفظ روحیه و اعتماد به نفس خود در شرایط نامطلوب، که یکی از لوازم موفقیت و تحقق بخشیدن به رویاها می باشد، را آورده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با یادگیری این مهارت ها با اعتماد به نفسی بالا با مشکلات و چالش های زندگی روبرو گردید و بر ناامیدی غلبه نمایید.

مهارت اول- خودآگاهی

ما باید هدف ها، احساسات و محدودیت های خود را شناسایی و با آرامش با آنان برخورد نماییم. می توانیم از طریق مطالعه، اندیشیدن و تفکر برخی از راه هایی که سبب آگاهی ما از خودمان و چیزهایی که ما را خوشحال یا ناراحت می نماید، را بیابیم. در صورت شناخت کامل خود و تسلط بر مهارت خود آگاهی بهتر می توانیم زندگی و مشکلات آن را کنترل نماییم.

مهارت خودآگاهی یکی از مهم ترین لوازم ساخت یک زندگی موفق و شاد

 مهارت دوم- خودباوری

شاید این موضوع به نظرتان دشوار آید، ولی باید کوشش ما این باشد که با رفتارمان نشان دهیم که همواره مراقب خودمان هستیم و به خود ایمان داریم. حتی اگر در این مورد مطمئن هم نیستیم، باید چنین رفتار مثبتی را به اطرافیان خود نشان دهیم. نوع رفتار و برخورد مردم تحت تأثیر رفتارهای خود ماست. در نتیجه باید این خود اعتمادی، اعتماد به نفس و ارزشی را که برای خود قائل هستیم را به نمایش بگذاریم تا در مقابل احترام دریافت نماییم.

مهارت سوم- برقراری تعادل بین کار و زندگی

همه ما می خواهیم با پشتکار و تلاش امنیت و رفاه را برای خانواده خود فراهم سازیم. اما نکته مهم اینجاست که ما باید بتوانیم بین زندگی و شغل خود تعادل برقرار نماییم، چرا که به هنگام تعادل است که حفظ روحیه و اعتماد به نفس راحتتر می گردد. بهتر است برای خود مشخص نماییم که اهداف مالی برایمان مهم تر است یا وقت گذاشتن برای خانواده؛ و یک بازنگری کلی در تعیین اولویت های زندگی خود داشته باشیم. می توانید با الگوبرداری از افرادی که در زمینه متعادل سازی زندگی شخصی و شغلی خود موفق بوده اند و همچنین مطالعه مقالاتی همچون تقویت اعتماد به نفس در ویدئو انگیزشی آکادمی بازار، تقویت اعتماد به نفس را با تکنیک‌های ساده و کاربردی بیاموزید و «ساختن اعتماد به نفس» اثری عالی از محصولات انگیزشی آکادمی بازار دانش خود را افزایش دهید.

مهارت چهارم- بهره گیری از مشاوران متخصص

همیشه باید افرادی را داشته باشیم تا هنگامی که به مشکلی بر می خوریم که سبب می شود روحیه و اعتماد به نفس خود را از دست دهیم، از آن ها مشورت بگیریم. اگر بعد از مشورت با نزدیکانمان، همچنان تحمل آن مشکلات برایمان سخت بود، باید از مشاورین حرفه ای کمک بگیریم. بنابراین هنگامی که احساس ناامنی، نگرانی، استرس، ناراحتی و پریشانی می نمایید، بهترین کار مشاوره گرفتن از یک مشاور متخصص می باشد تا بتوانید روحیه و اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید.

مهارت پنجم- بهره گیری از تنهایی

لذت از جمع دوستان و تنهایی دو قسمت از زندگی هستند که برای تقویت روحیه و حفظ اعتماد به نفس بسیار مهم می باشند. جهت معنا بخشیدن به زندگی نباید کاملاً به وجود دیگران وابسته باشیم. با گذراندن ۲۰ دقیقه در حمام، گوش دادن به موسیقی یا خروج از منزل به قصد لذت بردن از طبیعت، زمانی را برای لذت بردن از تنهایی خود صرف نمایید. در تنهایی خود می توانید افکار خود را جمع نمایید و به آن ها نظم دهید و ذهن خود را آرام نمایید، و بعد دوباره با روحیه و اعتماد به نفس به ادامه فعالیت های روزانه خود بپردازید.

مهارت ششم- دوری از افراد منفی و سمی

ما باید از روابط مسمومی که در ما ایجاد احساس ناراحتی , عصبانیت یا ناامنی می نماید، خودداری نماییم. هر چقدر هم که سخت باشد، ولی باید ارتباط خود با افراد سمی که سبب افسردگی ما می گردند را به حداقل میزان ممکن برسانیم. هنگامی که از افراد سمی دوری نماییم، راحتتر می توانیم روحیه و اعتماد به نفس خود را حفظ نماییم.

افرادی که اغلب محبت های دریافتی ما را بدون پاسخ می‌ گذارند و یا افرادی که همیشه از ما انتقاد می‌ نمایند، نمونه هایی از افراد سمی هستند. باید صداقت سخنان چنین اشخاصی را ارزیابی نماییم، تا دریابیم که میزان حقایق موجود در حرف های آن ها تا چه حد طبق ارتباطی مثبت و خوش بینانه می باشد. اگر افرادی هستند که مدام ما را تحت فشار روانی قرار می‌ دهند، به طور جدی از آنان بخواهیم که ما را رها نمایند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اعتماد به نفس و عزت نفس

مهارت هفتم- مثبت اندیشی

ما باید سعی نماییم تا از حداکثر توانایی هایمان بهره بگیریم و به قدرت خویش اتکا نماییم. علایق شخصی مان را با مطالعه و گذراندن کلاس ها توسعه بخشیم. علایق جدید را امتحان کرده و از شکست هایمان درس های مثبت نهفته در آن را یاد بگیریم. همه ما بخشی از اوقات خود را از دست داده ایم اما افراد موفق از شکست هایشان درس آموخته اند و مغلوب شکست خود نگشته اند. اگر ما توانایی های خود را به خوبی توسعه بخشیم و نقش مثبتی داشته باشیم، واقعاً قادر به تغییر موقعیت های منفی به موقعیت های مثبت خواهیم بود. چگونه ذهن خود را به مثبت اندیشی عادت دهیم؟

قدرت اعتماد به نفس
قدرت اعتماد به نفس

نتیجه گیری:

انتخاب با خود شماست، شما می توانید با راهکارهای موجود اعتماد به نفس خود را تقویت نمایید و یا اینکه اجازه دهید روحیه و اعتماد به نفس شما افت نماید. به خاطر بسپارید که اعتماد به نفس ریشه در واقعیات دارد. این خصوصیت همچون دانشی است که به مرور زمان افزایش می یابد. مطمئن باشید اگر با قدرت، اعتماد به نفس و روحیه ای بالا، رو به جلو حرکت نمایید، قادر به انجام هر کاری خواهید بود.

  • به نظر شما یادگیری مهارت های فوق تا چه حد کمک کننده خواهد بود؟
  • شما با چه مهارت ها و اقداماتی به هنگام مواجهه با مشکلات، روحیه و اعتماد به نفس خود را حفظ می نمایید؟

افکاری که در ذهن ما تولید می شوند، سبب ایجاد احساسات در ما و این احساسات بر روی روحیه، اعتماد به نفس، عزت نفس و انرژی ما تأثیر می گذارند. بنابراین کاملاً مسلم است که با ایجاد افکار منفی در نهایت روحیه بد، اعتماد به نفس و عزت نفس پایینی خواهیم داشت و انرژی ما جهت انجام کارهای روزانه و برداشتن قدم های درست به سوی اهدافمان، تقلیل می یابد؛ و برعکس آن با مثبت اندیشی و کسب مهارت هایی که در مقاله فوق نیز اشاره گشتند، روحیه بسیار قوی و اعتماد به نفس بالایی خواهیم داشت و به طور کلی احساس خوبی در مورد خود پیدا می نماییم.

بنابراین تسلط داشتن بر ذهن و افکار بر میزان شادی و موفقیت ما در زندگی تأثیر زیاد و غیر قابل وصفی می گذارد. به همین علت آکادمی بازار اقدام به تهیه محصولی به نام «معجزه قدرت ذهن» نموده است. شما می توانید با شرکت در این دوره غیر حضوری کم هزینه و به صرفه نسبت به توانمندی ها و قدرت های ذهن و افکار خود آگاهی بیشتری یابید و در نهایت در جهت تحقق بخشیدن به اهداف شغلی و شخصی خود تحولات اساسی در شرایط درونی و بیرونی خود به وجود آورید و شاهد معجزات خارق العاده در اختیار داشتن ذهن و افکار خود در زندگی باشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

17 پاسخ

  1. من همیشه فکر میکردم نمیتونم پزشکی قبول شم ولی یه روز باخودم گفتم مگه من چیم کمتر از ایناییه که قبول شدن و واقعا با این تفکر انگیزه گرفتم و من خودمو باور کردم و الان به خواستم رسیدم

  2. خیلیا از حسادتشون مدام ما رو از مسیر درست دور میکنن ما نباید خودمونو ببازیم و بهشون اجازه همچین کاری روبدیم

  3. یه سری از افرا هستن که فقط میخوان ما پیشرفت نکنیم و زمین بخوریم یعنی دوست دارم شکست خوردن مارو ببین ولی در ظاهر مثل یک دوست خوب جلوه میکنن ماباید این ادمارو بشناسیم و ازشون دوری کنیم

  4. خود اگاهی بسیار مهمه و باید سعی کنیم درون خودمونو بشناسیم تا از تواناییهامون اگاه شیم تا بتونیم به کار بگیریمشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی