اتمام کارها انگیزه شما را برای انجام کارهای بعدی افزایش می دهد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۴ مهر, ۱۴۰۰
اتمام کارها انگیزه شما را برای انجام کارهای بعدی افزایش می دهد

هستند کسانی که یاس تمام وجودشان را گرفته و هیچ نور امید و انگیزه‌ای در وجوشان نیست. برای ایجاد انگیزه در زندگی راه‌های کارآمدی وجود دارد. اگر حس می‌کنید که امروز به اندازه کافی خوب عمل نکرده‌اید، خب پیش می‌آید و اصلا ایرادی ندارد. اما اگر این حس ادامه‌دار باشد، قطعا با مشکل بزرگی روبه‌رو هستید. چه چیزی باعث شده اینطور باشید؟

چه موضوعی این‌چنین شما را بی‌انگیزه کرده؟ باید دلایلش را پیدا کنید و در پی رفع آن‌ها اقدام جدی کنید. هرگز به این بهانه دست از تعقیب رویاهایتان برندارید. انگیزه همانند نیروی محرکه هر فرد است. آنجا که عزم و اراده‌ای وجود ندارد، راهی وجود ندارد. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود کارآیی شخصی، تسلط بر انگیزه و یافتن آن است.

اگر انگیزه واقعی‌تان را پیدا کنید، می‌توانید با مشکلات زندگی روبه‌رو شوید و همچنین به خودتان الهام ببخشید که همیشه راهی برای پیشبرد کارها پیدا کنید و تجربیات جدیدی را برای خود ایجاد کرده و شاهد رشدتان باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

مدیریت انگیزه

نقلی با این مضمون وجود دارد که: “خزه روی سنگ غلتان رشد نمی‌کند.” برخی معتقدند که این ضرب‌المثل، در مورد عدم تمایل افراد به انجام کارها در دراز مدت و انگیزه است، اما رایج‌ترین تفسیر آن، این است که افراد فعال، در زندگی دچار رخوت و رکود نمی‌شوند و قلوه سنگ‌ها نشان‌دهنده زمان ارزشمندی هستند که آن‌ها روی این کره‌ خاکی دارند.

این مفهوم شگفت‌انگیز می‌تواند مستقیما به مفهوم اقدام به عمل تعمیم داده شود؛ عموما افرادی که کاری را آغاز کرده‌اند یا درحال انجام آن هستند، انگیزه بیشتری برای انجام کارهای بیشتر و اتمام کارها دارند.

افرادی که در توصیف آن ضرب‌المثل قلوه سنگ می‌گنجند، دچار رخوت و تنبلی نمی‌شوند، زیرا توانایی آن‌ها در ایجاد بازدهی بالا، پر انرژی بودن و تمایلشان به اقدام و انجام فعالیت‌ها، آن‌ها را به جلو می‌راند و مشوق آن‌ها در رسیدن به سطوح بالاست.

اساسا، اگر شما واقعا از آن دسته افرادی باشید که چیزی که می‌خواهند را به دست می‌آورند، پس احتمال دارد به طور ذاتی از یک فرد معمولی بسیار با انگیزه‌تر باشید. منبع بزرگ این انگیزه، به تمایل شما به حرکت و انجام کارها بستگی دارد. اگر در زندگی خود با مسائلی چون به تعویق انداختن کارها دست و پنجه نرم می‌کنید، بخش بزرگی از راه حل باید بلافاصله برایتان روشن شود.

کارهای خود را به پایان برسانید

کارهای خود را به پایان برسانید

شما باید همین حالا خود را مجبور به اتمام کارهایتان کنید. پس از آن می‌توانید از حس خوب و مثبت ناشی از انجام شدن فعالیت‌ها لذت ببرید و با انگیزه بیشتری جلو بروید و با نیت اتمام کارها در مسیر قدم بردارید.

متاسفانه، زندگی برای خیلی از افراد، اینطور است که ساعت‌های یک روز از پی هم می‌گذرند و زمان سپری می‌شود بدون اینکه آن فرد کار مثبتی انجام دهد یا چیزی به دست آورد. وقتی که صبح از خواب برمی‌خیزید، احتمالا تصوری نسبتا منطقی از آنچه می‌خواهید در طول روز انجام بدهید یا به دست آورید، دارید.

اما با گذشت زمان و هنگامی که شب به رختخواب بر می‌گردید، بابت اینکه کارهایی که در ذهنتان بود و قصد انجامشان را داشته‌اید، اما انجامشان نداده‌اید، احساس ناامیدی می‌کنید و این قضیه یک ذهنیت و احساس منفی در شما ایجاد می‌کند که بر روند زندگی و احوالات شما در روزهای آتی نیز تاثیر می‌گذارد.

با حصول اطمینان از انجام شدن اقدامات و اهداف روزانه، می‌توانید این احساسات منفی و نومیدی که از سرخوردگی انجام نشدن کارهایی که در ذهن داشته‌اید ناشی شده و بر زندگی‌تان سایه افکنده است را خنثی کنید. این فرمول ساده به صورت قدم به قدم به شما کمک می‌کند تا بتوانید به پرورش و تقویت اعمالی که ایجاد انگیزه می‌کند، کمک کنید.

فرمول ساده افزایش انگیزه و عملکرد بهتر

1. تصمیم بگیرید که چیزی را در 24 ساعت آینده کامل کنید یا به دست آورید. برای مثال، شاید شما بخواهید به پیاده روی اول ماه بروید، یا یک تحقیقی را برای دانشگاه شروع کنید. من پیشنهاد می‌کنم که در این مرحله، از چیزهای کوچک شروع کنید و سعی نکنید با یک دست چند هندوانه بردارید یا کارهای بزرگ‌تر از توانتان انجام بدهید.

2. خودتان را مجبور کنید که از جا برخیزید و آن کار را انجام دهید. گاهی اوقات شما فقط باید خودتان را مجبور به اتمام کارها کنید، حتی اگر کاملا خلاف میلتان باشد. هر چیزی را که حواستان را پرت می‌کند از خودتان دور کنید، ترس از شکست را کنار بگذارید و تمام تلاش و حواستان را بر پیش رفتن و انجام آن کار متمرکز کنید.

استاد احمد محمدی
اگر انسان می‌دانست که چه قدرتی دارد، از نتایج زندگی‌اش شرمگین می‌شد.
استاد احمد محمدی

3. از حس خوشایندی که در پی انجام دادن کارهای واقعی و معنی‌دار به شما دست می‌دهد، لذت ببرید و انگیزه‌تان را افزایش بدهید.

4. از این انگیزه جدید و مثبت به عنوان یک سکوی پرش برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر استفاده کنید.

5. از تبدیل شدن به یک سنگ غلتان و یک شخص فعال که همه چیز را به سرانجام می‌رساند و انرژی مهارناشدنی در زندگی ساطع می‌کند لذت ببرید.

اقدام و عملکرد

اقدام و عملکرد

این مفهوم که اقدام و عملکرد باعث ایجاد انگیزه می‌شود، بسیار شبیه روشی است که سرمایه گذاری با بهره انجام می‌شود. هر دلاری که شما در بانک ذخیره می‌کنید، سودی به سود قبلی اضافه می‌کند و در آینده، مبلغ زیادی به اصل پول اضافه می‌شود.

برای چند دهه، پس‌انداز کنندگان و سرمایه گذاران باهوش، توانایی افزایش سود را مهار کرده‌اند تا بتوانند حتی در شرایط یا با ابزارهای محدود، ثروت قابل توجهی به دست آورند.

هر فعالیتی که شما در حال حاضر انجام می‌دهید (ممکن است کاری به سادگی پیاده‌روی یا دویدن باشد، یا تحقیق برای کار بعدی) در آینده به سود آن خواهید رسید. افراد عاقل از مدت‌ها پیش متوجه شده‌اند که سریع‌ترین راه برای داشتن فعالیت مستمر این است که در حال حاضر آن فعالیت را در بانک قرار دهیم و از سود آن برای پرورش قابلیت‌ها و توانایی‌ها برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر و با انگیزه‌تر شدن استفاده کنیم.

انگیزه و انگیزش

در نتیجه، من می‌خواهم این بیانیه ساده را در اختیار شما بگذارم: در طول زندگی روزمره خود، هرچه بیشتر کارها را به انجام برسانید، احتمال پیشروی و انجام شدن فعالیت‌های بیشتر، افزایش می‌یابد و در آینده دستاوردهای بیشتری بدست آورید. این مفهوم در سخن مشهوری از مهاتما گاندی مطرح شده است: “آینده، به آنچه شما امروز انجام می‌دهید بستگی دارد.”

هنگامی که شما با جدیت تمام برای انجام کارها و فعالیت‌ها تلاش می‌کنید، احساس باانگیزه بودن می‌کنید، زیرا اثرات مثبت آن را در زندگی خود می‌بینید. این انگیزه به عنوان یک نیروی قدرتمند دستاورد ظاهر می‌شود که می‌تواند زندگی شما را به جای خوب و شگفت‌انگیزی برساند.

بنابراین، اگر با اثرات منفی تعلل یا تنبلی مواجه شدید یا در حال حاضر با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید، به خودتان یادآوری کنید که اگر در زمان حال کاری را به سرانجام برسانید، شانستان برای انجام کارهای بیشتر در آینده افزایش پیدا می‌کند. رای واضح است. جنبش سبب انگیزه می‌شود و شما را برای رسیدن به یک زندگی خوب و شایسته، آماده می‌کند.

انگیزه خود را تقویت کنید

انگیزه خود را تقویت کنید

هیچ وقت نمی‌شود در مورد موفقیت صحبت کنیم اما سخنی از انگیزه به میان نیاید. انگیزه، نیرویی است که همیشه ما را به جلو می‌راند. عاملی که در شرایط سخت، زمانی که دیگر امیدی برایمان باقی نمانده یا هنگامی که شکست، تمام قوای ما را گرفته وارد صحنه می‌شود و ما را به تلاش دوباره وا می‌دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های افزایش و تقویت تمرکز

در واقع انگیزه، مانند سوخت یک خودرو است. بدون سوخت، ماشین هیچ حرکتی به سوی مقصد نمی‌کند. انگیزه مهم‌ترین نقش را برای رسیدن به موفقیت ایفا می‌کند و آن ایجاد حرکت است. تا زمانی که شما حرکت داشته باشید، امکان موفقیت برای شما وجود دارد؛ اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه باید حرکت خود را در تمام مسیر حفظ کرد؟

چگونه در نیمه راه انگیزه خود را از دست نداده و به راه خود ادامه دهیم؟ آکادمی بازار راهکارهای متعدد و مطمئنی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با انجام آن‌ها، خود را چند قدم به موفقیت نزدیکتر کنید. مهارت‌های لازم را فرا گرفته و با روحیه‌ای شکست ناپذیر به سمت تحقق اهداف خود حرکت کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی