6 راهکار عملی برای مبارزه با افسردگی و داشتن احساسی بهتر

امکان دارد افسردگی به سراغ هرکس بیاید. هیچ کس مستثنا نیست و هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. افسردگی بیماری جدی است و هرگز نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

افسردگی یعنی غم، ناامیدی، تمایل نداشتن به انجام کارهای روزمره، گریه، احساس از دست دادن و تفکر خودکشی داشتن. محیط شاد سمینار موفقیت می تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی خود فائق آیید و به تلاش خود برای موفقیت بیشتر ادامه دهید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

چند علتِ افسردگی:

  • تغییرات ناگهانی در زندگی
  • نگرانی
  • بیماری و درد مزمن
  • استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر
  • روزهای تعطیلی و بیکاری
  • ورشکستگی
  • مرگ عزیزان
  • و …

وقتی احساس افسردگی دارید یا وقتی مشکلات روی هم انباشته شده‌اند، 6 راه وجود دارد تا احساس بهتری داشته باشید و به خودتان انگیزه بدهید و از اندوه و افسردگی رهایی بیابید.

1. برخاستن از خواب و فعالیت داشتن

هر طور شده خود را از رختخواب خارج کنید. انجام فعالیت هنگام افسردگی کاری دشوار است. اما یکبار اراده کنید و خود را مجبور به کارهای کوچک کنید تا انرژی خود را بالا ببرید. همیشه برای خوابیدن فرصت هست. رختخوابتان را مرتب کنید. دندانتان را مسواک بزنید. ظرف‌ها را بشویید. ایمیلتان را چک کنید. روزنامه بخوانید. به حیوان خانگی‌تان غذا بدهید. در بالکن بنشنید و با افرادی که دوست دارید، تماس بگیرید. با رایانه‌تان کار کنید. کارهای کوچک بسیاری برای انجام دادن هستند. همه‌ی آنها یا تنها یکی دو کار را انجام دهید.

  کارهایی که در 30 سالگی انجام می‌دهید و در 50 سالگی از آنها  لذت‌ می‌برید
بخوانید

2. دوش گرفتن

یک دوش آب گرم شما را شاداب و سرحال می‌کند. لباس خوابتان را درآورید و لباس مناسب بیرون بپوشید. وقتی که خوشحال و دلنشین به نظر برسید، احساس مفید بودن به شما دست می‌دهد و بدینگونه عزت نفس شما بالا می‌رود. یکبار شخصی به من می‌گفت که موقع افسرده شدن دوش بگیر و افکار آشفته رو از خودت دور کن. من همین کار را کردم. بارها با زور به حمام رفته‌ام در زیر دوش گریه کرده‌ام و تلاش کرده‌ام که غم و غصه‌ها را دور بریزم. گریه کردن در هنگام دوش گرفتن باعث می‌شود که غم و غصه‌ها از آدم دور شود و او احساس سر زندگی و شادی پیدا کند.

3. به ظاهر خود برسید

6 Practical Ways to Fight Depression and Have a Better lifeمقداری آرایش کنید، موهایتان را مرتب کنید و صورت خود را اصلاح کنید. گاهی هنگام افسردگی به اندازه معمول به خودمان نمی‌رسیم. وقتی که به سر و وضع خود می‌رسید و تمیز و مرتب هستید در واقع تصور بهتری از خود دارید. من به موهایم می‌رسم، آنها را ژل می‌زنم و با سشوار خشک می‌کنم. در این صورت حس بهتری دارم. بنابراین به خودم می‌رسم و تظاهر به شادی می‌کنم.

 

4. همه چیز را مرتب کنید

محیط اطراف خود را مرتب و تمیز کنید. وقتی محیط شما کثیف و به هم ریخته باشد شما هم تحت تأثیر این وضعیت بیشتر افسرده می‌شوید. تمیز بودن و داشتن روشنایی در محل کار و زندگی‌ احساس بهتری به شما می‌دهد. پرده‌های اتاقتان را کنار بزنید و اجازه دهید که نور وارد اتاقتان شود. با این کار بدن شما میزان ویتامین D بیشتری جذب خواهد کرد. من به ندرت پرده‌ها را می‌کشم. اتاق خوابم یک درب شیشه‌ای ریلی و یک پنجره دارد.  هرچه که نور خورشید می‌گیریم روحیه‌ام بهتر است. پس شروع به گردگیری، جاروبرقی و تمیز کردن خانه‌تان کنید.

آیا تفاوت میان افسرده بودن و استرس داشتن را می دانید؟
بخوانید

5. به موسیقی گوش کنید

دی وی دی یا رادیو را روشن کنید و برقصید. در اطراف خانه بچرخید و آزادانه خیالبافی کنید.  آهنگ های زیادی وجود دارند که انگیزه‌بخش هستند. یک موسیقی را گوش دهید که شما را شاداب و سرحال کند؛ موسیقی که به شما حال خوب بدهد.

6. کارها را به تعویق نیندازید

هر کاری را سر وقت انجام دهید و آن را به تأخیر نیندازید؛ حتی اگر کاری کوچک باشد. اگر شما یک نویسنده‌ اید و دوست دارید که یک مقاله‌ای بنویسید، این کار را انجام دهید. عکس بگیرید، بافتنی کنید یا انباری را که قصد مرتب کردنش داشتید، تمیز کنید. اگر در روز بتوانم یک مقاله بنویسم، در واقع یک کار را انجام داده‌ام. سعی می‌کنم یک مقاله 4 صفحه‌ای را حداقل به مدت یک هفته تمام کنم. تلاش کنید که حرفتان این باشد: انجام یک کار در ساعاتی از یک روز.

مراحلی که ارائه شد بدون تلاش و تمرکز نتیجه بخش نخواهد بود. برای تأثیر داشتن این مراحل در رفع افسردگی‌تان شما نقش فعالی دارید. هنگام افسردگی خوابیدن بهترین کار است و این کاری است که همگی می‌توانیم انجام دهیم. اما از جایی به بعد باید از زیر پتو بیرون بیایید و نور بگیرید. پس وقتی که می‌بینید شما تمایل به تاریکی دارید سعی کنید به خود انگیزه دهید که حداقل یک فعالیت را انجام دهید.

حتی می توان گفت افسردگی مانعی بزرگ بر سر راه موفقیت و دستیابی به اهدف محسوب می شود. زمانی که ناامید و غمگین باشید، انگیزه و تمایلی برای تلاش کردن ندارید و همچنین از اهمیت انجام کارهایی که منجر به موفقیت شما می گردد، غافل می گردید. بنابراین برای طی کردن پیوسته ی مسیر موفقیت، شاد بودن و رفع افسردگی و ناامیدی ضروری است.

استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت، به شما راه هایی را ارائه خواهند داد که بتوانید انگیزه و پشتکار خود را طی مسیر موفقیت و دستیابی به اهداف حفظ نمایید؛ و همچنین چون طبق مقاله فوق افسردگی یکی از مشکلات بزرگ عموم افراد است، راه های شاد و مثبت بودن هم به شما خواهند آموخت.  می توانید با کلیک بر روی لینک زیر در سمینار شاد موفقیت شرکت نمایید و با محتوای آموزشی آن آشنا گردید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه