10 روش آسان و اثربخش برای بازاریابی آنلاین

اینترنت انواع فرصت‌ ها را برای کسب و کار های کوچک فراهم کرده‌ است تا محصولات‌ شان را بازاریابی کنند و حقیقتا به همه فرصتی برابر داده‌ است. روزهایی که مجبور بودید جیبی بزرگ داشته‌ باشید تا برای بازاریابی خرج کنید گذشته است. امروزه انواع روش‌های ارزان و مقرون به صرفه برای تبلیغ محصول و برندتان به‌صورت برخط و تحت عنوان بازاریابی آنلاین وجود دارد.

مارک تواین زمانی گفت: “بسیاری از چیزهای کوچک، با تبلیغات مناسب بزرگ شده‌ اند.” خبر خوب این است که وقتی صحبت از اینترنت به میان می آید، روش مناسب بازاریابی لزوما نباید پر هزینه نخواهد بود. همان‌طور که تلاش می‌کنید کسب و کارتان را به شیوه‌ای کم‌ هزینه تبلیغ کنید، می‌توانید استراتژی‌ های ساده و پیچیده‌ی زیادی را در پیش بگیرید. اما به یاد داشته‌ باشید ارزان بودن صرفا به معنی نیست آسان بودن نیست که نیازی به صرف وقت و تلاش نیز نداشته باشد. شما می‌توانید از لحاظ بودجه دچار کمبود باشید، اما از لحاظ صرف وقت و سخت‌کوشی لازم، نمی‌توانید مضایقه کنید.

در ادامه به ۱۰ شیوه‌ی ارزان برای بازاریابی کسب و کارتان در اینترنت اشاره می کنیم:

۱.  وبلاگ خودتان را آغاز کنید: وبلاگ نویسی روشی فوق‌ العاده برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است. اما به یاد داشته‌ باشید یکی از کلید های وبلاگ‌ نویسی موفق فراهم کردن مفاد با ارزشی از قبیل اطلاعات، نکات، ابزار ها، منابع، مقالات انتقادی، و … است.

3 کاری که قبل از ترک کار فعلیتان برای کارآفرین شدن باید انجام دهید
بخوانید

۲. وارد فهرست دایرکتوری‌های مهم شوید: وارد شدن به فهرست دایرکتوری‌ های برخط مهم به کسب و کار شما این امکان را می‌ دهد تا آسان‌ تر در موتور های جست و جو پیدا شوید.

۳. به‌ صورت آنلاین ویدیو منتشر کنید: پلتفرم‌ هایی از قبیل یوتیوب، اینستاگرام و … راهی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند تا ویدیو پخش کنید، اما برای این‌ که موفق شوید، ویدیو هایی به اشتراک بگذارید که با فعالیت شرکت‌تان مرتبط است.

۴. میکروبلاگینگ را آغاز کنید: این روشی ساده اما قدرتمند برای تبیین یک پیام با استفاده از به‌ روزرسانی‌ های متنی کوتاه است. شرکت‌ هایی از قبیل توییتر، Pownce و Tumblr پلتفرم‌ های میکروبلاگینگ را به صورت رایگان ارائه می‌ کنند.

۵. عضو یک انجمن آنلاین شوید: بسیاری از انجمن‌ های بر خط بازار های خاصی را تامین می‌ کنند که شاید با صنعت شما در ارتباط باشد. عضو انجمنی شوید که با بازار شما در ارتباط است و فعال باشید.

۱۰ روش آسان برای بازاریابی آنلاین

۶. عضو گروه‌ های همسو با فعالیتتان شوید: سازمان‌ های حرفه‌ ای یا انجمن‌ هایی را که در خط کاری شما هستند پیدا کنید تا با متخصصان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید.

۷. با وبگاه‌ های پر طرفدار همکاری کنید.: ارسال محتوا هایی با ارزش افزوده به وبگاه‌ های پرطرفدار که با بازار شما در ارتباط است، روشی قدرتمند برای جذب کار و بالا بردن بازدید است.

۸. یک برنامه‌ی هم‌ کاری وابسته آغاز کنید: داشتن افرادی که در ازای پورسانت فروش، بر مشتریان شرکت‌ تان بیافزایند روشی فوق‌ العاده برای افزایش فروش است.

بازاریابی حسی (Sensory marketing) چیست و چه تاثیری بر میزان فروش دارد؟
بخوانید

۹. از قدرت نفوذ رسانه‌ های اجتماعی استفاده کنید: این روش رایگان، و آغاز آن آسان است. با این روش شبکه‌ای عظیم از مشتریان بالقوه برای کسب و کار شما فراهم می گردد. آن دسته از شبکه‌ های اجتماعی را که برای کسب و کارتان مناسب است شناسایی کنید و به اشتراک گذاشتن مفاد با ارزش را آغاز کنید.

۱۰. خبرنامه‌ی مشتریان را آغاز کنید: این امر کمک می‌کند با مشتریان‌ تان انجمنی ایجاد کرده و اطلاعات پیرامون کسب و کارتان، اخبار، توصیه‌ ها، تبلیغات ویژه و … را در اسرع وقت در اختیارشان بگذارید. این شیوه، روشی هموار و پیوسته برای حفظ ارتباط با مشتریان است.

این ۱۰ استراتژی بازاریابی کم‌ هزینه به شما کمک می‌کنند به مشتریان دسترسی پیدا کنید، روابط را بسازید، و برندتان را در برترین جایگاه قرار دهید. به یاد داشته‌ باشید، بازاریابی موثر همیشه به پولی که خرج می‌ کنید وابسته نیست؛ بلکه به زمان و تلاشی که صرف آن می‌کنید وابسته است.

دسترسی به مشتریان و قابلیت عرضه‌ پذیری در بازار که قبلا فقط برای برند های مهم با بودجه‌ های بازاریابی بزرگ میسر بود، اکنون حتی در اختیار کوچک‌ ترین کسب و کارها است. برای بازاریابی کسب و کارتان به‌صورت آنلاین از تمام روش‌ ها استفاده کنید تا بتوانید حتی با کم‌ ترین بودجه نیز کسب و کاری سود آور و موفق پرورش دهید.

نقش ارتباطات مثبت و سازنده میان زوجین در ازدواج های موفق(2)
بخوانید

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه