5 روش برای تصویرسازی و تجسم ذهنی برای رسیدن به نتایج دلخواه

آلیشیا لارنس برای یک شرکت بازاریابی اینترنتی کار می کند. همچنین او یک وبلاگ نویس است و در زمان آزادش در MarCom Land کار می‌ کند. کارهای او توسط انجمن ارتباطات تجاری، Business Insider و  Spin Sucks منتشر شده است.

مرد بزرگی به نام مارکوس اورلئوس می‌ گوید: “زندگی ما همان چیزی است که افکار ما آن‌ ها را می‌ سازد “اگر ما بخواهیم به موفقیت‌ های بزرگ در زندگی دست پیدا کنیم، باید افکار بزرگی در مورد خودمان در ذهن مان بسازیم، و خودمان را فوق‌ العاده بدانیم. این دقیقا جایی است که تجسم به کار می‌ آید. زمانی که بچه بودم، هر زمانی که می‌ خواستم در یک مسابقه‌ی رقص، اجرای یک نمایش یا در یک نمایشگاه علمی شرکت کنم، پدرم از من می‌ خواست که موفقیتم را تجسم کنم. او می‌ دانست که این اولین گام اساسی برای اجرای خوب و رسیدن به هدف من است. هم‌ چنین به من فرصتی داد تا نقاط ضعف خود را بفهمم و راه چاره‌ ای برایشان پیدا کنم، بدون اینکه پدرم مجبور باشد آن را به من گوشزد کند. در حال حاضر به عنوان یک بزرگسال، هنوز به قدرت تجسم و توانایی آن در تبدیل رویا به واقعیت اعتقاد دارم. اگر شما علاقه‌ مند به امتحان کردن این روش هستید، در اینجا چند استراتژی برای استفاده از آن ذکر می‌ شود:

1. تمرین تجسم خارجی

یک نقطه‌ی آرام و دلپذیر پیدا کنید، دراز بکشید و چشم‌ ها را ببندید. تصور کنید در یک سالن سینما نشسته‌ اید که یک صحنه از زندگی شما را به تصویر می‌ کشد. صحنه‌ای که به هدفتان دست پیدا می‌  کنید. اگر می‌ خواهید یک موسیقیدان موفق باشید، می‌ توانید خودتان را در حال نواختن در Carnegie Hall تجسم کنید.

نحوه کنترل اوضاع و دستیابی به اهداف در گذشته، حال و آینده
بخوانید

اگر می‌ خواهید یک بازیکن حرفه‌ ای فوتبال باشید، می‌ توانید خود را با پیراهن تیمی که می‌ خواهید در آن بازی کنید، درحال کسب امتیاز در زمین تصور کنید. می‌ توانید دستاورد هر آنچه را که امیدوارید در زندگی خود به آن برسید،  تجسم کنید. در تجسم خود دقیق باشید، فکر کنید که چه چیزهایی ممکن است ببینید و بشنوید، چه احساسی داشته باشید، شکل محیط چگونه باشد، و … هر چقدر تجسم تان دقیق‌ تر باشد، بهتر است.

2. تمرین تجسم داخلی

این شبیه به عمل فوق‌ الذکر است، اما به جای تجسم صحنه‌ ها به عنوان یک ناظر، این بار شما واقعا در صحنه حضور خواهید داشت. خود را در حالتی تصور کنید که به صحنه پا می‌ گذارید، در آن فضا قرار دارید و در آن حال، متوجه اتفاقات اطرافتان باشید. چه کسانی آنجا هستند؟ چه چیزهایی گفته می‌شود؟ چه اتفاقاتی می‌ افتد؟ کجا اتفاق می‌ افتد؟ تاکید می‌ کنم، تصور جزئیات تا حد ممکن، مفید است.

3. تمرین تجسم متنوع

علاوه بر دو شکل از تجسم که توضیح داده‌ شد، تجسم متنوع یکی دیگر از ابزار مهم  است. به شرایطی که در ذهن دارید فکر کنید، و تصور کنید که در آن شرایط چه انتخاب‌ هایی دارید و چه واکنش‌ هایی نشان می‌ دهید و برای آن‌ ها تمرین کنید. هرگز خودتان را بازنده یا در حال شکست خوردن تصور نکنید، فقط به این فکر کنید که واکنشتان به شرایط بد چطور خواهد بود. به عنوان مثال، اگر هدف شما پیروزی در مسابقات سه‌ گانه (مسابقه‌ی ورزشی ترکیبی شامل شنا و دوچرخه‌سواری و دو) باشد، باید برای اتفاقات مختلفی که ممکن است در روز مسابقه اتفاق بیفتد آماده باشید.

چگونه با استفاده از تصویر سازی می‌توانیم رؤیاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم
بخوانید

trns_Five Ways to Practice Visualization for Results You Want

در صورت بارندگی چه خواهید کرد؟ اگر در میان ورزشکاران دیگر گیر بیوفتید چه کار می‌ کنید؟ اگر دچار انقباض عضلانی شوید واکنشتان چه خواهد بود؟ تجسم چگونگی واکنش در هر یک از این شرایط، در ایجاد احساس آمادگی و اعتماد به نفس در مسابقه کمک بزرگی می‌ کند.

4. ساخت تصاویری از هدف

جدای از تکنیک‌ های تجسم ذهنی، هم‌چنین تجسم تصاویر ملموس بنیادی در رسیدن به موفقیت موثر است. به عنوان مثال، اگر هدف شما صرفه‌جویی و پس‌ انداز پول کافی برای سفر به هاوایی است، عکس‌ هایی از مناظر هاوایی در مجله یا بروشورهای سفر پیدا کنید، و عکس‌ های خودتان را ببرید و روی آن‌ ها بچسبانید، طوری که انگار در آنجا هستید. اگر هدف شما یادگیری موج سواری است، یک تصویر از کسی که موج سواری می‌ کند برش دهید و یک عکس از خودتان را جایگزینش کنید، طوری که به نظر برسد آن شخص در حال موج سواری، شما هستید.

اگر می‌ خواهید با مدرک مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شوید، خود را روی صحنه و در حال دریافت دیپلم تجسم کنید و یا به دوستان و خانواده از دستاورد های خود بگویید. راهی برای ساخت یک تصویر ذهنی از هر آنچه که تصمیم به انجامش دارید، پیدا کنید. حتی می‌ توانید یک عکس از آن را بکشید و در جایی مانند روی میز کار، در آینه حمام و یا در اتاق خواب یا هر جایی که عموما جلوی چشم تان است قرار دهید.

5. از قدرت تلقین استفاده کنید

به عنوان یک دونده، تلقین عامل مهمی برای موفقیت من بود. من یک بسته کارت تهیه کردم و روی هر کارت، تاییدیه ای بر توانایی‌ هایم به عنوان یک دونده نوشتم، مانند “من مانند یک قهرمان جهانی می‌ دوم،” من یک مبارزم و مبارزان می‌ جنگند!” یا ” من به اندازه کافی قوی هستم و از پستی و بلندی‌ هایی که سر راهم قرار می‌ گیرند، عبور می‌ کنم. “من قبل از مسابقات، نگاهی به این فلش کارت ها می‌ انداختم و در نهایت، آن‌ ها آنقدر در ذهنم نهادینه می‌ شدند که به صحت شان اعتقاد پیدا می‌ کردم. بهترین ویژگی تلقین این است که برای هر هدفی که می‌ خواهید دنبال کنید، اعم از ورزشی، هنر های نمایشی، کسب و کار و حتی زندگی شخصی موثر است.

معرفی KPMG بزرگترین شرکت‌ ارائه دهنده خدمات مالی و حسابرسی(2)
بخوانید

برای هر هدفی که در زندگی‌ تان تلاش می‌ کنید، با تجسم موفقیت در ذهن تان، با دستاوردهای آن در دنیای واقعی روبرو می‌شوید. استراتژی‌ های فوق را همین امروز امتحان کنید؛ چیزی که اکنون رویای شماست، به زودی برایتان به واقعیت می پیوندد.

ثبت ديدگاه