8 نکته برای داشتن حداکثر بهره وری در مشاغل خانگی و دورکاری

بعضی از افراد دوست دارند که دور کاری انجام دهند و در خانه کار کنند؛ در این صورت، می توان با به تن داشتن لباس راحتی در محیطی کاملا آشنا و یخچالی پر از غذاهای دلخواه و دور از هیاهوی محیط کار، فعالیت کرد. البته کار از خانه ممکن است برای عده ای دیگر استرس آور و غیرقابل پذیرش باشد.

پیشنهاد ما در چنین شرایطی این است که قبل از اینکه سراغ ای میل ها و وظایفتان بروید، اول یک فنجان چای برای خودتان آماده کنید و فهرست کارهایی که باید انجام دهید را مرور کنید تا بتوانید حداکثر استفاده را از روزتان ببرید. این 8 نکته را هم به خاطر داشته باشید:

1. شما قرار است کار کنید و نه استراحت

وقتی که در خانه کار می کنید، شاید نتوانید با نظم و ترتیب لازم مانند محیط کار، به کارهایتان برسید و به نوعی مدام در فاز استراحت باشید. سعی کنید با ایجاد محیط کاری عاری از مسائل شخصی، این احساس را از بین ببرید. فقط وسایلی که برای انجام کارتان به آنها نیاز دارید را در اطرافتان نگه داری کنید.

2. مطابق با ساعات کاری، کار کنید

ساعات کاری تان را تعیین کنید و به خودتان قول دهید و متعهد شوید که تا کل این زمان را به کار کردن اختصاص دهید. پس از سپری شدن ساعات کار هم می توانید در مغازه تان را ببنید ! و به ادامه زندگی تان برسید. دقت کنید که عدم رعایت ساعات کاری تان می تواند بازدهی تان را به شدت کاهش دهد.

خلاصه کتاب انجام کارها، هنر بهره وری به دور از استرس (2)
بخوانید

3. لباس کار بپوشید

ممکن است فکر کنید چون در منزل هستید پس می توانید همان لباس های راحتی تان را به تن داشته باشید و به کارتان هم برسید اما این طور نیست؛ لباسی بپوشید که در آن احساس راحتی کنید اما نباید این احساس راحتی به قدری باشد که شما را از کار کردن باز دارد و بیشتر احساس ریلکس کردن به شما بدهد تا کار. همیشه طوری لباس بپوشید که انگار هر لحظه ممکن است مشتری تان از راه برسد؛ شانه زدن مو و مسواک زدن فراموش نشود.

4. شبکه های اجتماعی را تعطیل کنید

تنها در صورتی که برای کارتان به این شبکه ها و سایت ها نیاز دارید، مجاز هستید که در ساعات کاری تان از آنها استفاده کنید. ضمنا، نوتیفیکیشن های گوشی تان را هم سایلنت کنید (مگر در مواقعی که مربوط به کارتان می شوند). به این ترتیب، خودتان را از حواس پرتی و پرسه زدن های طولانی در فضای مجازی مصون می دارید.

5. حرکات کششی فراموش نشود

گاهی اوقات وقتی پای کارتان می نشینید، اصلا متوجه گذر زمان نمی شوید. یکی از مزایای بزرگ کار در منزل این است که شما می توانید در هر زمانی دست از کار بکشید، حرکات کششی انجام دهید و به خودتان انرژی بدهید. هر چند ساعت یک بار باید از جایتان بلند شوید و حرکتی بکنید و هوای تازه استشمام کنید.

7 قدم به سمت ساختن یک زندگی شادتر برای افراد درونگرا
بخوانید

6. تمیز و مرتب باشید

میز مرتب و تمیز در واقع به مثابه ذهن مرتب و منظم است؛ پس نظم و ترتیب در محل کارتان را رعایت کنید. سعی کنید صرفا وسایل ضروری کارتان را روی میز بگذارید و از موارد اضافه دوری کنید.

7. فهرست کارها

برنامه امروزتان چیست؟ آیا توانستید تا پایان روز تمامی آن را محقق سازید؟ اگر جوابتان نه است، از خودتان بپرسید آیا دلیل عدم رعایت برنامه تان این است که شما از منزل کار می کنید؟ دلیل را شناسایی کنید و در رفع آن بکوشید.

8. سعی کنید بهترین استفاده را از این فرصت ببرید

کار کردن از خانه می تواند انعطاف پذیری تان را در کار و زندگی افزایش دهد پس بهتر است مزایای آن را شناسایی کنید و بیشترین بهره را از آن ببرید. شما می توانید به پیاده روی بروید، وقت بیشتری با فرزندانتان داشته باشید و به سرگرمی هایتان هم برسید. شما باید از روند کارتان و میزان پیشرفتتان آگاه باشید تا بتوانید روز به روز بر بازدهی و کارایی تان بیفزایید.

خب؛ حال به من بگویید شما جز کدام افراد هستید؟ آیا از منزل کار می کنید؟ در صورتی که در این باره مردد هستید، سعی کنید پیش از هر چیز شخصیت خودتان را بشناسید. آیا فرد اجتماعی هستید و از تعاملات سر کار بیشترین بهره را می برید؟ در این صورت شاید کار از خانه آن قدر ها هم برایتان جذابیت نداشته باشد. پس با خودتان صادق باشید و ببینید که چه شرایطی بهترین بازدهی را برایتان به ارمغان آورده و پتانسیل هایتان را بالفعل می سازند.

پیشرفت و توسعه کسب و کار با آخرین تکنیک های آموزشی و مشاوره ای آکادمی بازار
بخوانید

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه