یادگیری اصول چگونگی تبدیل یک رهگذر به مشتری

تصور کنید که در مغازه خود نشسته اید و به فروش کالاهای خود مشغول هستید. با وجود اینکه شما ویترین زیبا و تمیزی برای مغازه طراحی کرده اید و کالاهای باکیفیتی نیز می فروشید، اما اکثر افرادی که از جلو مغازه شما گذر می کنند، پس از اندکی مکث، با بی توجهی به سراغ کار خود می روند و حتی به خود زحمت نمی دهند که وارد مغازه شوند. به احتمال زیاد شما هم مانند هر فروشنده ای، از این مسئله فراری هستید و تمایل دارید تا تعداد بیشتری از این رهگذران بی اعتنا را به مشتری تبدیل کنید. البته کاملا مشخص است که این آرزوی بسیاری از فروشندگان است که تعداد مشتری خود را افزایش دهند. در این مقاله بهترین راهکارها برای بالا بردن میزان فروش، و جذب مشتری هایی که از دست به جیب شدن می ترسد را بیان می کنیم.

1. مشتری ها را خوشحال کنید

بسیاری از فروشندگان، از جو حاکم بر فروش آنلاین ناراضی هستند. در این نوع بازاریابی در فضا معمولاً بی اعتمادی حاکم است. بنابراین تلاش نکنید از همان ابتدا و با عجله، یک کالا را به مشتری غریب خود بفروشید. به جای این کار، آدرس ایمیل آنها را بگیرید و آنها را به ثبت نام  در سایت خود یا برقراری ارتباط با شما در شبکه های اجتماعی ترغیب کنید. و بعد می توانید پس  از گذشت زمان و با استفاده از تکنیک های موجود، آنها را به یک مشتری راغب و پول خرج کن تبدیل کنید.

2. سرویس رایگان ارائه بدهید

اگر شرایط به صورتی نیست که بازدیدکنندگان بتوانند با آغوش باز از سرویس شما استقبال کنند، کمی به عقب بیایید و به آنها اجازه دهید تا اندازه ای محصول ارائه شده را با انگشتان خود لمس کنند. ارائه دوره های رایگان جهت آزمایش دید مخاطب را نسبت به سرویس یا محصول شما دگرگون کند.زمان این دوره های رایگان را تا حد امکان طولانی کنید تا مزایای تولید شما، مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. البته از طرف دیگر، این زمان باید به اندازه کافی کوتاه باشد تا مخاطب را به خرید محصول علاقه مند سازد.

آشنایی با بازاریابی عصبی و کاربرد آن در حوزه های مختلف
بخوانید

3. قیمت بدهید

گاهی اوقات تعلل بیش از اندازه، کارها را با مشکل مواجه می کند. بدون رودربایستی به مشتری قیمت بدهید و بعد از او بپرسید: با توجه به هزینه ای که سرویس ما دارد، آیا تمایل به خرید آن دارید؟ اگر قبول نکرد، بگویید در حال حاضر ما امکان عرضه رایگان کالای خود را نداریم اما شما در ماه اول، هزینه کمی پرداخت خواهید کرد و در صورت تمایل، داد و ستدمان را ادامه خواهیم داد.

4. ارتباط بلند مدت برقرار کنید

لزوما نیازی نیست در اولین برخوردی که مشتری با شما دارد، یک معامله انجام شود اما شما می توانید یک ارتباط طولانی با او برقرار کنید. به عبارت دیگر پس از همان ابتدا، مشتری را رها نکنید بلکه با او ارتباط برقرار کرده و او را تنها نگذارید. طبق قاعده، به احتمال بسیار زیاد، کسانی که با آنها  ارتباط دارید، بیشتر از غریبه ها و افراد ناآشنا از شما خرید خواهند کرد. البته به یاد داشته باشید که شما نمی توانید به صورتی برنامه ریزی کنید که کل این مکانیسم خودکار انجام شود، اما امکان این را دارید آن را به گونه ای طراحی کنید که روند کار، به آسانی و سهولت پیش برود.

فروش

5. سوال بپرسید

 در نظر بگیرید که فردی وارد مغازه شما شده و در حال بررسی کردن محصول تولیدی شماست و هنوز تصمیم نهایی برای خرید را نگرفته است. یکی از بهترین راه ها برای راضی کردن او به خرید این است که از او سوالی بپرسید تا متوجه شوید این مشتری بالقوه، به دنبال چه کالایی است و یا دنبال چه خصوصیت ویژه ای در این محصولی است که مدنظر دارد. مثلا می توانید به او بگوید: این کالا یا خدمات، به یک بار امتحان کردن می ارزد و هیچ هزینه ای ندارد. سپس به آنها اجازه محک زدن کالا را بدهید. فروش به تدبیر و هوشیاری نیاز دارد، نه صرفا فقط زمان صرف کردن و استفاده از روش های قدیمی.

6. پرداخت مبتنی بر عملکرد

شما می توانید از روش پرداخت مبنی بر کیفیت بهره بگیرید. این روش، یکی از بهترین و موفق ترین راه های فروش محسوب می شود به دلیل اینکه در آن، اعتماد مشتری جلب می شود. برخی از شرکت ها با استفاده از این روش، توسعه قابل وجه ای در فروش کالاهای خود به دست آورده اند. مردم پس از مشاهده نتیجه استفاده از یک کالا یا خدمات، راحت تر و با اطمینان خاطر بیشتری بابت آن  پول پرداخت می کنند. اگر شما واقعاً محصول باکیفیتی ارائه دهید، از به کار بردن این شیوه ترسی نخواهید داشت.

بازاریابی رویدادی و مزایای آن را بشناسید
بخوانید

7. قیمت های متفاوت بدهید

الزامی نیست همه محصولات شما حتی اگر از یک نوع باشند، قیمت یکسانی داشته باشند. افراد برمبنای توانایی مالی خود، ممکن است به سمت محصولات درجه یک یا دو بروند. وقتی هر دو نوع کالا، یک قیمت داشته باشند، انتخاب تا اندازه ای دشوار می شود ولی با ارائه دو قیمت متفاوت، کار را آسان تر می کنید.

8. اندکی مهلت بدهید

همه ی ما مشغله های زیادی داریم، مشتری ها نیز همین گونه هستند. گاهی افراد نه تنها برای اینکه تمایلی به خرج کردن پول خود ندارند، بلکه به این دلیل که حواس شان به محصولات و پیشنهادهای شما نیست، آن را رد می کنند. در این هنگام، زمان بیشتری به آنها بدهید تا به شبکه شما ورود پیدا کنند و با نرم افزار یا سرویسی که قصد ارائه و فروش آن را دارید، سر و کله بزنند، آن وقت آسان تر و بهتر می توانند تصمیم بگیرند. اگر چه این کار موجب می گردد بعضی از بازدیدکنندگان از خرید کردن منصرف شوند ولی در کل، این روش با موفقیت همراه است(البته با این شرط که شما سرویس های خیلی خوب و قابل دفاعی ارائه دهید).

فروش

9. ریسک خرید را کاهش دهید

قیمت، اعتماد یا آمادگی نداشتن برای خرید از دلایل خرید نکردن است. شما باید این موانع را از بین ببرید: یک دوره آزمایشی به مشتری مردد ارائه دهید؛ ضمانت معتبری برای محصول خود در نظر بگیرید تا به این کار ریسک خرید برای مشتری کاهش بیابد. ترس از خرید را از بین ببرید تا به سود زیادی دست یابید.

دستیابی به اهداف و آرزو ها از نگاه لس براون سخنران انگیزشی (2)
بخوانید

10. به اهل فن بفروشید

مشتری ها همیشه برای پول خرج کردن با احتیاط و آرام عمل می کنند. یک راه برای حل این مشکل آن است که محصولات خود را تنها به شرکت ها، سازمان ها و افرادی بفروشید که با تولیدات شما آشنایی دارند و با مزایای آن را می شناسند. هیچکس تمایل ندارد برای چیزی که ارزشی برای آن قائل نیست، هزینه کند.

11. اعتمادسازی کنید

اگر طرف مقابل شما برای بستن قرارداد سختگیری می کند، از فروش دست بردارید و تلاش کنید اعتماد او را به خود جلب نمایید. معمولاً اگر افراد بدانند فروشنده تصمیم ندارد با چرب زبانی جیب آنها را خالی کند، راحت تر دست به جیب می شوند.

12. اطلاعات رایگان بدهید

اگر واقعاً تصمیم به فروش دارید، مانند یک آموزش دهنده حرفه ای کارکنید زیرا یکی از بهترین روش های فروش، آموزش استراتژی ها قبل از فروش است. در این شیوه شما اطلاعات مفیدی در اختیار مشتری قرار می دهید، مانند کتابچه راهنما، پست های وبلاگ، روزنامه، یک دوره آموزشی و…اگر افراد بدانند که با چه فروشنده باتجربه و دانایی رو به رو هستند، معمولاً راحت تر به پای امضای قرارداد می روند.

فروشنده موفق با هوشیاری خود روش های حرفه ای را برای فروش به مشتری انتخاب می کند که تعداد زیادی از فروشندگان و صاحبان کسب وکار از آن اطلاعی ندارند . فروشندگان حرفه ای کسانی هستند که خود را به قسمتی از برنامه استراتژیک خرید مشتریشان تبدیل کرده اند. آشنایی با اصول فروشندگی می تواند کمک زیادی به افزایش فروش شما کند.

پیشنهاد می کنم برای تکمیل دانش بازاریابی خود حتما در سمینارهای بزرگ موفقیت با تدریس استاد احمد محمدی، مدرس و مشاور در زمینه کسب وکار شرکت کنید تا با روش های نوین واصولی جهت پیشرفت کسب وکار خود آشنا شوید. برای شرکت در سمینار ها و بهره گیری از آموزه های استاد بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه