8 اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام که باید از آنها بپرهیزید

بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر دنیا در این شبکه فعالیت می‌ کنند. محتوای تصویری که در این شبکه‌ ی اجتماعی قرار می‌ گیرند، باعث می‌ شوند که بسیاری از شرکت‌ ها و افراد مختلف بتوانند محصولات خودشان را به نمایش در بیاورند و برای آن ها بازاریابی کنند.

در حقیقت بسیاری از شرکت‌ ها سیاست‌ هایی را برای جذب دنبال‌ کننده در اینستاگرام در نظر می‌ گیرند تا به وسیله‌ ی آن ها بتوانند محصول خودشان را بهتر معرفی کنند.

در این خصوص سوالی که مطرح می‌ ­شود این است که بازاریابان باید چه اقداماتی را برای موفقیت استراتژی ­‌های بازاریابی خود در اینستاگرام انجام دهند. تنها وارد شبکه اینستاگرام شوند و تصاویر خود را به اشتراک بگذارند؟ خوب این تنها بخشی از ماجراست. تنها به اشتراک‌ گذاری تصاویر کافی نیست و نمی­‌ تواند سبب این شود که برند شما در بین میلیون­‌ ها برند دیگر که روزانه با همین منظور در اینستاگرام فعالیت می کنند، سر بلند کند و در معرض توجه قرار گیرد.

در حال‌ حاضر این شبکه‌ ی اجتماعی از نظر تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است؛ اما باید بتوانید به‌ خوبی از آن استفاده کنید تا نتیجه‌ ی درست بگیرید و محصول خودتان را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

برای اینکه مطمئن شوید کاری که در اینستاگرام انجام می‌ دهید درست است و شما را با مشکلی مواجه نمی‌ کند، نباید ۵ کاری که در ادامه به آن ها اشاره می‌ کنیم را انجام دهید.

1. اسپم

محیط جذاب اینستاگرام خیلی‌ ها را معتاد خودش می‌ کند و بسیاری از کاربران در طول روز پست‌ های زیادی را در پروفایل خودشان قرار می‌ دهند.

8 راهکار برای تقویت روحیه مسئولیت پذیری در زندگی
بخوانید

این موضوع باعث ناراحت شدن کاربران خواهد شد و باعث می‌ شود که آن ها عکس‌ های شما را دنبال نکنند و واکنشی نسبت به آن ها نشان ندهند. پست‌ هایی که در اینستاگرام قرار می‌ دهید باید در یک بازه‌ ی زمانی خاص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند.

ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به شما می‌ گویند در چه زمانی باید در اینستاگرام پست قرار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشد. اگر بیش از اندازه‌ درباره‌ ی محصولی که می‌ خواهید به‌ فروش برسانید، تبلیغ کنید، کاربران از صفحه شما خارج می‌ شوند و دیگر آن را دنبال نخواهند کرد.

2. عکس‌هایی با کیفیت بد

محتوایی که در این شبکه‌ ی اجتماعی به اشتراک می‌ گذارید، باید بسیار با کیفیت و مهم باشند. تمام نظر ها به این محتوا جلب می‌ شوند و به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند.

اگر تصاویر بی‌ کیفیت قرار دهید، استقبال مردم را از دست خواهید داد. یک تصویر خوب می‌ تواند تمام ویژگی‌ های محصول شما را به نمایش در بیاود تا مردم نسبت به خرید آن تشویق شوند.

3. قسمت Bio ضعیف

بیشتر کاربران در قسمت Bio اطلاعات خوبی قرار نمی‌ دهند. این موضوع برای افرادی که می‌ خواهند محصول خودشان را به فروش برسانند بسیار مهم خواهد بود. این قسمت نخستین چیزی است که کاربران آن‌ را مشاهده خواهند کرد.

باید اطلاعات مهمی را در این قسمت یادداشت کنید تا بتوانند نظر مخاطب را به سمت خودشان جلب کنند. این اطلاعات باعث می‌ شود که مردم صفحه‌ ی شما را دنبال کنند و حتی بتوانند محصول را خریداری کنند.

5 سوالی که باید پیش از اتخاذ هر تصمیمی از خودتان بپرسید
بخوانید

4. در ارتباط نبودن با کاربران

به یاد داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه‌ ی اجتماعی است که به وسیله آن می‌ توانید کار خودتان را بهینه کنید. باید سعی کنید با افرادی که در این شبکه فعالیت می‌ کنند در ارتباط باشید. افرادی که در حوزه‌ ی شما فعالیت می‌کنند را دنبال کنید.

8 Common mistakes in marketing with Instagram

روی مطلب‌ های مختلف کامنت بگذارید و افراد گوناگون را تگ کنید تا در ذهن مخاطب بمانید. توجه داشته باشید که این شبکه‌ ی اجتماعی برای کارهای تبلیغاتی بسیار مفید است. در تعامل بودن با کاربران باعث می‌ شود که نظر آنها نسبت به محصولی که به فروش می‌ رسانید جلب شود.

5. استفاده از هشتگ‌های نامناسب و استفاده‌ی نادرست از آن‌ها

هشتگ یک ویژگی بسیار مهم در اینستاگرام است. به وسیله‌ ی آنها می‌ توان به موضوعات مشابه دسترسی داشت. با یک هشتگ درست می‌ توانید محصول خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید.

بیش از ۹۱ درصد پست‌ هایی که در اینستاگرام ارسال می‌ شوند، شامل هشتگ هستند. البته در استفاده از آن ها باید تعادل برقرار کنید و هشتگ‌ هایی را برای عکس خود انتخاب کنید که به آن ارتباط دارند.

6) قرار دادن تنظیمات حساب کاربری در حالت شخصی (Private)

این مورد، اشتباهی ساده اما مهم است. تنظیم تصاویر و ویدئوها در حالت شخصی برای حساب­‌ های کاربری شخصی معنی دارد نه برای حساب­‌ های کاربری شرکتی که فعالیت های بازاریابی خود را در بین عموم مردم توسعه می­‌ دهند.

شما می ­‌توانید در بین انبوهی از افراد و کسب و کارها که علاقه‌­ مند به حوزه‌­ی کاری شما هستند، مطرح شوید و با تنظیم حساب کاربری‌ تان در حالت شخصی تنها این‌ گونه فرصت ها را محدود می کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تنظیمان حساب کاربری‌تان را در حالت عمومی (Public) قرار داده‌­اید تا بتوانید از فرصت جلب توجه در بین انبوه مخاطبان و مشتریان بالقوه، بهره‌­ مند شوید.

نکات کاربردی و مهم برای ساخت یک برند موفق
بخوانید

7. دنبال نکردن دنبال کننده ­‌ها (فالو نکردن فالورها)

استراتژی­‌ های هوشمندانه بازاریابی همیشه در پی شناخت هرچه بیشتر مخاطبان هستند. زمانی که افراد شما را فالو می‌­کنند حداقل کاری که می‌­توانید انجام دهید این است که شما نیز آنها را فالو کنید. البته مجبور به ارسال کامنت و گفتگو با آنها در حساب کاربری شخصیشان نیستید اما با فالو کردن آنها امکان آشنایی بیشتر و درک علایق‌شان را پیدا می­‌کنید و در آینده بهتر می­‌توانید توجه آنها را جلب کرده و خواسته های‌شان را برآورده کنید.

8. ارسال پست­‌ها و ویدئوها به صورت تصادفی و بدون هدف

ممکن است شما به ارسال تصاویر شخصی نظیر تصویر فنجان چای‌تان و یا مکانی که اخیراً از آن بازدید کرده‌­اید، علاقه‌­مند باشید اما در نظر بگیرید که شما با حساب کاربری شرکت در حال ارسال این تصاویر هستید، نه حساب شخصی!

با ارسال مداوم پست­‌هایی که ارتباطی با برند شما ندارد این احتمال وجود دارد که در ذهن افراد غیر حرف‌ه­ای جلوه کنید. البته این‌که هر از گاهی از سوژه‌­های شخصی نیز استفاده کنید، مشکل جدی ایجاد نمی کند به شرطی که بتوانید تعادل لازم را برقرار نمایید و از تکرار بیهوده این موارد بپرهیزید.

 

 

ثبت ديدگاه