آیا می‌دانید معجزه زندگی‌تان چگونه رخ می‌دهد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

معجزه

من یک گلدان ریحانه در ایوانم دارم. این گیاه هر روز تا عصر نور آفتاب می‌گیرد. طی چند روز گذشته هوا خیلی گرم بود و تاثیر بدی روی گیاه گذاشت، برگ‌هایش پژمرده شدند و به نظر می‌رسید که دارد خشک می‌شود. من به گیاه مقدار کمی آب دادم و معجزه شد.

آب باعث شد که گیاه سرزنده و پرانرژی شود و آن را سرسبز کند. گیاه جان دوباره گرفت و برگ‌های جدیدی درآورد. گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز نا امید نشوید. درمورد آن‌چه که برای گیاه رخ داد، فکر کنید.

آب از طریق ریشه وارد ساقه‌ها و برگ‌های گیاه شد و مانند معجزه گیاه را زنده کرد. این مثل یک معجزه بود. فقط با اندکی آب گیاه سرحال شد.

احیا سازی در زندگی

درمورد چیزی که اتفاق افتاد، فکر کنید. آیا از نظر جسمی، عاطفی و ذهنی با خودتان چنین کاری می‌کنید؟ منظورم را متوجه می‌شوید؟

فرض کنید شما هم به نوعی بتوانید نیروی زندگی را به خود تزریق کنید، به همان شیو‌ه‌ای که نیروی زندگی از طریق آب به گیاه القا شد. فرض کنید بتوانید خود و زندگی‌تان را دوباره احیا سازید و نیروی تازه بگیرید. به کمک این راهکارها تردید و تعلل را کنار بگذارید و شروع به زندگی کنید!

در واقع شما می‌توانید:

  • سلامتی و شادی را به زندگی‌تان تزریق کنید. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید تا سلامتی‌تان تضمین شود.
  • توجه و تمرکزتان را بهتر سازید.
  • انگیزه و انرژی را به خودتان القا سازید درست مثل گیاه که مقداری آب دریافت کرد.

آیا فکر می‌کنید این امکان‌پذیر است؟ بله. این ممکن است اما فورا اثر نمی‌کند. همان‌طور که درمورد گیاه هم بلافاصله عمل نکرد بلکه طول کشید.

شروعی دوباره

برای نیروی تازه دادن به جسم‌تان شما نیاز به آب، غذا، خواب و ورزش دارید. تمرین سلامتی، قدرت و آرام‌سازی جسم و ذهن از طریق ورزش است. برای طراوت بخشی به احساسات‌تان به تفریح، شادی، خوشی و انگیزه و برای تازه کردن ذهن‌تان به خواب، مطالعه، خلاقیت و مدیتیشن نیاز دارید.

نتیجه‌ مدیتیشن، سکوت ذهن و آرامش درونی است. همه این‌ها ممکن و قابل دسترس هستند. درمورد چیزهای غیرممکن سخن نمی‌گویم. این ساده است. اما مستلزم این است که شما بعضی کارها را انجام دهید. راهکارهای زیر را در نظر داشته باشید:

۱. تمرکز بر زمان

 درمورد تعداد کارهایی که باید انجام دهید، فکر نکنید. شاید شما را دلسرد کند. فقط بر یک مرحله، یک چیز و یک زمان تمرکز کنید. راز موفقیت در زندگی در عدم تمرکز بر لحظات و جلوگیری از حفظ اتفاقات گذشته است.

۲. نوشتن

ده تا بیست دقیقه در تنهایی شروع به نوشتن کنید. از خودتان تعدادی سوال بپرسید و پاسخ‌های‌تان و کارهایی را که باید انجام دهید، بنویسید.

۳. تفکر در زندگی

فکر کنید که بیشترین چیزی که الان نیاز دارید تا احساس بهتری داشته باشید، نیروی تازه بگیرید، قوی‌تر باشید و کنترل خود و زندگی‌تان را داشته باشید، چیست. با فکری باز بر شک و تردیدهای زندگی غلبه کنید.

آیا از نظر جسمی ضعیف شده‌اید؟ شاید نیاز باشد که به یک دکتر مراجعه کنید. تغییر عادات غذایی‌تان چطور است؟ آیا به اندازه کافی آب می‌نوشید؟ افزایش راندمان با نوشیدن آب کافی امکان پذیر است.

آیا خواب‌تان کافی است؟ زمانی را باید برای ورزش اختصاص دهید. با انجام تمرینات ورزشی سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود بخشید.

۴. شادی

 آیا شما شاد نیستید؟ چرا نمی‌توانیم شاد باشیم؟ چگونه شادی را به زندگی خودمان بیاوریم؟ به دلایلی فکر کنید که مانع شادی شما هستند و آن‌ها را بنویسید. دیگران یا شرایط را مقصر نکنید. علت را در خودتان بیابید. این نگرش و طرز تفکر شماست که مانع شادی‌تان می‌شود پس آن را تغییردهید. برای تغییر زندگی‌تان، نگرش خود را تغییر دهید.

استاد احمد محمدی
باید زندگی را از سطحی که تحویل گرفته‌ایم بهتر تحویل دهیم؛ با ساختن خود، با رشد کردن. آنگاه به معنای واقعی زندگی کرده‌ایم.
استاد احمد محمدی

به کارهای کوچکی فکر کنید که انجام آن‌ها باعث شادی شما می‌شود یا فیلم‌های خنده‌دار ببینید. کاری را انجام دهید که دوست دارید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

۵. عشق

آیا به عشق نیاز دارید؟ آیا باید همه‌چیز را رها کنیم و به‌سراغ عشق برویم؟ در حد توان، بی‌طرفانه علت نبود عشق در زندگی‌تان را تحلیل کنید. آیا آن بستگی به نگرش‌تان دارد؟

اگر به دیگران عشق بورزید، شما هم عشق دریافت خواهید کرد و اگر با دیگران خوب باشید، دیگران هم با شما خوب خواهند بود.

۶. خلاقیت و انرژی

آیا به خلاقیت و انرژی بیشتر نیاز دارید؟

نقل‌ قول‌‌های الهام‌بخش درباره زندگی بخوانید. از قوه شهود خود آگاه‎تر باشید و از آن تبعیت کنید. بر آنچه که انجام می‌دهید، تمرکز داشته باشید. موضوع یا مهارت جدیدی بیاموزید. مدیتیشن را یاد بگیرید زیرا مدیتیشن علاج استرس و نگرانی‌های همیشگی است.

این‌ها تنها چند مثال هستند که شما باید برای تغییر انجام دهید. باید این مراحل را دنبال کنید. خواندن این موارد به تنهایی مفید نیست و هیچ کسی جز خود شما نمی‌تواند به شما کمکی بکند.

قهرمان خود باشید

بیایید هم‌چون یک قهرمان، خودتان طراح زندگی‌تان باشید و برای تغییر آن در جهت مثبت اقدام کنید، چرا همواره باید تسلیم شرایط گردید؟ تعلل بس است، تصمیم بگیرید که بهترین باشید! حتی می‌توانید بهتر از قهرمانانی باشید که تا حالا در زندگی خود دیده‌اید! چرا که نه!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معجزه قانون جبران

شما توانایی هر آن‌چه را که در ذهن می‌پرورانید، دارید، فقط نیازمند اراده، تلاش و یادگیری ابزارها و مهارت‌های مورد نیاز موفقیت همچون رویاپردازی، هدف‌گذاری، تغییر افکار و عادات و … الگوبرداری از افراد موفق می‌باشید.

همه این‌ها را می‌توانید در بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» آکادمی بازار یاد بگیرید. این بسته به شما خواهد آموخت که چگونه معمار و قهرمان زندگی خود باشید و به رویاهایی که در ذهن خود می‌بافید، دست یابید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی