6 راهی که به شما کمک می کنند تا بر تردید خود غلبه نموده و فردی عملگرا شوید (1)

اگر از افراد بپرسید که چه چیزی مانع از رسیدن آنها به اهدافشان می شود یا دوست دارند کدام عادت ناپسند شان را ترک کنند، به احتمال قوی، تعلل و این دست و آن دست کردن را در جواب خواهید شنید.

همه ما در زندگی به نوعی با این مشکل روبرو هستیم. ما کارهایی که باید انجام دهیم و حتی کارهایی را که دوست داریم انجام دهیم به فردا موکول می کنیم؛  از شستن ظرف ها گرفته تا نوشتن کتاب.

البته، برخی اوقات، تعلل می تواند حرکتی هوشمندانه تلقی شود؛ به هر حال، شما فهرستی طولانی از کارهایی را که باید انجام دهید پیش رو دارید؛ به نفع خودتان است که امور مهم را در اولویت قرار دهید و به جای اینکه خودتان را آزار دهید تا همه کارها را با هم به سرانجام برسانید، موارد کم اهمیت تر را چند روزی به تاخیر بیندازید. می بینید؟ تعلل همیشه بد نیست. اما خودتان را با این جمله، گول نزنید. کماکان در اغلب موارد، تعلل کردن عادت بدی محسوب می شود. اگر شما مرتبا انجام یک کار ساده را به تعویق بیندازید، ممکن است بعدا برایتان دردسر ساز شوند و حتی شما را از رفتن به مراحل بعدی باز دارند؛ در واقع، وقتی که به خودتان می آیید و متوجه عواقب امروز و فردا کردنتان می شوید که کار از کار گذشته است.

نکات کوچک اما اساسی که باید برای دستیابی به موفقیت به آنها عمل کنید(2)
بخوانید

پروژه های بزرگ

اگر پروژه بزرگی در سر دارید، مثلا نوشتن یک کتاب، یاد گرفتن یک مهارت جدید یا عوض کردن شغلتان، ممکن است فکر کنید که هیچ وقت زمان کافی ندارید. شاید هم بخواهید تا زمانی که سرتان خلوت می شود، یا انگیزه کافی برای انجامش به دست می آورید، صبر کنید. البته، با این شرایط، شاید مجبور شوید تا ابد صبر کنید. مگر می شود دست روی دست گذاشت و منتظر شد تا انگیزه به صورت خود به خودی سراغ ما بیاید؟

۶ راه غلبه بر تردید و تعلل (1)

اما اغلب اوقات، بهترین راه کسب انگیزه، شروع کار است. ممکن است برداشتن قدم اول برایتان دشوار باشد اما پس از آن، اوضاع روی غلتک می افتد؛ همانطور که علم فیزیک هم می گوید، شروع حرکت انرژی به مراتب بیشتری در مقایسه با ادامه حرکت نیاز خواهد داشت. ضمنا یادتان باشد که شما باید برای رسیدن به اهدافتان، زمان خلق کنید و دنبال پیدا کردن وقت نباشید. من در این مقاله و مقاله بعدی به شما این کار را یاد می دهم:

۱. برای خودتان سررسید و موعد مقرر تعیین کنید

فرض کنیم که شما ۱۵ کیلوگرم اضافه وزن دارید و می خواهید سلامتی تان را ارتقا دهید. کم کردن این میزان اضافه وزن طرف ۶ تا ۹ ماه بعدی یک هدف معقول و انجام شدنی است. همچنین می توانید یک رویداد مهم مانند تولد سال آینده تان یا عید نوروز را به عنوان موعد مقرر برای خودتان تعیین کنید و به خودتان انگیزه مضاعف بدهید.

پنج قدم برای جلوگیری از سکون و باز کردن قفل ذهنی
بخوانید

یادتان باشد تا زمانی که یک برنامه زمانبندی شده برای اهدافتان تعریف نکرده اید، اهدافتان چیزی جز رویا نیستند. اما وقتی که برای خودتان زمان تعیین کردید، می توانید یک قدم به واقعی ساختن آنها نزدیک تر شوید و در حین مسیر نیز میزان رشد و پیشرفتتان را بسنجید.

۲. هدفتان را به یک اولویت روزانه تبدیل کنید

حتی اگر فرد سحرخیزی هم نباشید، به محض بیدار شدن در جستجوی خلق زمان مورد نیاز برای پروژه بزرگتان باشید و یک قدم به سوی آن بردارید؛ این کار از شما فردی قدرتمند می سازد. و باعث می شود که روزهایتان را درست شروع کنید. برایان تریسی در کتاب قورباغه را قورت دهید می گوید سخت ترین کارتان را در ابتدای روز انجام دهید؛ ما هم با الهام از همین ایده، از شما می خواهیم که اولین کاری که پس از بیدار شدن از خواب انجام می دهید باید شما را یک قدم به هدفتان نزدیک تر سازد. در واقع، اگر می خواهید تا زمانی که تمامی کارهای دیگرتان انجام شوند صبر کنید، احتمالا یا دیگر وقتی برای کارهای دیگرتان باقی نمی ماند وروز تمام می شود یا اینکه اصلا انرژی و حالی برای انجام کارهای دیگر نخواهید داشت.

سعی کنید برای پروژه های شخصی، ساعتتان را ۲۰ دقیقه زودتر از معمول کوک کنید و آن زمان را به انجام اقدامی جهت رسیدن به هدفتان اختصاص دهید. این کار می تواند مطالعه کتابی مرتبط با هدفتان، انجام تحقیق، نوشتن یا ورزش کردن باشد. با ما باشید و در مقاله بعدی، با راه های دیگری برای غلبه بر عادت بد امروز و فردا کردن آشنا شوید.

چگونه به آسانی از پس انجام هر کاری بر بیاییم؟
بخوانید

ادامه دارد..

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه