5 روش مهم و کارآمد برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

یک استراتژی بازاریابی مناسب در حوزه دیجیتال می تواند ‌با شناسایی مشتریان مناسب، سودتان را افزایش داده و رقبا را از میان بر دارد. اما چگونه می توان در این رقابت سخت پیروز شد؟ با استفاده از اطلاعات و داده های درست که می تواند هزینه های تبلیغاتی را به میزان ۷۵-۲۵٪ کاهش دهند.

در ادامه، با تکیه بر پیشنهادات جاشوا هریس، کارآفرین برتر و استاد بازاریابی، به چند روش که منجر به رشد و موفقیت آژانس های بازاریابی دیجیتال و کسب نتایج فوق العاده می شوند، می پردازیم.

    1. حذف افرادی که قصد خرید ندارند از گروه مشتریان هدف

تحقیقات بازاریابی نشان می دهند تنها ۳٪ از افراد، پس از مشاهده تبلیغی، به سرعت اقدام به خرید می کنند. در نتیجه، پولی که روی 97٪ باقیمانده صرف می کنید، نتیجه مطلوبتان را برای شما به ارمغان نمی آورد.

پلتفرم های تبلیغاتی امروزی، هیچ روشی برای شناسایی و حذف این مشتریان تدارک ندیده اند؛ در نتیجه، بازاریابان، پولشان را صرف خرید و پیاده سازی مدل های متداول (کسب پول با هر کلیک) می کنند. اما همانطور که بیان شد، باید از یک برنامه جهت شناسایی افرادی که قصد خرید واقعی دارند، استفاده کرد. اگر شما مخاطب اصلی تبلیغات خود را بشناسید، دیگر مجبور نخواهید بود برای هر کلیک، ۱۰ دلار به گوگل پول بدهید. شما می توانید تبلیغتان را روی The Goggle Display Network قرار دهید. می توانید به مشتریان احتمالی تان کارت پستال ارسال کنید. در واقع، وقتی می دانید دقیقا برای چه افرادی تبلیغ می کنید، می توانید راه های زیادی هم پیدا کنید.

۵ روش برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

    2. پلتفرمی  مخصوص اطلاعات مربوط به علائق مشتریان ایجاد کنید

برای اینکه بر ارزش پیشنهاد  و تبلیغتان در نظر مشتری بیفزایید، تلاشتان را روی معرفی و اعلام تاثیر اقداماتتان روی میزان فروش شرکت ها متمرکز کنید. هریس در این باره می گوید: پلتفرمی که ما از آن استفاده می کنیم، با بررسی پیشینه جستجوی مشتری، به ما نقطه ورود مشتری و نحوه تاثیرگذاری تبلیغمان بر خرید آنها را نشان می دهد. ما در روش گزارش گیری در این پلتفرم، از کوکی ها و دیگر کد های ردیابی (مانند پارامتر های UTM) برای فلگ کردن ادرس URL به منظور شناسایی بازدیدکنندگان استفاده می کنیم. سپس همان کد ها را برای ردیابی اینکه مشتری کجا با تبلیغات آشنا شده و در نهایت چگونه منجر به خرید کردن وی شده است، به کار می بریم.

به خاطر داشته باشید که اگر نتوان چیزی را اندازه گیری و ارزیابی کرد، مدیریت کردن آن هم عملا غیرممکن خواهد بود. شما با استفاده از این روش گزارش گیری، می توانید موفقیتتان را ارزیابی کرده و کسب و کارتان را مدیریت کنید.

    3. از ارزش بازاریابی فرد-محور غافل نمانید

بازاریابی فرد محور به معنی قابلیت و توانایی در شناسایی نام و مشخصات افرادی است که با آنها سر و کار دارید می باشد؛ به این ترتیب، شما می توانید با ردیابی کانال هایی، ببینید که پیام یا تبلیغتان به یک فرد واقعی ارسال می شود یا خیر؛ در واقع، برای کسب نتیجه مطلوب، باید مطمئن شوید که به یک انسان واقعی، و نه آدرس های فیک و قلابی، دست پیدا کرده اید.

بسیاری از شرکت ها، URL‌ها را ردیابی می کنند، داده ها را از ناشران خریداری می کنند و از حق اشتراک های پرداخت شده استفاده می کنند تا پروفایل مشتریان هدفشان را تشکیل دهند.

۴- پیش بینی مسیر منتهی به خرید

بازاریابان با تحلیل صحیح داده ها قادر به پیش بینی گام بعدی مشتریان هستند. هریس در این باره می گوید: ما با استفاده از پلتفرمی مخصوص، صد ها خریدار بالقوه را به سمت سیستم خود هدایت می کنیم.  سپس، با استقاده از ردی که جستجوهای آنها برایمان باقی می گذارد، تمامی رفتارهای آنلاین مشتریانمان را قبل از اینکه روی دکمه خرید کلیک کنند، بررسی می کنیم و به تدریج می توانیم حرکات آنها را پیش بینی کنیم.

همچنین، در حین تحلیل داده ها، باید متوجه سیگنال هایی که مشتریان هدف، قبل از خرید از خود نشان می دهند هم باشیم. با قرار دادن قطعات پازل در کنار هم، می توان رفتار و حرکت بعدی مشتری را از روی سبک رفتاری آنلاین وی، قبل از اینکه انجامش دهد، پیش بینی کرد.

    5. تبلیغ در کانال ها

هریس می گوید وقتی که مشتری مناسب را یافتید، روی کانال ها متمرکز شوید. به جای اینکه 1000 دلار صرف Google AdWords‌ کنید، از نرم افزارهای مدیریت محتوا استفاده کنید که روی پلتفرم های موبایل و دسکتاپ قابل استفاده اند. همچنین وی بر استفاده از فیسبوک، گوگل، یوتیوب، Pinterest، ایمیل مستقیم و تماس تلفنی تاکید ویژه دارد. شما باید از همه ی کانال های موجود استفاده کنید و صرفا به بهترین کانال ها بسنده نکنید. به عبارت دیگر، باید در همه جا حضور داشته باشید. وقتی  مشتریان شما را همه جا ببینند، بیشتر به خرید از شما رغبت نشان خواهند داد.

پس به خاطر داشته باشید که شما می توانید با استفاده از ابزارهای اطلاعاتی مناسب، جایگاه خودتان را در بازار مستحکم کرده و رقبا را از میدان به در کنید. سعی کنید با استفاده از یک پلتفرم مناسب، هرینه هایتان را پایین و متعاقبا، تناوب حضورتان را شدت ببخشید؛ به این ترتیب، می توانید مشتریانتان را متقاعد سازید که پیشنهاد بهتر با شرایط بهتر، از آن شماست.

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه

1 × 4 =