6 مسیر اشتباه برای کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌ های اجتماعی، مسیری برای همه انسان‌ ها، به خصوص قشر جوان ایجاد کرده‌اند تا بتوانند با سرعت بیشتر به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد محصولات یا خدمات مورد نظرشان بدست آورند. در شبکه‌ های اجتماعی برای دسترسی به مخاطبان هدفمان، لازم است که از یک سری موارد دوری کنیم. در ادامه به ۵ اشتباه اشاره می‌ کنیم که از موارد ذکر شده هستند:

نداشتن برنامه‌ ریزی

قبل از اینکه فعالیت خود را در شبکه‌ های اجتماعی آغاز کنید، لازم است که یک برنامه‌ ریزی دقیق فراهم و سپس به تولید محتوا برای کانال‌ های مورد نظرتان بپردازید. اول از همه روی رقیبان خود تحقیق کرده، اهداف را پیدا و تمام منابع تولید محتوای خود را استخراج کنید. در آخر لازم است که یک برنامه ی مشخص فراهم آورید که طبق آن فعالیت مستمر داشته‌ باشید.

نداشتن یک نویسنده

حتما لازم نیست که نویسنده یک رمان مشهور برای شبکه‌ های اجتماعی شما فعالیت کند. فقط کافیست فردی دست به قلم و آشنا با ساز و کار زبان فارسی را به عنوان یکی از منابع انسانی خود انتخاب کنید و از او برای تولید محتوای با کیفیت، بهره ببرید.

داشتن کانال‌ های زیاد

فعالیت در همه کانال‌ های شبکه‌ های اجتماعی یکی از اشتباهاتی است که خیلی از کسب‌ و کارهای ایرانی، مرتکب آن می‌ شوند. همیشه درباره شبکه‌ اجتماعی مورد نظر خود تحقیق کنید و دریابید که آیا مخاطب هدف شما در آنجا وجود دارد یا خیر؟ سپس تصمیم بگیرید که روی بستر مورد نظرتان نیرو بگذارید.

کارنامه فعالیت های سازمانی
بخوانید

شنونده خوبی نبودن

همان طور که برای حفظ یک رابطه دوستی، لازم است که شنونده خوبی باشید و مشکلاتتان را با دوست خود حل کنید، در شبکه‌ های اجتماعی هم باید برای حفظ ارتباط با مخاطب خود، به حرف او گوش داده و از بازخورد هایش استفاده کنید.

اگر برنامه هدفمندی برای ارسال محتوای خود نداشته‌ باشید و در این راستا مخاطبین خود را نیز در نظر نگیرید، و صرفا به مطرح کردن کسب و کار خود بپردازید این کار برای مخاطبین خوشایند نیست و  سبب می‌شود که کم کم از کسب و کار شما فاصله بگیرند و شما مخاطبین خود را از دست بدهید. کلید موفقیت برای هر کسب و کاری جذب مخاطبین و تبدیل آن به مشتریان دائمی است.

تمام کارها را به تنهایی انجام می دهید

بزرگ ترین اشتباه برای یک کمپانی که در شبکه‌ های اجتماعی به منظور بازاریابی فعالیت می‌ کند، این است که فقط یک نیروی انسانی را روی این موضوع قرار دهد و به فرد مورد نظر بگوید که باید به تنهایی به تولید محتوا بپردازد. در صورتی که تک تک اعضای تیم شما یک منبع بزرگ برای محتواهایی با کیفیت بسیار بالا هستند و فقط لازم است که هر کدام از افرادتان، هفتگی، یک ساعت صرف این مهم کنند تا محتوای بهتری تولید گردد. از طرفی دیگر، بازخوردها باید به کل تیم منتقل شوند و همه از آنها درس بگیرند.

چرا کارمندان به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند؟ (1)
بخوانید

فعالیت کم

گاهی اوقات ممکن است به دلیل نداشتن انگیزه کافی یا عدم رضایت از نتایج حاصله فعالیت شما در این شبکه ها کاهش یابد و به ارسال یک پست در روز بسنده کنید.  ولی اگر قصد دارید در این مسیر شروع به پیشرفت کنید باید حداقل 5 پست در روز داشته باشید و همچنین در فعالیت های دیگر اعم از پاسخ به کامنت ها و پیام ها نیز وارد عمل شوید و بدین ترتیب اعتماد مخاطبان را جذب کنید. با این کار در واقع به مخاطبان خود القا می کنید که برایشان ارزش قائلید و وقت می گذارید. در این صورت به مرور زمان نتایج مثبت کارتان را خواهید دید.

اگر قصدتان بلاگ‌نویسی است، یک نوشته در ماه اصلا کافی به نظر نمی رسد. زیرا این پیام را القا می کند که شما حرفی برای گفتن ندارید و طبعات منفی را در پی خواهد داشت. بهترین کار این است که با یک برنامه ریزی دقیق اقدام به نشر محتوای خود نمایید. همچنین یک محتوای هدفمند و تاثیرگذار خیلی بهتر از پست های پیاپی و بی محتوا است.

فراموش نکنید که اشتباهات در همه جای کسب‎‌ و کار ما رخ می‌ دهند؛ ولی مهم این است که در آخر مجموع کاری که ارائه می‌ شود کیفیتی مطلوب داشته باشد. پس به هیچ عنوان از اشتباه کردن، نترسید و فقط سعی کنید که شرایط را بهتر کنید.

با ۷ تکنیک برندسازی در شبکه های اجتماعی آشنا شوید
بخوانید

1397/2/30 6:36:02 اردیبهشت 28ام, 1397|کسب وکار اینترنتی, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه