آیا تا بحال فکر کرده‌اید که از زندگی چه می‌خواهید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۷ آبان, ۱۴۰۰
آیا تا بحال فکر کرده‌اید که از زندگی چه می‌خواهید؟

دانستن علاقه و هدف درست در زندگی باعث می‌شود ما قدم در راه موفقیت بگذاریم‌. در این مقاله می‌خوانیم که شناخت هدف چه تاثیری در زندگی دارد و چشم‌انداز آن چیست. یکی از پایه‌های محکم و اساسی در موفقیت، تعیین هدف است.

محققان و متخصصان معتقدند اگر کسی هدف یا اهداف مشخصی نداشته باشد، بی‌شک نمی‌داند به کدام سمت حرکت می‌کند و در نتیجه احساس خوب و خوشایندی نسبت به زندگی نخواهد داشت. وقتی اهداف را درست، منطقی و ملموس برای خودمان تعیین می‌کنیم، شبیه به آن است که قطب‌نمایی در دست داریم که ما را در مسیر درست قرار می‌دهد. در سفر زندگی لازم است با تعیین هدف، از زمان و انرژی محدودی که داریم به خوبی استفاده کنیم و در مسیر مستقیم حرکت کنیم.

وقتی هدفی را برای خودمان تعیین می‌کنیم به ذهن، جسم و زندگی خودمان این پیام را می‌فرستیم که باید خود را برای رسیدن به آن هدف آماده و مهیا کند. افراد هدفمند چون هدفی مشخص و معلوم را دنبال می‌کنند، ذهن‌شان آسوده‌تر همان اهداف را دنبال می‌کند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

هدف از زندگی

آیا رشد فردی فقط در رسیدن به اهداف خلاصه می‌شود؟ آیا تاکنون به هدف خود فکر کرده‌اید؟ به احتمال قوی حتما یک هدفی در زندگی دارید حتی اگر نسبت به آن شناختی نداشته باشید. شناخت هدف و علاقه‌تان در زندگی کلا دیدگاه شما را تغییر می‌‌دهد.

زمانی که هدف خاصی را دنبال می‌کنید، زندگی معنادار می‌شود و از وجود خود ابراز امیدواری می‌کنید، در عین حال علاقه باعث رضایت‌مندی و حس موفقیت در شما می‌شود. راهکارهای طلایی هدف‌گذاری برای دست‌یابی به موفقیت را فرا بگیرید.

باید اشاره کرد که این توضیحات درمورد هدف کلی زندگی نیست، بلکه در اینجا منظور هدف زندگی مدنظر است. هر دو این‌ها شبیه به هم به‌نظر می‌‌رسند، اما در اصل با هم فرق دارند. قرون متمادی درمورد هدف از زندگی بحث شده است. این هدف براساس عقاید، مذهب و بی‌مذهب بودن شکل می‌گیرد.

در این مقاله منظور هدف کلی برای تمام بشر نیست بلکه هدفی مدنظر است که به واسطه‌ آن شما از زندگی لذت ببرید و شاد باشید. چطور می‌توانیم شادی را در زندگی تجربه کنیم؟ شاد بودن و لذت بردن از زندگی می‌تواند هرچیز خوبی را شامل شود.

دستگیری از دیگران، تامین و حمایت از خانواده یا تبدیل جهان به مکانی بهتر برای زندگی. حتی شاید کاری برای پس از مرگ هم باشد. چه کسی می‌داند.

هدف در برابر علاقه و خواسته

هدف در برابر علاقه و خواسته

هدف و علاقه هرچند می‌‌توانند شبیه هم باشند، لزوما مشابه هم نیستند. با چند نکته ساده هدف واقعی‌تان را در زندگی پیدا کنید. اگر در زندگی خواسته‌ای دارید، احتمالا می‌دانید که این خواسته چیست!

خواسته شما آن چیزی است که بسیار به آن اهمیت می‌دهید و با آن احساس ارتباطی برقرار می‌کنید و از طرفی هدف هیچ ارتباطی با احساس ندارد بلکه هدف یک فرآیند طولانی مدت هست که صرفا وجود دارد. برای رسیدن به خواسته‌ و رویای خود قدم بردارید و پیش بروید.

استاد احمد محمدی
داشتن هدف در زندگی معجزه می‌کند. هر دقیقه هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، ۱۲ برابر آن زمان بهره‌وری به همراه دارد.
استاد احمد محمدی

می‌توانید یک هدف و یک علاقه و خواسته‌ای داشته باشید اما لزومی ندارد ک آن‌ها به یکدیگر مربوط باشند. برای مثال شاید شخصی به بازی تنیس علاقه دارد و در آن بازی موفقیت بزرگی کسب کند، اما هدفش کمک به کودکان مستضعف است. همان‌طور که می‌بینید در این مثال هدف و علاقه فرد دو چیز کاملا متفاوتی هستند. اما می‌توانند به هم ارتباط داشته باشند.

این فرد با دنبال کردن خواسته خود و تبدیل شدن به یک تنیس باز ماهر، موقعیتی با اوقات فراغت و پول زیاد می‌رسد. آنگاه او می‌تواند در جهت تحقق یافتن هدفش یعنی دستگیری از کودکان فقیر، این وقت اضافی و پول زیاد را به کار گیرد. تا رسیدن به رویای بزرگ خود متوقف نشوید. چشم انداز و هدف زندگی خودت را مشخص کن.

 شناخت هدف و علاقه تان بر زندگی چه تاثیری دارد؟

به احتمال قوی هدف‌تان از علاقه‌تان تبعیت می‌کند. اما گمان نمی‌رود که مسیرشان یکی باشد. در طول جریان زندگی اتفاقاتی پیش می‌‌آید که راه را برای دست‌یابی به هدف می‌‌گشاید. ممکن است متوجه خطاها و اشتباهاتی شوید و خواهان اصلاح آن شوید. معجزه زندگی خودتان باشید و مشکلات و سختی‌ها را از پا در بیاورید.

اگر مسیر خود را دنبال کنید، هدف خودش را به شما نشان خواهد داد. یک شانس خوب این است که به وسیله‌ باورها و تجارب گذشته‌ای که در ناخودآگاه شما وجود دارد، هدف شکل می‌گیرد و باعث می‌شود که هدف شما منحصر به خودتان باشد.

پس از قرار گرفتن در مسیر شناسایی هدف و علاقه در زندگی و انجام اقدامات لازم، تغییراتی ایجاد خواهید کرد. نه تنها در خودتان بلکه در کل جهان تغییراتی به وجود می‌آورید، چرا که شما بخشی از جهان هستید.

اساسا جهان از ارتعاشات تشکیل شده است. این ارتعاشات در فرکانس‌های مختلفی به لرزه درمی‌آیند و باعث تشکیل “چیزها” و آن‌چه که مربوط به شماست، می‌شود و شما نیز به عنوان موجودی در جهان جزئی از آن هستید. این بدان معناست که شما به آن متصل هستید.

شما مثل دنده، مهره یا پیچ و مهره هستید که بخش مهمی از “کل” است. بدون شما اوضاع بسیار متفاوت می‌شود و آن درست کار نمی‌کند. رفتار شما هرچند کوچک باشد باعث واکنش‌هایی می‌شود که تغییراتی ایجاد می‌کند یا مسیر جهان را هدایت می‌کند. زندگی فردای شما محصول افکار امروزتان است.

هدف و علاقه در چشم انداز زندگی

هدف و علاقه در چشم انداز زندگی

همانطور که در مقاله 7 Powerful Questions To Find Out What You Want To Do With Your Life از وبسایت lifehack.org اشاره شده به علت ارتعاشات به وجود آمده، جهان دائما در حال تغییر و تحول است. شما بخش مهمی از جهان، قطعه‌ای از پازل هستید. اهمیت دارد که به خاطر داشته باشید تغییرات و رشد حاصل از ارتعاشات پایدار و ثابت است. بدین معنا که بخشی از شما همیشه ادامه خواهد داشت، حتی پس از رفتن شما همیشه باقی خواهد ماند.

دیدگاه پایدار ماندن زندگی‌تان، ممکن است نظر شما را درمورد هدف و حتی علاقه‌تان تغییر بدهد. زندگی کردن شما بر مبنای هدف‌تان و دنبال کردن علاقه‌تان برای همیشه نحوه شکل‌گیری، تغییر و رشد جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نوشتن این مقاله و خواندن آن بسیار اهمیت دارد چرا که ممکن است باعث جرقه زدن افکار دیگری در ذهن شما شود. در اتخاذ تصمیمات مهم در زندگی هدفمند عمل کنید.

حتی اگر شما هیچ اقدامی هم نکنید، افکار ذهنی شما که در اینجا ثبت شده‌اند، برای لحظه‌ای به شما رسیده‌اند. این یک تغییر جزئی است که اگر شما وجود نداشته باشید هرگز نمی‌تواند اتفاق بیفتد. شناخت هدف و علاقه شما در زندگی مسئولیتی را به دنبال دارد، زیرا هر آن‌چه را که آن‌ها برای شما به وجود آورده‌اند، نمی‌توان ناتمام باقی گذاشت.

هنگامی که شما در این راه آن را مورد توجه قرار می‌دهید، نشان می‌دهد که چگونه وجود شما به عنوان بخشی از جهان، به اندازه هر بخش دیگری از جهان مهم است و ممکن است به خودی خود، هدف باشد.

رویا و هدف خود را به واقعیت تبدیل کنید

رویا و هدف خود را به واقعیت تبدیل کنید

زمانی که هدف خاصی را دنبال می‌کنید، زندگی معنا و جهت می‌یابد و از وجود خود ابراز امیدواری می‌نمایید، در عین حال علاقه سبب حس رضایت و موفقیت در شما می‌گردد. بنابراین مهم است که برای یافتن علاقه و هدف خود در زندگی زمانی را صرف فکر کردن به آن نماییم. فرصت زندگی کوتاه است؛ قدر آن را بدانیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معنی زندگیت رو پیدا کردی؟

هنگامی که می‌خواهیم برای هدفی تلاش کنیم ممکن است مجبور باشیم کارهایی را انجام دهیم که به آن‌ها علاقه‌ای نداریم! اما باید متناسب با اهداف‌مان، عادت‌ها و دلبستگی‌های خود را در جهت مثبت تغییر دهیم. هنگامی که بیاموزیم همانند افراد موفق متناسب با هدفی که داریم افکار و عادات مثبت در خود ایجاد نماییم، موفقیت ما ممکن می‌گردد.

برای شروع و رسیدن به اهداف‌تان آکادمی بازار بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ را برای شما فراهم کرده است. هنگامی که با صبر، حوصله، تلاش و صرف زمان و انرژی کافی، خود را در جهت مثبت تغییر دهید، هر هدف و رویایی که در ذهن داشته باشید محقق می‌شود.

2.3/5 - (3 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی