چگونه روابطمان را با دیگران بهبود بخشیم؟

انسان موجودی اجتماعی است و برای بقایش نیازمند برقراری ارتباط با سایر افراد است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند فاکتور دخیل در ایجاد و حفظ روابط موفق که توسط برایان تریسی معرفی شده اند، آشنا سازیم.

موافق باشید

همه مردم دوست دارند در ارتباطاتشان با سایرین با برخورد گرم و موافق طرف مقابل روبرو شوند؛ آنها دوست دارند با کسانی معاشرت کنند که در کنارشان احساس امنیت می کنند و می توانند آزادانه با آنها تبادل نظر کنند؛ شما هم با لبخند زدن و تکان دادن سر، می توانید این اطمینان و البته احترام را نسبت به آنها ابزار دارید و به آنها نشان دهید که هم خود و هم نظراتشان برای شما اهمیت دارند. حتی در مواردی که طرف مقابلتان اشتباه می کند، سعی کنید با ایجاد کمترین تنش و البته درک موقعیت وی، چه به لحاظ بلوغ فکری و احساسی، با آنها وارد گفتگو شوید.

مجادله دیگر بس است

شاید با خودتان بگویید به هیچ وجه نمی توانید با طرف مقابلتان موافقت و همراهی کنید و وی کاملا در اشتباه است؛ خیلی خب؛ با فرض بر این که حق با شما می باشد، در انتخاب کلماتتان دقت کنید؛ کلماتی را انتخاب کنید که وی را وارد حالت دفاعی در مقابل شما نمی کنند؛ از کلماتی استفاده کنید که بار منفی کمی دارند.

چرا در ایجاد عادت های جدید در خودمان اغلب با شکست مواجه می شویم؟(2)
بخوانید

قدردان باشید

همه ما دوست داریم مورد قدردانی قرار بگیریم؛ با این کار، حس ارزشمندی و مفید بودن در ما تقویت می شود. صرفا با بیان متشکرم می توانید عزت نفس طرف مقابلتان را تقویت کنید. قدرت و تاثیر این کلمه را از یاد نبرید؛ شما با این کار، وی را به تکرار آن رفتار تشویق می کنید. این عادت را در خودتان تقویت کنید. شما حتی می توانید برای دیگران یادداشت تشکر آمیز بنویسید.

خوش بین باشید

سعی کنید همیشه نیمه پرلیوان را ببینید؛ شاید اتفاقات و رویداد ها در نگاه اول منفی و مخاطره آمیز به نظر آیند، اما سعی کنید نکته مثبتی که در دل هر رخداد نهفته شده است را بیابید و آن را برجسته سازید. حفظ ارتباطات سازنده با آدم کوچولوی منفی باف داستان گالیور برای هیچ کس آسان و البته مطلوب نخواهد بود.

سایرین را تحسین کنید

تحسین کردن یکی از قدرتمند ترین ابزار آلات در روابط انسان هاست. منظور من از تحسین، چاپلوسی و به اصطلاح پاچه خواری نیست؛ تحسین موقعی سودمند است و اثری ماندگار از خود به جای می گذارد که واقع بینانه و صادقانه باشد و از صمیم قلبتان بر آمده باشد. اگر خصوصیت رفتاری یا ویژگی منحصر به فردی در طرف مقابل دیدید، آن را تحسین کنید.

5 روش مهم و کارآمد برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ
بخوانید

توجه کنید

چه چیزهایی توجه ما انسان ها را به خود جلب می کنند؟ اصولا مواردی که ارزشمند و مهم می باشند. پس اگر به طرف مقابلتان توجه کنید، در واقع، به وی نشان می دهید که برایتان مهم و ارزشمند است. نقطه مقابل توجه چیست؟ بله، بی تفاوتی. ما نسبت به چه چیزهایی بی تقاوت هستیم؟ چیزهایی که برایمان هیچ ارزشی ندارند. امیدوارم متوجه اهمیت این مورد شده باشید. بی توجهی به دیگران، عزت نفس آنها را خدشه دار می سازد و خب، چه کسی دوست دارد با افرادی که عزت نفسش را نشانه گرفته اند،‌ مراوده داشته باشد؟ خب، چه طور می توانیم به سایرین توجه کنیم؟ به آنها گوش دهید. مطمین باشید آن ها هم بیشتر به شما اعتماد کرده و بیشتر مایلند با شما در ارتباط باشند. به حرف هایشان گوش دهید و با رعایت ملاحظات، در آن گفتگو شرکت کنید و با تایید یا مخالفت دوستانه با نظرات مطرح شده، به وی ثابت کنید که به حرف هایش فعالانه گوش کرده اید و وی را درک می کنید.

مکالمات مفید و موثر برقرار کنید

همه مواردی که مطرح شد، ما را به سمت این نقطه رهنمون می سازد؛ برقراری یک مکالمه مفید و ارزشمند یک هنر است. برای موفقیت در این کار، موضوع مکالمه را به دقت انتخاب کنید؛ موضوع، باید مورد علاقه طرفتان باشد؛ مورد بعدی، اینست که به اندازه سهم خودتان در مکالمه شرکت کنید و بقیه را مختص وی بدانید؛ مکالمه، فرایندی است که مستلزم وجود بیش از یک نفر می باشد؛ قرار نیست شما بالای منبر بروید و متکلم وحده باشید. به طرف مقابلتان اجازه صحبت و اظهار نظر دهید؛ اجازه دهید وی در صورت نیاز با شما مخالفت کند و دلایل خود را با شما در میان بگذارد و سپس، با بهره جستن از مواردی که در بالا بدان ها اشاره شد،‌ یعنی عطف توجه و گوش دادن فعالانه، به وی پاسخ بدهید.

بیش از حد فکر کردن به عواقب احتمالی، شادی شما را به یغما می برد(1)
بخوانید

ثبت ديدگاه