8 روش بازاریابی محتوا با استفاده از تصاویر خلاقانه

بازاریابی محتوایی امروزه به یک ضرورت در کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. در دنیای وب هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از یک صفحه‌ی بزرگ از نوشته‌ها نیست. ما به سمت محتوایی جذب می‌شویم که چشم‌نواز باشد، و تصاویر موجود در متن‌ها بیش‌تر توجه ذهن‌مان را جلب می‌کند،.

پس هیچ جای تعجبی ندارد که ۷۰% بازاریابان، برای افزایش استفاده از تصاویر در بازاریابی محتوایی‌شان برنامه‌ریزی می کنند. گاهی‌اوقات، تصاویر راهی موثر‌تر و خلاقانه‌تر برای ارائه‌ی اطلاعات، داده‌ها و مفاهیم مشکل هستند. یک تصویر به هزار واژه‌ می‌ارزد.

افزودن تصاویر نه تنها راه هوشمندانه‌ای برای افزایش کیفیت محتوای‌تان است، بلکه به اثربخش‌تر شدن آن نیز کمک می‌کند. حالا آماده‌اید که کیفیت محتوای‌تان را با تصاویر بالا ببرید؟ در ادامه چند راه عالی برای ترکیب تصاویر با بازاریابی محتوایی را می‌خوانید.

۱. استفاده از عکس‌ها و تصاویر باکیفیت برای جلب توجه مشتریان به محتوا

نخستین چیزی که شما را جذب این مطلب کرد چه بود؟ احتمالا عکس بالای آن، درست است؟ اگر فقط یک تصویر برای مطلب‌تان دارید، مطمئن شوید که تصویر جذابی باشد. وقتی می‌فهمید تصویرتان چقدر چشم‌نواز بوده است که تعداد به اشتراک‌گذاری‌های آن در فیس‌بوک و لینکدین را می‌بینید. باید بدانید مطالب تصویردار در شبکه‌های اجتماعی بسیار پر‌طرافدار‌تر هستند. برای ارائه‌ی مثال‌های تصویری به خوانندگان، به بدنه‌ی مطلب‌تان هم عکس اضافه کنید.

نکته: حداقل اندازه‌ی تصویرتان ۳۱۵*۶۰۰ پیکسل باشد.

۲. برای بصری ساختن و درک آسان، از اینفوگرافی های متنوع استفاده کنید

اینفوگرافی ها کم کم دارند به نوعی محتوای پربازدید تبدیل می‌شوند. در حقیقت، اینفوگرافی ها از سایر نوشته‌ها بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر فکر ایجاد اینفوگرافی خودتان دلهره‌آور است، انجامش ضرورتی ندارد. راهنمای ایجاد اینفوگرافی های زیبا و قالب‌های آماده و رایگان‌شان قابل دانلود و استفاده در پاورپوینت هستند.

3 راه مواجه با ندای انتقادی درون و صلح با خویشتن(2)
بخوانید

۳. از نمودارهای آماری به منظور بیان واضح تر داده‌ها، اطلاعات یا مفاهیم استفاده کنید

با این‌که اینفوگرافی هاقالب محتوایی بصری فوق العاده‌ای برای ارائه‌ی مجموعه‌ی داده‌ها هستند، اما گاهی می‌خواهید از آمار و ارقامی برای پشتیبانی موضوع نوشته‌تان استفاده کنید. در این صورت می‌توانید با نمودارها، گراف‌ها، دیاگرام‌ها، نمودارهای پراکنش و ابزارهای مصورسازی دیگر داستان متقاعدکننده‌تری با داده‌هایتان بگویید. مصورسازی داده‌ها می‌تواند به سادگی یک نمودار باشد، یا می‌تواند کمی خلاقانه‌تر و پیچیده‌تر باشد.

۴. استفاده از قالب‌های انیمیشنی (GIFs) برای سرگرم کردن و آگاهی بخشیدن به مخاطبان

قالب‌های تبادل گرافیکی انیمیشنی می‌توانند ابزار محتوایی بصری لذت‌بخشی باشند (و در موارد خاص بسیار هم مفیدند). این قالب‌ها برای نمایش تصاویر انیمیشنی به کار می‌روند.

یکی دیگر از کاربردهای عالی قالب‌های تبادل گرافیکی، ارائه‌ی پیش‌نمایشی از محتوای قابل دانلود است. مثل کتاب‌های الکترونیکی. این قالب گرافیکی، نمونه‌ای از تصاویر قابل دانلود را نشان می‌دهد تا کاربر بداند چه چیزهایی را دریافت می‌کند.

۵. درباره‌ی قالب‌بندی محتوای‌تان هوشمندانه‌تر عمل کنید تا خواننده‌پسند‌تر باشد

می‌توانید آن تکه نوشته‌ی زیاد و خسته‌کننده‌ را، با استفاده از چند تیتر که در جاهای مناسب متن قرار گرفته‌اند و دیگر انواع قالب‌بندی‌ها مثل نوشته‌های پررنگ‌تر و شماره‌گذاری، بسیار مطبوع‌تر سازید.

می‌خواهید محتوای‌تان ساده‌تر به چشم بیاید؟ یک قالب‌بندی کوچک می‌تواند محتوای‌تان را خواننده‌پسند‌تر کند. شاید باورش برایتان سخت باشد اما مردم به ندرت پیش می‌آید بلاگ نوشته‌ها، مقاله‌ها و دیگر انواع محتوای آنلاین را به طور کامل بخوانند. آنها با چشم از رویش می‌گذرند و فقط بخش‌های جالبش را می‌خوانند.

راهکارهایی برای برندسازی از طریق بازاریابی محتوا
بخوانید

با تیترهای واضح و مختصر، خواندن متن را برای خوانندگان‌تان آسان‌تر کنید، به آنان کمک کنید بخش‌هایی را که واقعا می‌خواهند بخوانند به راحتی پیدا کنند. هم چنین اگر متن‌تان خیلی طولانی است می‌تواند از پیوندهای اهرمی برای پرش به همان تیتر مورد نظر استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.

۶. از تصاویر در محتوای رسانه‌ی اجتماعی استفاده کنید

در توئیتر، توئیت‌های حاوی تصاویر، ۱۸% بیش‌تر از دیگر توئیت‌ها کلیک می‌خورند و ۱۵۰% بیش‌تر به اشتراک گذاشته می‌شوند.  فقط در توئیتر نیست که تصاویر، توجه مخاطبان بیش‌تری را جلب می‌کند، ۸۷% مجموع تراکنش‌های صفحات برند در فیس‌بوک هم از تصاویر استفاده می‌کنند. اگر در بازاریابی محتوایی تا‌کنون از تصاویر در رسانه‌های اجتماعی‌تان استفاده نمی‌کردید، شاید حالا دیگر بخواهید استفاده کنید. به متناسب‌ بودن تصاویر با پیوندها و به روزرسانی‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی توجه کنید.

۷. محتوای‌تان را با استفاده از ویدئو زنده کنید

وقتی اغلب مردم درباره‌ی محتوای بصری فکر می‌کنند، نخستین چیزی که به ذهن‌شان می‌رسد ویدئو است. و کاملا درست است، چون ویدئو قالب جذابی برای ارائه‌ی محتوا است، و محبوبیت فزاینده‌ای به ویژه در رسانه‌های اجتماعی دارد. گزارش‌های فیس‌بوک نشان می‌دهد به طور متوسط بیش از ۵۰% کسانی که هر روز در امریکا به فیس‌بوک می‌روند، دست‌ِ کم هر روز یک ویدئو می‌بینند— همین آمار نشان می‌دهد چرا ویدئوهای افراد و برندها هر سال نسبت به سال قبل، مقیاس جهانی، ۳.۶ برابرافزایش می‌یابد.

کسب قدرت از دست رفته و نحوه رسیدن به موفقیت
بخوانید

با این‌که ویدئوها، بلیت طلایی شبکه‌های اجتماعی هستند، می‌توانند به عنوان مکمل محتوای وبگاه و بلاگ‌تان در بازاریابی محتوایی نیز باشند. در زیر چند ایده برای چگونگی استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوایی‌تان می‌خوانید:

  •    برای ملموس کردن موردکاوی‌های مشتریان، مصاحبه‌های ویدئویی انجام دهید
  •    برای محتوای قابل دانلودتان تیزرهای تبلیغاتی بسازید
  •    برای تشویق به ثبت‌نام در برنامه‌های آتی‌تان از ویدئو استفاده کنید

۸. برای بیان داستان‌های بصری، ارائه‌های اسلایدشیر بسازید

آیا می‌دانستید اسلایدشیر وبگاه محبوب اشتراک‌گذاری اسلایدشوها– بیش از ۷۰ میلیون کاربر حرفه‌ای دارد؟ و هم‌چنین یکی از ۱۰۰ پربازدیدترین وبگاه‌های دنیا است. این چیز کمی نیست.

اسلایدشوها و پاورپوینت‌ها یکی دیگر از قالب‌های عالی محتوای بصری هستند که برای استفاده در محتوای بلاگ نوشته‌ها و رسانه‌های اجتماعی بسیار کارآمدند. می‌توانید آنها را به شیوه‌های مختلفی استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه