بازاریابی و فروشمقالات

آشنایی با 21 تکنیک کاربردی در فروش اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی هر چقدر هم که پیچیده و زمان بر باشد در مقایسه با پیچیدگی و سختی بازاریابی بسیار ساده به نظر می‌رسد. یک فروشگاه اینترنتی برای اینکه بتواند به موفقیت دست یابد نیاز است تا از روش‌های علمی و تجربی برای معرفی خود به مشتریان جدید و نگهداری مشتریان قدیمی استفاده کند.ارائه یک تصویر بهتر از سازمان، دلیل بسیار مهمی است که می‌تواند برای طراحی سایت فروشگاهی و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. با داشتن وب‌ سایت یا هر نوع حضور اینترنتی، مخاطبین درک می کنند کار شما جدی است. امروزه، حضور در اینترنت امر بسیار مهمی است که همه شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی را وادار به این کار می کند. در ادامه تکنیک هایی که می‌تواند موفقیت به شما در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش و بازدید آن  یاری برساند برای شما جمع‌آوری نموده‌ایم.

استاد احمد محمدی
برای شنیدن Play کنید

۱- پیشنهادهای ویژه به مشتریان خود بدهید

مشتریان به کدهای تخفیف و فروش‌های ویژه علاقه فراوانی دارند. با ارائه کدهای تخفیف و کاهش قیمت برخی از محصولات به صورت منظم و دوره‌ای، به نیاز مشتریان خود پاسخ دهید. مشتریان علاقمند، در این شرایط به رایگان برای شما تبلیغات خواهند کرد و به دوستانشان خواهند گفت که فروشگاه شما پیشنهادهای بسیار خوبی ارائه داده است.

۲- خبرنامه ایمیلی بفرستید

سعی کنید به شکل منظم پیشنهادهایی جذاب را در قالب خبرنامه برای مشتریان قدیمی و جدید خود بفرستید و به یا آن ها بیاورید که شما هنوز حضور دارید. می‌توانید کدهای تخفیف را به صورت شخصی و برای مشتریان قدیمی خود ارسال کنید تا دوباره به خرید از شما ترغیب شوند.

۳- یک وبلاگ راه اندازی کنید

در وبلاگ خود شیوه استفاده و مزایای محصولات خود را بیان کنید. در این نوشته‌ها تلاش کنید راه حل‌هایی برای مشکلات واقعی مردم ارائه نمایید و در کنار آن با لینک دادن به محصولات فروشگاه، مشتریان بالقوه را به خریدار محصول خود تبدیل نمایید.

۴- از وبلاگ نویسان استفاده کنید

با جستجو در اینترنت کسانی که مطالب مرتبط با محصولات شما می‌نویسند را پیدا کنید. هدایایی به آن‌ها بدهید و از آن‌ها درخواست کنید تا درباره محصولات و فروشگاه شما مطلب بنویسند.

۵- از توان عامه مردم در تولید محتوا بهره ببرید

مشتریان و مراجعه کنندگان به سایت را ترغیب کنید تا درباره محصولات و فروشگاه شما مطلب بنویسند. مطالب فرستاده شده کاربران می‌تواند در قالب نقد و بررسی یا نظرات کوتاه درباره محصولات باشد. به نویسندگان برتر هدیه یا کدهای تخفیف یا بن خرید بدهید.

۶- از بازاریابی ویدئویی استفاده کنید

ویدئو توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. با تولید و انتشار ویدئوهای جذاب و آموزشی و مرتبط با محصولات خود، مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه خود جذب کنید.

۷– از شبکه‌های اجتماعی به صورت علمی و با برنامه کمک بگیرید

محل‌هایی که مشتریان بالقوه شما حضور دارند را مشخص کنید و مطابق با سلیقه آن‌ها برایشان محتوا تولید کنید. کدهای تخفیف در معرض دیدشان قرار دهید و با روش های مختلف برند و نام خود را به آنان معرفی کنید.

۸- برای محصولات خود به صورت تکی در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

با تمرکز روی یک کالای مخصوص و ارائه شرح و توضیح و تصویر، مخاطبان آن کالا را به فروشگاه خود هدایت کنید.

۹- برای تبلیغات خود هزینه کنید

تبلیغات رایگان همیشه اثرگذاری زیادی را ندارند. محل‌هایی که مخاطبان بیشتری دارند را شناسایی کنید و برای تبلیغات در آن محل‌ها هزینه کنید.

۱۰- در امضای ایمیل خود، نشانی سایت و تبلیغات خود را درج کنید

هر ایمیل ارسالی از سمت شما، می‌تواند یک پوستر تبلیغاتی باشد. ایمیل‌ها امکان دارد چندین بار Forward شوند و توسط ده‌ها نفر دیده شوند.

۱۱- نشانی سایت خود را در اسناد و برگه‌های چاپی درج کنید

هر برگه تبلیغاتی یا چاپی ابزاری خوب برای شناساندن سایت فروشگاهی شما به مخاطبان مختلف است.


۱۲- تبلیغات خود را روی بسته‌ها و ساک‌های کالاهای ارسالی چاپ کنید

مشتریان شما که کالایی از شما می خرند، بسته و ساک خرید خود را در شهر حمل می‌کنند و برای شما تبلیغ می‌کنند. یک مزیت دیگر این کار، جلب اعتماد  کسانی است که تا کنون از شما خرید نکرده اند. با دیدن بسته در دست مشتری قدیمی، حس اعتماد از رسیدن محصول به دستشان افزایش خواهد یافت.

۱۳- هدایای تبلیغاتی را در بسته‌های ارسالی قرار دهید

هر هدیه تبلیغاتی می‌تواند مدت‌ها در دست مشتری باشد و توسط ده‌ها و صدها نفر دیده شود. این فرصت بسیار مهم را از دست ندهید.

۱۴- به خریداران کالا، کدهای تخفیف یا کوپن‌های خرید مدت‌دار ارائه کنید

این کار باعث می‌شود مشتری شما را از یاد نبرد و تلاش کند تا نیازهای بعدی خود یا اطرافیان خود را دوباره از شما بخرد. این کار می‌تواند به شکل آنلاین انجام شود یا در حالت بهتر، کدهای تخفیف به صورت چاپ شده و قابل لمس در بسته‌ی ارسالی برای خریداران ارسال شود.

۱۵- با کسب و کارهای مرتبط با خود همکاری کنید

کسب و کارهایی که ممکن است مشتریانی شبیه به شما داشته باشند را پیدا کنید و در زمان ارائه خدمات و کالاها، همکار خود را به آنان معرفی کنید. با این کارتوان تبلیغاتی و بازاریابی شما چند برابر می شود.

۱۶- نام کالاهای خود را با دقت انتخاب کنید

اسمی که برای محصولات خود انتخاب می‌کنید باید گویا و قابل جستجو باشد. بیننده باید بتواند بدون دیدن تصویر، ذهنیتی متناسب با محصول شما پیدا کند. به عنوان مثال انتخاب نام «شلوار» برای یک محصول، انتخابی نامناسب است. قرار دادن کلمات کلیدی که مشتریان به آن علاقه دارند، همچنین می‌تواند مشتریان زیادتری را از طریق موتورهای جستجو به سایت شما هدایت کند. برای انتخاب نام‌های خوب و مناسب به فروشگاه‌های همکار و موفق خود مراجعه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید.

۱۷- در انتخاب عنوان مناسب برای تصاویر خود زمان صرف کنید

دقت در انتخاب نام تصاویر و توضیحات آن‌ها یکی از شیوه های موثر در جذب ورودی از طریق جستجوی تصویر در موتورهای جستجو می باشد. بسیاری از مشتریان ممکن است برای انتخاب محصول به این بخش از موتور جستجو مراجعه کنند. اگر تصاویر شما در این بخش دیده شوند، به موفقیت بیشتری خواهید رسید.

۱۸- از رویدادهای محلی یا بزرگتر حمایت مالی کنید

رویدادهایی که ممکن است مشتریان شما در آن حضور داشته باشند را مشخص کنید و با حمایت مالی و معنوی از این رویدادها برای خود تبلیغ کنید.

۱۹- مشتریان قبلی را ترغیب کنید تا برای شما بازاریابی کنند

در مقابل هر خریدار جدید که به وسیله مشتریان قدیمی به شما معرفی می‌شود، مبلغی از سود را به آنان بدهید تا با هزینه‌ای اندک و کاملا موثر، برای شما تبلیغ شود.

۲۰- در تالارهای گفتگو فعال باشید

مشتریانی هستند که نمی‌دانند نیاز خود را چطور برطرف کنند و برای این کار به تالارهای گفتگو مراجعه می‌کنند تا پاسخ به پرسش خود را پیدا کنند. در این محل‌ها حضور فعال داشته باشید و اگر محصولات شما می‌تواند نیاز آنان را برآورده سازد، این موضوع را به آنان اطلاع دهید.

۲۱- به سایت رقبا و وبلاگ‌های مرتبط سر بزنید

اگر از رویدادهای علمی و نیازها و مشکلات موجود اطلاع نداشته باشید، نمی‌توانید بهترین راه‌حل‌ها و بهترین کالاها را ارائه کنید. همیشه خود را به روز نگه دارید.

فروش اینترنتی یکی از راه ارتباطی بین شما و مشتریانتان است، در فروش اینترنتی یک بازه زمانی وجود دارد و یکی از مزایای این نوع فروش این است که برای اینکه موجودی کالای خود را تضمین کنید نیازی نیست تعداد زیادی از کالاها را تهیه و در انبار نگهداری کنید. همچنین شما می توانید از نرم افزارهای انبارداری برای نگهداری اطلاعات، آمار موجودی و آنالیز کالاها استفاده کنید. در این موضوع که فروش آنلاین سود آور است شکی نیست و فروشندگان باید با به دست آوردن آگاهی بیشتر در این زمینه، از مزایای مختلف آن استفاده کنند. بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما شرکت در سمینار های بزرگ موفقیت و استفاده از اصول کاربردی است که توسط استاد احمد محمدی جهت بهبود کسب و کار تدریس می کند. برای بهره گیری از آموزه های استاد و شرکت در کلاس ها بر روی لینک زیر کلیک کند:

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

آیا می دانید خودباوری اولین قدم برای رسیدن به موفقیت است
بخوانید
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن