شیوه های بکارگیری زبان بدن جهت تغییر دید دیگران نسبت به خودمان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

احتمالا شما هم این جمله رو شنیدید که 70 درصد از ارتباطات از طریق زبان بدن صورت می گیرد. قبل از اینکه کسی حتی شروع به صحبت کردن کند، از شیوه‌ ی رفتار او می‌ فهمیم چه چیزی می خواهد. به همین دلیل، شما در این مقاله یاد می‌گیرید که چگونه یک زبان بدن محترمانه و جذاب را به تصویر بکشید. هدف ما این است هر چیزی از پاها گرفته تا حالات صورتتان را پوشش بدهیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که شما از زبان‌ بدن خوب و بد، درک کاملی داشته باشید. اگر شما هم دوست دارید بدانید چگونه می‌توانید از طریق زبان بدن دید دیگران را نسبت به خودتان تغییر دهید با آکادمی بازار همراه باشید.

1. پا ها

باید پای خود را به اندازه ی عرض شانه ها باز کنید طوری که انگشت های پا رو به بیرون قرار بگیرند. دلیل این کار این است که رابطه انگشت پا با زبان بدن این است که بستن و جمع کردن بدنتان با عصبانیت و ترس ارتباط پیدا می کند. به طور مثال اگر کسی بخواهد شما را بزند به صورت غریزی بدن خود را جمع می کنید که از اعضای بدن محافظت کنید. در مقابل بدن باز با احساس آرامش و اعتماد به نفس ارتباط دارد. پس اگر پاهای شما جدا و انگشت های پاهای شما رو به بیرون باشد یعنی بدن شما با احساس راحتی همراه است و اگر انگشت ها رو به داخل باشند معکوس احساس قبل است.

2. دست ها

دست های خود را در جیب هایتان نگذارید. آنها را به صورت ضربدری روی هم نگذارید و با یک دست بازوی دیگر را نگیرید. اگر در یک مهمانی هستید نوشیدنی خود را در جلوی سینه خود قرار ندهید. همه ی این ها از حالات بدن بسته هستند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که خب با دست ها و بازوهای خود باید چکار کنم؟ بهترین حالت این است که دست های خود را با آرامش در کنار بدنتان قرار دهید حتی اگر یک نوشیدنی در دستتان دارید. اگر در حال صحبت کردن با کسی هستید می تواید از دست هایتان برای تاکید بر نکته خاصی استفاده کنید.

3. سینه

اگر بپرسید کدام قسمت از اعضای بدن بیشترین تاثیر را بر زبان بدن دارد می گوییم که آن سینه است. افراد بیشترین مشکل را با همین ناحیه دارند. بیشتر ما چیزی به اسم قوز را داریم. در این حالت شانه ها به سمت جلو جمع شده و از گردن رد شده اند که بیشتر بخاطر سبک زندگی و استفاده از کامپیوتر است. اگر از کامپیوتر استفاده می کنید در همان لحظه باید حواستان به حالت بدنتان باشد. قوز کردن می تواند پیامد های بدی را به همراه داشته باشد. بهترین حالت برای سینه این است که آن را به طرف بیرون نگه داریم و شانه ها را به عقب بدهیم. برای کسانی که به دلیل استفاده از کامپیوتر مشکل حالت ایستادن دارند، تمرین های زیادی وجود دارد تا به آنها کمک کند که پشت خود را صاف کنند و شانه های خود را ثابت نگه دارند.

4. سر

باید به گونه ای بایستید که سر شما در یک خط مستقیم با بقیه بدن قرار بگیرد. سر باید رو به جلو باشد. نه آنقدر به پایین خم کنید که انگار مرتکب خطایی شده اید و نه آنقدر رو به بالا نگهدارید که نشان دهنده تکبر باشد.

5. صورت

قسمت عمده ای از درک افراد نسبت به شما در تعاملاتتان از طریق صورت انجام می گیرد. دو چیزی که تمرکز کردن در تعاملات بر روی آن ها اهمیت زیادی دارد:

  • ارتباط چشمی: ارتباط چشمی قوی شاخص عمده دوره اعتماد به نفس است. مطمئنا شما هم افرادی را ملاقات کرده اید که به نظر عادی می رسند اما نمیتوانند ارتباط چشمی خوبی را برقرار کنند. این باعث می شود که ارتباط احساس خوبی را به ما ندهد و فرد بدون اعماد به نفس به نظر برسد. نسبت سحر آمیزی که در ارتباط چشمی باید برقرار کنید  در قانون بیست هشتاد وجود دارد. باید 80 درصد زمان مکالماتتان را با زبان چشمی بگذرانید و 20 درصد دیگر را اجازه دهید که چشم ها آزاد باشند. با این کار خیلی با اعتماد به نفس کودکان به نظر می آیید.
  • لبخند زدن: سعی نکنید همیشه خنده های بزرگ و دندان نما داشته باشید چون در واقع این لبخند ها اجباری و ساختگی به نظر می رسند. در عوض خیلی بهتر است که یک لبخند ظریف بزنید طوری که انگار این نمایش شادی است ولی مصنوعی و ساختگی نیست. اشکالی ندارد که در لبخندتان دندان هایتان هم معلوم باشد ولی این کار را برای موقعیت های خاص نگه دارید.

در اینجا به این مسئله می پردازیم که چگونه باید بدن خود را حرکت بدهیم؟

مسئله ای که در رابطه با حرکت بدن پیش میاید این است که فقط آرام باشیم. هرچه آرامتر حرک کنیم با اعتماد به نفس تر به نظر می رسیم. خیی از ما مشکل تند راه رفتن و تند حرکت کردن داریم. همیشه در حال لمس کردن صورتمان هستیم یا با دست های خود بازی کنیم. همه ی این حرکت ها نشان دهنده عصبانیت است. دلیل اینکه می خواهیم از عصبانیت دور باشیم این است که احساسات منتقل می شوند و اگر عصبی به نظر بیاییم، فردی هم که در حال صحبت کردن با او هستیم احساس خوبی نخواهد داشت. طرف مقابل تصور می کند مشکلی وجود دارد و شما را عصبانی کرده و همین موضوع محبوبیت شما را زیر سوال می برد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
زبان بدن

چقدر باید آرام حرکت کنیم؟ بدون اینکه عجیب به نظر برسید هرچقدر آرام تر حرکت کنید بهتر است. اما طوری حرکت نکنید که انگار در حال ادا درآوردن هستید.

 

فضا و محیط

مفهوم فضا و محیط با همان زبان باز و بسته که درمورد آن صحبت شد در ارتباط است. هرچه فضای بیشتری را بگیرید راحت تر و مطمئن تر به نظر می رسید. وقتی که پشت یک میز می نشینید وسایل خود را بر روی میز پخش کنید. نگران این نباشید که فضای بیشتری بین تلفن و لپ تاپ شما باشد ولی به شکلی هم نباشد که با کیف، کتاب و کت خود حدود یک متر جا بگیرید. اینکه با پاهای باز بنشینید نترسید و اگر فضا هست دست هایتان را کنار میز و کنار خودتان بگذارید. از باز کردن بدن خود نترسید. اگر می خواهید مطمئن تر به نظر برسید جذاب تر نگاه کنید و احترام بیشتری به دست بیاورید. این مفاهیم را به ذهن بسپارید، از زبان بسته دوری کنید و آرامتر راه بروید. فضای بیشتری بگیرید و میزان ارتباط چشمی خود را بیشتر کنید و خجالت زدگی را کنار بگذارید. با ایجاد این تغییرات می توان تضمین کرد که در ارتباطات اجتماعی پیشرفت خیلی خوبی خواهید داشت.

5/5 - (11 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی