10 عادت صبحگاهی که باعث موفقیت‌ های بزرگ می‌ شوند

کوین ایکنبری (Kevin Eikenberry) یک کارشناس در زمینه‌ی رهبری و مدیر ارشد The Kevin Eikenberry Group است، شرکت مشاوره‌ای که به مشتریان کمک می کند تا از طریق خدمات گوناگون مانند صحبت کردن، مشاوره و آموزش، پتانسیل هایشان را شکوفا کنند. می‌توانید از وب سایت او دیدن کنید. آیا دوست دارید کارهای بیشتری انجام دهید؟ می‌خواهید به هدف‌های بیشتری برسید و تفاوت بزرگی ایجاد کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، صبح هنگام، زمانی است که همه‌چیز می‌تواند آغاز شود!

به هرحال این‌که شما این متن را می‌خوانید، به من اطمینان می‌دهد که به دنبال دستیابی به بازدهی بیشتر و هدف و موفقیت بزرگتری هستید. شاید آن را در پی پیشرفت خودتان می‌خواهید، و شاید افرادی را رهبری می‌کنید و هم به خودتان و هم به افرادی که با آنها کار می‌کنید، یک پیشرفت بدهکار هستید. در هر صورت، این مقاله به شما کمک می‌کند که در جهت اهدافتان شروع به حرکت کنید.

قبل از اینکه شروع کنیم و این 10 ایده را با شما درمیان بگذارم، چند مورد احتیاطی برایتان دارم

موارد موجود در این لیست، چیزهای نیستند که تابه حال به گوشتان نخورده باشد؛ اما این ارزش لیست را به هیچ عنوان پایین نمی‌آورد. در واقع، این نشان دهنده‌ی این است که اگر از این موارد استفاده کنید، حتما عملی هستند. شما نمی‌توانید همه‌ی آنها را انجام دهید؛ در آخر مقاله بیشتر توضیح خواهم داد، اما با این ذهنیت که نمی‌توانید تمام این‌ کارها را انجام بدهید، متن را دنبال نکنید؛ زیرا در آن بین نکته‌ای را در باب انجام کاری، از دست خواهید داد. زمانبندی.

گرچه اصراری بر انجام هیچ کدام از این‌ها در صبح هنگام نیست، اما از زمان بنجامین فرانکلین تا به امروز، ثابت شده است که زود از خواب برخواستن باعث تسریع دستیابی به موفقیت می‌شود و زمانی برای انجام کارهای مهم‌تان ایجاد می‌‌شود. قصد من از ارائه‌ی این لیست این است که مواردی را به شما معرفی کنم که بتوانید آن‌ها را به طور روزانه و در کمتر از 30 دقیقه به سرانجام برسانید. . پیدا کردن 30 دقیقه وقت در برنامه‌ی روزانه، آن هم در یک برنامه ی فوق فشرده، ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد؛ و این یکی از دلایلی است که من به شما پیشنهاد می‌کنم یک عادت روزانه‌ی صبحگاهی برای خودتان ایجاد کنید.

تصمیم برای تغییر عادت روتین صبحگاهی و 30 دقیقه زودتر از معمول از خواب برخواستن، بخش اول این عادت است. خود من آدم سحرخیزی هستم، و شاید فکر کنید که شما اینطور نیستید، و مشکلی نیست. من در رابطه با زمانی که از خواب برمی‌خیزید صحبتی نمی‌کنم، صرفا 30 دقیقه زودتر از زمانی که به صورت معمول از خواب برمی‌خیزید، این کار را انجام دهید.

5 کاری که افراد موفق هر شب انجام می دهند
بخوانید

حالا به ادامه ی لیست “10 عادت” می‌پردازیم:

موارد این لیست، هیچ ترتیب قرارگیری معینی ندارند؛ هدف من صرفا معرفی آنهاست، نه اینکه نسخه‌ای را تجویز کنم. هرکدام از این اقدامات که به یک عادت تبدیل می شوند، می‌توانند زندگی شما را تغییر دهد، حتی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید.

مطالعه‌ی متون قوی

این مورد می ‌تواند برای تقویت روح و روان مناسب باشد و در عین حال، یک هدف و عینیت را مشخص کند. منظور من روزنامه، فید خوان وبلاگ، یا مجله نیست، قاطعانه و با تمرکز، مطالعه کنید؛ تا در ابتدای روز، ایده‌هایی قدرتمند و ارزشمند در سرتان جوانه بزند.

ورزش

ورزش برای سلامتی شما مفید است و همچنین باعث آزاد شدن ترکیباتی قوی در بدن می‌شود که حاصل آن، انرژی بیشتر و بازدهی بهتر است. اگر شما در ساعات ناهار یا بعد از کار ورزش می کنید، موردی ندارد؛ عادت دیگری را از این لیست انتخاب کنید!

یادداشت‌هایی بنویسید

قلم و کاغذتان را بردارید و چیزهایی برای دیگران بنویسید. مثلا می‌توانید یک نامه‌ی تشکر آمیز برای یک مشتری، همکار یا اعضای گروه بنویسید؛ یا اشتراک گذاری یک منبع، مقاله، یا ایده؛ یا نامه ای به یکی از اعضای خانواده باشد؛ همچنین تشکرنامه‌ یا یادداشتی که به دیگران یادآوری می‌کند که ارزشمند هستند. تمام روز، شما با کامپیوترتان کار می‌کنید؛ این عادت، درباره‌ی ارتباطات شخصی، خودخواسته و به شکل دست نوشته است.

۷ عادتی که افراد موفق از آن دوری می کنند(2)
بخوانید

Ten Morning Habits That Promote Greater Success

اهدافتان را بررسی کنید

اگر شما اهدافی دارید (اگر ندارید، عادت جدیدتان نوشتن آنها باشد)، بررسی روزانه‌ی آنها، عادتی قدرتمند و مفید است. به اهداف روزانه، هفتگی، کوتاه مدت و بلند مدتتان نظری داشته باشید؛ آرزوهایی که می‌خواهید در زندگی‌تان به آنها برسید را مرور کنید، این می‌تواند به صورت بازخوانی ساده‌ی لیست و صرف زمانی برای جذب آنها در ضمیر ناخودآگاه باشد. همچنین بعد از خواندن آنها یا در طی آن، به این فکر کنید که چرا این اهداف در نظر شما مهم و ارزشمند هستند.

روزتان را برنامه ریزی کنید

برای اینکه هر روز تصویری واضح از کاری که می‌خواهید انجام دهید یا چیزی به دست آورید داشته باشید، می‌توانید از عصر روز قبل برای آن برنامه ریزی کنید. این زمان کوتاه به شما کمک می کند بتوانید موضوعات مهم را در ذهنتان نگه دارید و مانع از این می شود که تمام روز، در حال برنامه ریزی خیالبافی باشید.

دعا یا مدیتیشن انجام دهید

ذهنتان را آرام کنید روندی را که از قبل آشنایی دارید، یا یک روش جدید را دنبال کنید. مخصوصا اگر دلتان می خواهد برای پیدا کردن یک مورد بهتر، هرچه سریعتر از این مورد عبور کنید، حتما روی انجام دادن آن فکر کنید، شاید این مورد برای شما از همه بهتر و مفیدتر باشد.

فکر کنید!

این مورد هم مثل مدیتیشن و دعا، با آرام کردن ذهن همراه است، که در نتیجه‌ی آن بتوانید بر روی یک چالش، یک مشکل، یا تصمیم تمرکز کنید. شاید این مورد به آن صورت به عنوان یک عادت خاص در نظر گرفته نشود، اما به شدت به موارد دیگر وابسته است و به پیشروی آنها کمک می‌کند.

بر روی یک هدف کار کنید

اگر هر روز 30 دقیقه وقت بگذارید تا فعالیتی در جهت رسیدن به اهدافتان انجام بدهید چه می شود؟ آیا فکر می‌کنید که می‌توانید چیزهای بیشتری به دست بیاورید؟ مسلم است.

با این 10 عادت صبحگاهی یک روز فوق العاده برای خود بسازید(3)
بخوانید

فعالیت‌های روز قبل را بازنگری کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان پیشرفت کرد و نتایج خوبی به دست آورد، این است که از تجربیاتتان بیاموزید. زمانی را به تفکر و بررسی چیزهایی که آموخته‌اید، چیزهایی که می‌خواهید تکرار کنید، و چیزهایی که قصد تغییرشان را دارید اختصاص بدهید. این مورد بسیار عادت قدرتمندی است.

دفتر رویدادها

 این مورد، بیشتر ترکیبی است، و می‌تواند به همراه موارد دیگری از این لیست ترکیب شود (بله، شما می‌توانید حتی درباره‌ی تمرینات ورزشی‌تان هم بنویسید، به عنوان مثال،  تعداد تمرینات هر روزه‌تان را یادداشت کنید). وقتی که شما افکارتان را می‌نویسید، آن‌ها را برای خودتان واضح‌تر و شفاف‌تر می‌کنید، بیشتر متمرکز می‌شوید، بیشتر می‌آموزید و می‌توانید نتایج بهتری به دست آورید.

حرف آخر

یک یا نهایتا دو مورد را انتخاب کنید؛ شاید شما به 3 مورد علاقه داشته باشید، مشکلی نیست، اما باید انتخاب کنید. شاید هر روز دو مورد را امتحان کنید (مواردی که در کمتر از 30 دقیقه قابل انجام هستند)، یا شاید شما یکی از آنها را انتخاب کرده، و در طول یک هفته انجام دهید و برای هفته ی بعد، مورد دیگری را انتخاب کنید.

روشی را پیش بگیرید که برای شما بهترین است و نتایج بهتری از آن حاصل می شود؛ و لطفا، همین امروز، یا حداقل فردا صبح شروع کنید!

در مقاله فوق به 10 عادتی که از عادات انسان های موفق است، اشاره شد. عادت های خوب صبحگاهی که تنها با صرف سی دقیقه زمان طی روز می توانید از مزایای آن ها بهره مند گردید. در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی از عادت های خوب افراد موفق برای شما خواهند گفت. عادت هایی که تنها با صبر، تلاش و صرف اندکی زمان و البته مداومت در انجام و تمرین آن ها می توانید مسیر موفقیت را برای خود تسهیل بخشید. برای شرکت در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن، کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه