8 اشتباه بزرگ در نحوه مدیریت یک برند

مدیریت برند موفق آسان تر از آن چیزی است که نشان می دهد اما مدیران اغلب دچار اشتباهاتی شده و به سرعت ارزش برند و کسب و کار خود را نابود می‌کنند. در ادامه با این اشتباهات خطرناک آشنا می شویم.

۱. عدم تعهد مدیر

برند‌ های با عملکرد ضعیف فاقد حمایت مدیریت ارشد می‌باشند. آنها توصیف‌کننده عملیات خدمت خود می‌باشند اما ارائه گر هیچ ارزش افزوده‌ای برای مشتری نیستند. و برای یک کسب وکار عنصری غیر سودآور تلقی می‌شوند که هیچ جائی بین یک سوم ودوسوم دارائی‌های کل بنگاه ندارند. این بدان معناست که کسب وکار هایی که فاقد حمایت مدیر ارشد می‌باشند ناکام خواهد ماند. آنها به مشتریان دلیلی برای خرید ارائه نمی‌کنند و مزیت رقابتی در برابر رقیب از خود نشان نمی‌دهند. در این مواقع ندرتا هدف، منتهی به تصمیم به خرید می گردد. حتی در قراردادهای کسب وکار، ریسک خرید یک تامین‌ کننده برای بیشتر خریدارانی که به برندهای قوی در بازار خودرو روی می‌آورند بسیار بالاست.

۲. برند‌ یک نام نیست

برند‌ شما یک بیرق یا علامت و یا مزیت برای مشتری نیست. برند‌ های بسیاری نام خود را بدون هیچ مزیتی برای مشتریان تغییر می‌دهند. تغییر نام برند‌ باید تغییری بنیادین و پایدار در نحوه عملکرد کسب وکار شما باشد نه یک عنوان ساده.

۳. زمینه برند‌ نباید دور از حوزه فعالیت اصلی باشد

این فرض ساده انگارانه است که ایجاد ضمائم اضافی در یک برند‌، هزینه پایین و ریسک کمی برای بهبود کسب و کار دارد. حقیقت این است که هزینه های حاشیه ای و تمرکز ضعیف مدیریت منجر به تحمیل هزینه های اضافی به سیستم یک کسب و کار می گردد.

راهکارهایی برای برندسازی از طریق بازاریابی محتوا
بخوانید

۴. نادیده گرفتن عصر دیجیتال

مدیریت برند‌ مدرن از تکنیکهای کنترل مدیریت سنتی به سمت تکنیک‌های تاثیرگذار در دنیای دیجیتال حرکت می کند. این مستلزم شفافیت وحضور فعال دربین مخاطبان در فضاهای مجازی است.

۵. تسخیر شدن به وسیله بازار

هنگامی که یک برند در بازار جا افتاده و به نحوی آن را به تسخیر در می آورد باید جانب احتیاط را در مورد تغییرات بازار رعایت نمود. در حالیکه مهم است که در بازار تغییر چندان سریعی نداشته باشید اما مصیبت آور است اگر ورودی های جدید(مشتریان و رقبای جدید) را نادیده گرفته و سلایق متغیر مشتری را نبینیم.

۶. ایجاد تغییرات زیاد در ساختار برند

ایجاد تغییرات بسیار در برند‌ نه فقط مشتریان را سردرگم می‌کند بلکه برای کسب و کار نیز به شدت ناکارآمد است. زیرا مانع از نقش بستن در ذهن مخاطبان و ماندگاری برند می گردد.

۷. ناتوانی در بررسی بازگشت سرمایه برند‌ خود

تمامی روش های بازاریابی و یا تمامی مشتریان شما لزوما سودآور نیستند. بسیاری از بازاریابان نمی‌تواند پیوند سختی بین تلاش های بازاریابی برند‌ ایجاد نمایند .باید به این نکته توجه نمود که بحث هزینه دستیابی به مشتری و حفظ آن و بازگشت سرمایه مطرح است. عدم مدیریت بهینه در این امر این منجر به حفظ مشتریان غیر سودآور و یا مشتریانی می‌شود که ارزش برند‌ شما را از بین می‌برند.

۸. شما نمی‌توانید همه چیز را به همه بدهید

شما نمی‌توانید از جانب همه پذیرفته شوید. شجاع باشید ومخاطب هدف خود را انتخاب کنید. بسیاری از کسب وکارها تلاش می‌کنند تا مشتریان بسیاری را هدف گیری نمایند زیرا باور دارند محصول آنها جهان شمول است.

با این 3 روش با تنبلی بجنگید و کنترل زندگی تان را در دست بگیرید(1)
بخوانید

نتیجه گیری

مدیران برند‌ به شدت به چالش کشیده می‌شوند. جهان مدیریت برند‌ پیچیده و پیچیده تر می شود. فناوری زمانی یک نفرین محسوب می‌شود و زمانی دیگر فرصت. یعنی در حالیکه ایجاد کننده قابلیت هایی برای مدیر یک برند‌ می‌باشد نیاز به مهارتهای جدید ونگرش متفاوتی را موجب می‌شود. عوامل پیشروی مدیران برند‌ موقتی نیستند. برند‌ ها در بازار رقابتی دارای ارزش بوده و بدون شک به وجود خود ادامه می‌دهند. هرچند ساختار های ویژه سازمانی تغییر می‌یابند اما مدیریت برند‌ خود به خود وفق یافته و در هنگام پذیرش چالش های جدید به وسیله بهبود قابلیت رقابتی از سوی مدیران کامیاب می‌شود. محققان تحول مدیریت برند‌ را از خاستگاه نخستین برندهای ملی تاکنون دنبال کرده‌اند. آنها یادآور شدند که مدیریت برند‌ منطبق با روش های بازاریابی می‌باشد.

منطق اصلی سیستم مدیریرت یک برند‌ در یک بنگاه اقتصادی  براساس این باور است که رقابت درونی بر سر منبع باعث بهبود تلاش از جانب هر فرد می‌شود. اما مدیران چند برند‌ در یک حیطه کاری اغلب بی‌رحمانه با یکدیگر رقابت می‌کنند گوئی که بنگاههای رقیب در حال رقابت با یکدیگر هستند. این دشواری در هماهنگ‌سازی برنامه‌های بازاریابی برای هر برند‌ و تقاضا برای رویکردی وابسته تر به مدیریت کل طبقه محصولات در بخشی از بنگاهها منجر به تمرکز تصمیم گیری در سطح آن طبقه شده است. محققان اشاره می‌کنند که مدیریت طبقات مختلف فرصتی را برای مدیران مجرب جهت درگیر ساختن خود با عملکرد مدیریت برند‌ فراهم نموده و به موجب آن یکی از ضعف‌های مدیریت برند‌ سنتی را کاهش می‌دهد.

مدیریت و رهبری یک کسب و کار و برندسازی به روش های سنتی دیگر بازدهی ندارد و باید به فکر مجهز ساختن خود به علم جدید فروش و بازاریابی باشیم. با توجه به اینکه برند سازی یکی از مباحث مطرح و مهم در علم فروش و بازاریابی است، در صورتی که به صورت علمی و به روز انجام نگردد، با انجام اشتباهاتی همچون مواردی که در مقاله فوق نیز اشاره گردید، سبب شکست بزرگی برای شرکت و کسب و کار خود می گردیم.

آکادمی بازار با هدف آموزش روش ها و مهارت های مورد نیاز موفقیت در زندگی و کسب و کار، علاوه بر انتشار روزانه محتوای مفید مانند مقاله فوق در وب سایت خود و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید، که در آن استاد احمد محمدی با سال ها تجربه تدریس و مشاوره در حوزه فروش و بازاریابی، ابزارها و مهارت های مورد نیاز جهت داشتن یک کسب و کار پرسود و زندگی شاد و موفق، را به شما آموزش خواهند داد. به منظور حضور در این سمینار انگیزشی کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

8 اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام که باید از آنها بپرهیزید
بخوانید

مطالب مرتبط:

 

1397/8/28 14:25:04 اسفند 5ام, 1396|برندینگ, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه