۱۰ عادت صبحگاهی برای داشتن زندگی سالم تر

توانایی برای داشتن یک زندگی سالم‌تر نسبت به هر چیز دیگری بسیار مهم است. دنیای امروز ما به مامنی برای انواع بیماری‌ و امراضی تبدیل شده است که از نشان دادن توانایی بالقوه‌ی ما جلوگیری می‌کند. هر صبح که از خواب برمی‌خیزیم، برنامه‌ریزی درست برای روزمان امری حیاتی است. گرچه بدون شک صبح‌ها سخت‌‌ترین بخش روز هستند و اکثرِ ما دوست نداریم که از رختخواب جدا شویم به ویژه زمانی‌که در اتاق خوابمان آسوده خاطر باشیم. اگر شما هم در جستجوی بهتر کردن صبح خود هستید، در اینجا ۱۰ عادت صبحگاهی برای زندگی سالم‌تر آمده است:

1. صبح زود از خواب برخیزید

صبح زود از خواب بیدار شدن امری حیاتی است. اکثرِ ما با عجله از خواب بیدار می‌شویم چونکه زمان زیادی از صبح را صرف تمدید کردن ساعت زنگ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم تا بتوانیم بیشتر بخوابیم. این یک کار غلطی است. به جای بیدار بودن تا دیر وقت و تصور اینکه این زمان وقت خوبی برای برنامه‌ریزی فرداست، سعی کنید صبح زود از خواب برخیزید، روی تخت بنشینید و برای روزی که در پیشِ‌رو دارید برنامه بریزید و به طور صحیح روزتان را شروع کنید.

2. حرکات کششی انجام دهید

این عادت صبحگاهی را که پس از برخاستن از خواب مستقیم به حمام بروید و دوش بگیرید، کنار بگذارید و شروع به انجام حرکات کششی کنید. این عادت برای سلامتی بسیار مفید است. با این عادت خون به طور خودکار درون رگ‌های تنبل و خسته جریان می‌یابد و باعث انرژی دادن به شما می‌شود. این شیوه مطمئناً همه چیز را منظم می‌کند.

برای بازیابی آرامش درون چگونه ببخشیم و یا طلب بخشش کنیم؟
بخوانید

3. یک لیوان مخلوط آب گرم با لیمو بنوشید

نوشیدن یک لیوان مخلوط آب با لیمو پس از بیدار شدن از خواب صبحگاهی تمرین بسیار مفید است. لیمو به خاطر ‌خاصیت‌هایی که دارد، به دنیای دارو مشهور است و قبل از اینکه روزتان را شروع کنید، اعضای داخلی شما را آماده می‌سازد. معقولانه‌‌تر آن است که برای جلوگیری از صدمه زدن به معده به جای آب سرد از آب گرم استفاده کنید.

4. کالری بسوزانید

بدنسازی  قبل از شروع کار روزانه عادت بسیار خوبی است. این کار نه تنها بدنتان را سالم نگه می‌دارد، ‌بلکه تمرین خوبی است تا ذهن را هشیار نگه دارد تا بتواند از چالش‌های روزانه نیز عبور کند.

5. قبل از کار کردن ورزش کنید

برنامه‌های بسیاری هستند که شما می‌توانید برای ورزش صبحگاهی انتخاب کنید. بعضی قبل از شروع روز نرمش می‌کنند، بعضی پیاده‌روی می‌کنند درحالی‌که برخی برای وزنشان وقت می‌گذارند. توجه به نیازهای بدنتان قبل از انتخاب هر نوع برنامه‌ای امری حیاتی است تا مطمئن شوید که هر زمانی که به ورزش اختصاص یابد به آن ارزش می‌دهد.

6. ارتباط معنوی را فراموش نکنید

ارتباط داشتن با چیزی که ماورای قلمرو طبیعی است بسیار اهمیت دارد. نیایش کردن، چند دقیقه مدیتیشن کردن و فکر کردن درمورد نحوه تفکر به ادامه زندگی یکی از بهترین عادات برای سالم ماندن است. یوگا نیز یک ورزش مفیدی هست چراکه به ما این فرصت را می‌دهد که با خودِ درونی‌مان ارتباط برقرار کنیم و  بدنمان را سالم نگه داریم.

10 دلیلی که نشان می دهد افزایش تمرکز باعث رسیدن به موفقیت می شود
بخوانید

7. مطلبی الهام‌بخش  بخوانید

قبل از تحلیل هر چیزی و شروع کردن روز خودتان، یک نقل‌قول الهام‌بخش را خلاصه کنید و آن را قطب‌نمایی برای برنامه‌ریزی درست روز خود سازید. مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های افراد و نویسندگانی را که می‌پسندید، جمع‌آوری کنید. توانایی برای مدیتیشن، تمرکز و تحلیل امور به شیوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای متعالی برای فهم زندگی بهتر و سالم‌تر روش بسیار مفیدی است.

8. هرگز صبحانه خوردن را سَرسَری نگیرید

صبحانه خوردن مهم‌ترین وعده غذایی در روز است.  درحالی‌که اکثر ما از آن غافلیم و آن را دست کم می‌گیریم. این طرز تفکر که صبحانه خوردن وقت ما را می‌گیرد اشتباه است. صبحانه بهترین زمان برای دوباره پر کردن و انرژی گرفتن است. از اینرو سرسری گرفتن صبحانه و رژیم گرفتن را کنار بگذارید. از حالا به بعد صبحانه سالم بخورید و انرژی ذخیره کنید تا اینکه مطمئن شوید انرژی کل روز را تأمین کرده‌اید.

9. برنامه‌ریزی داشته باشید و راهکار ارائه دهید

اهداف مشخص شده در کل زندگی بسیار مهم هستند. اما مهم‌تر از آن این است که هر روز صبح خود را به تمرین  عادت دهید. لیستی از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، بنویسید و آنها را براساس اولویت‌بندی‌هایی که دوست دارید مرتب کنید. چارچوب زمانی و برنامه‌های کاربردی را تنظیم کنید تا آن چیزهایی را که روز قبل از دست داده‌اید، به دست آورید.

راهکارهای کنترل استرس و ایجاد نگرش مثبت
بخوانید

10. مدیتیشن کنید و ذهنتان را شفاف سازید

وقتی شما تمام این کارها را انجام می‌دهید، توقف کردن و شفاف کردن ذهنتان از هر فکر آشفته را به صورت یک عادت درآورید و آرامش درونی کسب کنید. فقط آن را بیش از اندازه انجام ندهید چراکه امکان دارد شما در حالت خَلسه قرار بگیرید. بهترین تمرین این است که درمورد خودتان فکر کنید و سعی کنید اندکی دنیا را فراموش کنید.

 

علت تفاوت افراد موفق و شکست خورده و درمانده عادت های آن هاست. انسان های موفق عادت های مثبت و سازنده فراوانی را به مرور زمان و با تمرین و مداومت در انجامشان در خود پدید آورده اند. عادت هایی که نمونه های آنان در مقاله فوق آورده شده است و شما هم می توانید با ایجاد آنان در خود، همچون افراد موفق، زندگی خود را دگرگون سازید.

آکادمی بازار به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید، که در آن استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی، به ما تمام مهارت ها و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت و همچنین ویژگی های مشترک و منحصر به فرد انسان های موفق را تدریس خواهند نمود. می توانید با کلیک بر روی لینک زیر در این سمینار مثبت و پرنشاط شرکت نمایید، تا یاد بگیرید چگونه جزء سه درصد افراد موفق گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه