بازاریابی و فروش

آموزش هدف‌گذاری در فروش با دکتر احمد محمدی مشاوره آکادمی بازار

افزایش فروش و دردست داشتن رکورد فروش بازار مورد توجه هر شرکت و سازمانی است. هدف‌گذاری در فروش می‌‌تواند به‌عنوان راهکاری موثر، در افزایش فروش به‌کار بیاید.

دکتر احمد محمدی مدیر و موسس آکادمی بازار  می باشند . دکتر احمد محمدی با برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای مختلف به مدیران و کارمندان برای داشتن فروشی موفق و شرکتی رو به جلو خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. دریافت مشاوره خوب در فرآیند فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. برای درک این موضوع همین حالا با مرکز مشاوره آکادمی بازار تماس بگیرید و از مشاوره بسیار خوب دکتر احمد محمدی برخوردار شوید .

برای بهبود روند فروش و به دست آوردن نموداری که سیر صعودی را طی می‌کند لازم است که حساب‌شده عمل کنید. یکی از کارهایی که شرکت‌های کوچک و بزرگ از آن پیروی می‌کنند تعیین هدف است. با این روبکرد کارمندان موظف هستند تمام تلاش خود را به کار گیرند تا رکوردی که تعیین شده بشکنند، در این مواقع شاید پاداش شامل حال کارمندان شود که خُب، در تشویق افراد برای پیشرفت و تلاش بیشتر بی‌تاثیر نخواهد بود.

مطالعه بیشتر: سمینار «مربیگری فروش» با حضور استاد احمد محمدی برگزار شد

مطالعه بیشتر: آموزش فروش موفق با آکادمی بازار زیر نظر استاد احمد محمدی

مزایای هدف‌گذاری فروش ( دکتر احمد محمدی )

۱. مشخص شدن مسیر: تعیین هدف به تیم فروش کمک می‌کند تا مسیر و استراتژی مشخصی را برای دستیابی به عدد فروش برای خود ترسیم کنند. هنگامی که تیم اهداف سالانه خود را می‌داند، می‌توانند آن را به‌صورت سه ماهه، ماهانه و یا روزانه تقسیم کنند و با توجه به مشتریان خود، برای کل سال برنامه‌ریزی کنند.

مدیر عامل هم با تعیین هدف فروش می‌تواند فعالیت‌های بازاریابی را برای همگام‌سازی و تقویت فروش برنامه‌ریزی کند. تیم مالی می‌تواند حساب‌های خود را کاهش یا افزایش داده و منابع کافی را برای تیم‌ و کارکنان شرکت برای رسیدن به نقطه فروش اختصاص دهد.

بهترین مدرس بازاریابی و فروش
دکتر احمد محمدی

۲. افزایش سهم بازار: هدف فروش برنامه‌ریزی شده همراه با تلاش‌های فروشنده به شرکت کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش داده و به‌نوبه‌ی خود سهم بیشتری از بازار داشته باشد. از آنجا که میزان فروش برای هر شرکتی منبع اصلی و احتمالاً تنها درآمد است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و مدیران عالی بر افزایش هدف فروش و انگیزه تیم‌ خود برای دستیابی به موفقیت در جهت بقا و رشد شرکت متمرکز باشند.
۳. اهداف بلند مدت: یک هدف فروش جمعی، رشد شرکت در بازه‌ی زمانی طولانی مدت را به منظور حفظ بازار تعیین می‌کند. همچنین روند مصرف محصول را تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر پیش‌بینی فروش یک محصول دائما روند نزولی داشته باشد، یعنی باید تغییر مثبتی در آن ایجاد شود یا جایگزین داشته باشد.

دکتر احمد محمدی
دکتر احمد محمدی

چالش‌های تعیین هدف در فروش ( دکتر احمد محمدی )

تعیین هدف در فروش چالش‌هایی نیز به‌همراه دارد. استاد احمد محمدی مشاور بازاریابی و فروش، با توجه به دارا بودن تجربه مشاوره‌های متعدد در زمینه‌ی فروش، در مورد چالش‌های هدف‌گذاری فروش نیز آموزش‌هایی می‌دهند. برخی چالش‌های فروش عبارتند از:

۱. هدف‌گذاری غیر واقعی: برخی اوقات، مدیریت با یک تصویر بزرگتر که کاملا غیر واقعی‌ است اقدام به هدف‌گذاری فروش می‌کند. مدیریت منابع و اختیاراتی به تیم می‌دهد تا به یک هدف دست‌نیافتنی برسند.

۲. عملکرد غیراخلاقی: تیم فروش همیشه انگیزه‌های بزرگی برای دستیابی و رسیدن به هدف فروش دارند. اگر شرکت بدون مطالعۀ بازار هدف غیر واقعی را تعیین کرده باشد، فروشنده ممکن است برای رسیدن به اهداف از کارهای غیر اخلاقی استفاده کند که در دراز مدت برای شرکت اصلا خوب نیست. رقابت ناسالم از همین‌جا ناشی می‌شود.

۳. عدم توجه به وضعیت‌های پیش‌بینی نشده: بیشتر اوقات ممکن است در یک کشور خاص برخی تصمیمات سیاسی یا حقوقی وجود داشته باشد که شاید روی اهداف فروش تأثیر بگذارد. مثلا، اگر دولت تصمیم بگیرد یک بیماری خاص را در لیست بیمه درمانی بگنجاند، قاعدتا فروش محصولات مرتبط با آن بیماری زیاد شده و این باعث عدم تعادل در موجودی شرکت می‌شود. گرچه شرکت ممکن است اهداف فروش را مورد بازبینی قرار دهد، اما زمان تعیین این اهداف اینها پیش‌بینی نشده بود.

همینطور، اگر قانونی برای استفاده از دوچرخه های سازگار با محیط زیست در کشور به تصویب برسد، این امر باعث افزایش فروش وسایل نقلیه برقی می‌شود، اما هدف از فروش وسایل نقلیه که با سوخت کار  می‌کنند هرگز محقق نمی‌شود.

به عنوان یک مدیر، شما باید هدف فروش واقعی را برای کارمندان خود تعیین کنید تا آنها این هدف خاص را در ذهن داشته باشند که بتوانند روی آن عمل کنند. البته شما در جایگاه مدیریت می‌توانید با متخصصان در این زمینه همانند دکتر احمد محمدی مشاور آکادمی بازار ارتباط برقرار کنید و عملکردی درست داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش هدف‌گذاری در فروش با آکادمی بازار در ارتباط باشید. استاد احمدی محمدی، مشاور فروش موفق، دوره‌های آموزشی و سمینارهای مختلفی در مورد هدف‌گذاری در فروش برگزار می‌کنند. با ما در تماس باشید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از محصولات دیگر آکادمی بازار ازجمله دوره آموزشی غیرحضوری « معجزه ذهن قدرتمند»، بدون نیاز به حضور در جلسات آموزشی استفاده کنند.

دوره آموزشی غیرحضوری «معجزه ذهن قدرتمند» توسط  دکتر احمد محمدی  که در قالب آموزش های صوتی است ، ارائه می‌شود. این دوره به همراه ۴۰ تمرین عملی و کاربردی بسیار قوی در اختیار شما قرار دارد. دکتر احمد محمدی به‌صورت قدم به قدم به شما یاد می‌دهد که با قابلیت‌های بی‌نظیر وجود خود آشنا شوید. نحوه مدیریت و هدایت آنها برای رسیدن به موفقیت و ثروت در زندگی را یاد بگیرید. در نهایت این پتانسیل عظیم را زندگی خود به کار برده و شاهد رسیدن به تک تک اهداف مثبت و خوب خود باشید.

مطالب مرتبط

مشاوره راه اندازی استارتاپ چه کمکی به شما می‌کند؟
با مشاوره فروش آکادمی بازار محصولتان را به قیمت بفروشید
آموزش فروش موفق با آکادمی بازار زیر نظر استاد احمد محمدی
سمینار «مربیگری فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
دوره فروش موفق (معرفی محصول) – احمد محمدی
برچسب ها

فاطمه رضوانی پور

میخوانم تا بنویسم برایتان، اکنون بهترین موهبت برای من نوشتن است.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن