وقتی تمام امید تان را از دست می‌دهید این سه کار را انجام دهید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ مهر, ۱۴۰۰
وقتی تمام امید تان را از دست می‌دهید این سه کار را انجام دهید

امید در زندگی باعث می‌شود که ما آینده خود را روشن‌تر ببینیم و کارهایمان را با انگیزه بیشتری انجام دهیم. اگر نور امید در زندگی شما کم‌رنگ شد با سه روش می‌توانید آن را بازگردانید. امید کلید طلایی برای پایان دادن به هر بحرانی است.

امید چگونه می‌تواند زندگی ما را متحول کند؟ آیا فردی امیدوار هستید یا امید خود را از دست داده‌اید؟ به چه چیزهایی امیدوار هستید و در چه حوزه‌هایی امیدی ندارید؟ امید داشتن و امیدوار بودن می‌تواند زندگی ما را دستخوش تغییراتی خوبی قرار دهد. امید پایه علمی دارد و از نظر علمی روی موضوع امید و امیدوار بودن بررسی‌ها و تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است.

بزرگان نیز ما را به امیدوار بودن رهنمون می‌کنند. امیدوار بودن تبعات و اثرات خوبی را در زندگی ما ایجاد می‌کند. فرقی نمی‌کند تا این لحظه امیدوار بوده‌اید یا خیر، ولی می‌توانید امید را به زندگی خودتان وارد کنید. امید به شما انرژی تازه‌ای می‌دهد که همان انرژی می‌تواند برای ادامه‌ راه به شما کمک کند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

امید و آرزو

شما برای آینده‌تان امید و آرزو دارید و از جان و دل با انگیزه برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنید و انتظار نتایج مطلوبی را هم دارید. اما خیلی از اوقات، انتظارات شما تامین نمی‌گردند و شما به اهداف‌تان دست پیدا نمی‌کنید. در این مواقع، شما امیدتان را از دست می‌دهید. گذشته را در گذشته رها کنید و چشم امید به فردا داشته باشید.

با خودتان می‌گویید زندگی واقعا ناعادلانه است و با این‌که هرکاری که در توان‌تان بود را انجام دادید، اما نتیجه حاصله، به هیچ‌وجه شما را راضی نکرده است. شما فکر می‌کنید که هیچ وقت اوضاع و احوال به نفع شما تغییر نخواهند کرد؛ پس، اصلا برای چه تلاش کنیم؟ آخر که چه؟ آیا از پیگیری رویاهایتان ناامید شده‌اید؟

شما دیگر اصلا دل‌تان نمی‌خواهد کاری انجام دهید و مجددا تلاش کنید؛ درست برعکس، شما وسوسه می‌شوید که قید آن هدف را بزنید و بی‌خیالش شوید.

قدم بعدی در زندگی چیست؟ چه باید کرد؟

قدم بعدی در زندگی چیست؟ چه باید کرد؟

آیا واقعا باید بی‌خیال همه چیز و تمامی تلاش‌هایتان شوید؟ یا کماکان امید دارید؟ امید چه نقشی در زندگی ما دارد؟ صرف اینکه تلاش‌هایتان منجر به شکل‌ گیری نتایج دلخواه‌تان نشده است، بدین معنا نیست که شما دیگر باید دست از تلاش بکشید. شما نباید فکر کنید که باز هم شکست خواهید خورد.

شما اصلا نمی‌توانید آینده‌تان را به این شکل، پیش بینی کنید و فکر کنید که همیشه، در یک لحظه، همه چیز برایتان به هم می‌ریزد و از دست می‌رود. این مسئله تنها در صورتی روی می‌دهد که شما آن را انتخاب کنید و خودتان، منجر به بروزش شوید. مسئولیت صددرصد مشکلات‌تان را بر عهده بگیرید و از همین امروز شروع کنید!

اما وقتی که امید خود را زنده نگه می‌دارید و به تلاش‌تان در جهت رسیدن به اهداف و آمال‌تان ادامه می‌دهید، قطعا احتمال دسترسی به آن‌ها به مراتب بالاتر از زمانی خواهد بود که دست از تلاش می‌کشید. تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوید.

باور به خودتان و امید و انگیزه داشتن به اینکه همیشه تحت هر شرایطی، بهترین‌ها برایتان روی می‌دهند، تفاوت عمده‌ای در نگرش شما ایجاد خواهد کرد و این نگرش شما، خودش را در کارتان پدیدار ساخته و منجر به جذب رویدادها و شرایط مثبت بیشتری به سمت شما خواهد شد.

البته در همین جا باید به شما بگویم که این، کاملا طبیعی است که شما گاهی اوقات احساس ناراحتی، نگرانی یا عصبانیت کنید؛ اما مسئله اینجاست که وقتی این موارد، از حد خارج می‌شوند و شما هیجان و شور خودتان در زندگی را از دست می‌دهید، ممکن است تاثیرات جبران ناپذیری در زندگیتان ایجاد کنند.

در ادامه، شما را با ۳ کاری اشنا خواهم کرد که در مواقع این چنینی به شما کمک خواهند کرد:

۱. روی خودتان کار کنید

 روی خودتان کار کنید

خودتان را دوست داشته باشید. به خودتان اهمیت بدهید؛ مهارت‌های فعلی‌تان را بهبود ببخشید یا مهارت‌های جدید بیاموزید. نسبت به خود، توانایی‌ها و توانمندی‌هایتان احساس خوبی داشته باشید. از زمان‌تان استفاده کنید و در خودتان، عادات مثبتی را ایجاد کنید که شما را تحت هر شرایطی مثبت و باانگیزه نگاه می‌دارند.

استاد احمد محمدی
زندگیت را به دست بگیر، تلاش کن، تلاش کن؛ آن‌موقع است که معجزه را می‌بینی!
استاد احمد محمدی

عادات باعث می‌شوند شما به روتین‌تان بچسبید و به شما استقامت و پشتکار را می‌آموزند. معجزه عادت‌های خوب و پایبندی به آن‌ها را بشناسید. ساخت چنین اراده‌ای به شما کمک می‌کند با وجود موانعی که ممکن است در مسیرتان با آن‌ها روبرو شوید، در زندگی به پیش بروید.

۲. بیش از حد روی کنترل امور تمرکز نکنید

سخت نگیرید. اغلب ما، وقتی می‌بینیم امور طبق انتظارمان پیش نرفته‌اند، نا امید می‌شویم. فاکتورهای خارجی زیادی روی زندگی ما تاثیر می‌گذارند که کنترل آن‌ها از عهده ما خارج است. میل به کنترل همه چیز در نهایت فقط باعث می‌شود شما خسته شوید و انرژی و انگیزه‌تان را از دست بدهید. روی آنچه که کنترل آن در اختیارتان است تمرکز کنید و بی‌خیال بقیه شوید.

۳. زود تصمیم گیری نکنید

 زود تصمیم گیری نکنید

گاهی اوقات، ما خیلی زود، قبل از به دست آوردن تمامی حقایق قضاوت کرده و تصمیم گیری می‌کنیم؛ در اغلب موارد، اوضاع به آن بدی که شما فکر می‌کنید، نیست. در این مواقع، قدمی به عقب بردارید و با دیدی نو و دور از شتابزدگی، تصمیم بگیرید. در اتخاذ تصمیمات مهم در زندگی هدفمند عمل کنید.

یادتان باشد، وقتی که امید خود را از دست می‌دهید، در واقع، درها را به روی تمامی اتفاقات مثبت و بهبود امور می‌بندید. امید به شما انگیزه حرکت می‌دهد، سوخت حرکت‌تان را فراهم می‌کند تا بتوانید به پیش بروید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
امید و نقش آن در موفقیت زندگی

امید به شما کمک می‌کند به خودتان اعتماد کنید و در نهایت نیز کسب نتایج عالی از تلاش‌ها و از جان گذشتگی‌هایتان را برا‌یتان تضمین می‌کند؛ فقط تا آن موقع، امیدتان را حفظ کنید.

یکی از رسالت‌های مهم آکادمی بازار رواج شادی و انگیزه در جامعه و جلوگیری از افسردگی و ناامیدی می‌باشد. رسیدن به اهداف در انسان‌ها باعث به وجود آمدن امید و شادی در زندگی آن‌ها می‌شود. از این رو می‌توانید از بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ استفاده کنید تا در زندگی امید و انگیزه شما بازگردد.

4.8/5 - (14 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

    1. سلام جعفر گرامی
      بله امید آخرین چیزی است که انسان باید از دست بدهد ، چرا که انسان به امید زنده است ،
      هر فردی اگر امید را در زندگی خود حفظ و تقویت کند ، توانمندیهایش بشدت تقویت شده و می تواند به هر هدفی در زندگی خود دست پیدا کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی