7 قدم به سمت ساختن یک زندگی شادتر برای افراد درونگرا

درونگرا بودن آن قدر ها هم آسان نیست چرا که انگار جامعه ما برای افراد برونگرا طراحی شده است. در مصاحبه شغلی اکثرا افرادی که با دیگران خوب می جوشند، ارتباط برقرار می کنند و البته سریع تصمیم می گیرند، انتخاب می شوند. کلاس های درس شلوغ، پر سر و صدا هستند و به دانش آموزانی که دستشان را برای جواب دادن به سوالات بالا می برند و اهل انجام کارهای گروهی هستند، بیشتر بها می دهند. در واقع، همه توجهات به افرادی که با اعتماد به نفس، برونگرا و بجوش هستند، معطوف می شود.

حال، یک فرد درونگرا چطور می تواند زندگی شاد و رضایت بخشی را در این دنیای برونگرا تجربه کند؟ من در این مقاله می خواهم 7 روش را به شما معرفی کنم:

1. دیگر خودتان را بابت اینکه مراسم اجتماعی را زود ترک می کنید، سرزنش نکنید. حتما برای شما هم پیش آمده که به هنگام خداحافظی در یک مهمانی، شنیده اید که: به این زودی داری می روی؟ مهمانی تازه شروع شده است! خود من، به شخصه، همیشه با شنیدن این جمله احساس گناه و ناراحتی می کردم؛ چرا همیشه فقط من هستم که خیلی زود از این مراسم خارج می شوم؟ آیا من مشکلی دارم؟ خدا را شکر که دیری نگذشت که فهمیدم من فردی درونگرا هستم و این مساله کاملا طبیعی بود و مشکلی در کار نبود.

چکیده کتاب آنچه مدیران برتر جهان بگونه ای متفاوت انجام می دهند (2)
بخوانید

2. مکالمات پرمعنا تری داشته باشید: افراد درونگرا از مکالمات کوتاه خوششان نمی آید چرا که از نظر آنها بی فایده و بی ارزش هستند اما در عین حال، از صحبت درباره ی موضوعات با ارزش و ایده های بزرگ لذت می برند. تحقیقات نشان داده است که افراد خوشحال، تقریبا دو برابر افراد ناراضی، مکالمات سازنده و پر معنا برقرار می کنند. پس از این نکته نهایت استفاده را ببرید.

3. بدون عذاب وجدان، دعوت در مراسمی که تعاملات پرمعنایی ندارند را رد کنید. همه ما با این صحنه رو به رو شده ایم. یکی از اعضای فامیل یا دوستان شما را به مراسمی دعوت می کند، شما احساس اجبار می کنید که باید حتما در آن حضور یابید چون نمی خواهید وی احساس ناراحتی یا بی احترامی کند.

7 قدم به سمت ساختن یک زندگی شادتر برای افراد درونگرا

اما  در عین حال می دانید که تولد بچه پسرخاله شما، نمی تواند معنا و مفهومی که شما در ارتباطاتتان به دنبال آن هستید را به همراه داشته باشد. البته اگر شما مثل من باشید، حتما جواب مثبت داده اید و بعدا، هزینه این حضور را با خستگی و بی حالی تان پرداخت کرده اید. اجازه دهید خیالتان را راحت کنم: برای همه ما مواقع و مسائلی وجود دارند که حتما باید به آنها جواب رد بدهیم و بدون عذاب وجدان، تصمیمی رضایت بخش برای خودمان اتخاذ کنیم: مدام که نمی شود به دل دیگران راه بیاییم.

با این 3 روش با تنبلی بجنگید و کنترل زندگی تان را در دست بگیرید(1)
بخوانید

4. برای اوقات تنهایی تان برنامه ریزی کنید. این مساله خصوصا در مواقعی که اعضای خانواده یا دوستان نزدیکتان برونگرا هستند اهمیت می یابد. وقتی زمانی مثلا یک روز در هفته را برای خودتان برنامه ریزی می کنید، نزدیکانتان از قبل می دانند که در آن روز مزاحم شما نشوند و بهتر می توانند شما را درک کنند و از اینکه شما ساعاتی را به تنهایی سپری می کنید احساس ناراحتی یا توهین نخواهند کرد.

5. سعی نکنید خودتان را مجبور به تجربه زندگی برونگرایان کنید:‌ تحقیقات نشان می دهند که این کار صرفا ایجاد استرس، فشار و حتی بیماری های قلبی می کند.

6. از روابط یک طرفه دوری کنید:‌ متاسفانه، افراد درونگرا، خیلی خوب و با دقت به سخنان دیگران گوش می دهند و در واقع، گوش شنوایی برای درد دل های دیگران دارند. اما این روابطی که یکی از طرفین بیش از حدی که دریافت می کند، ارائه می دهد، در نهایت منجر به تخریب و تخلیه انرژی فرد و آسیب های مختلفی به وی می شوند. اگر چنین افرادی در اطراف شما یافت می شوند، سعی کنید اوقات کمتری را با آنها سپری کنید. شما مجبور نیستید که کیسه بوکس دیگران باشید.

6. خودتان را بابت حرف های عجیب و غریبی که سه سال پیش گفتید، سرزنش نکنید. شما با این کار فقط اشتباهاتتان را به خاطر می آورید و مدام آنها را در ذهنتان تکرار می کنید. این رفتار، قطعا هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. در این مواقع، سعی کنید خاطره ای مثبت و سازنده از خودتان را به خاطر بیاورید، آهنگ گوش دهید، پیاده روی کنید و این احساس را از خودتان دور کنید.

۷ روش تضمینی برای دستیابی به موفقیت(2)
بخوانید

ثبت ديدگاه