چگونه به عنوان یک فرد درون گرا در کسب و کار خود موفق شویم

جولی الیس وبلاگ‌نویس محبوب و مدیر ارشد Premier Essay است. تجربیات گسترده‌ی او در زمینه‌ی آموزش و پرورش، بهبود شخصیت و روانشناسی به او فرصتی برای کمک به همه افرادی که مایل به ایجاد دنیای بهتر هستند می‌دهد.

در گذشته، ما برون‌گرایی را ارزش می‌دانستیم؛ این افراد خوش برخورد و اجتماعی که دارای مهارت‌های قوی و پویای رهبری هستند، که با هیچ‌کس احساس غریبگی ندارند، که می‌توانند از پس فروش سخت بربیایند، و شخصیت تاثیر گذاری دارند. با این حال، قرن بیست‌و‌یکم، قرن درون‌گرایی است؛ فردی که درون‌گراست، می‌اندیشد و تحلیل می‌کند، دارای شکیبایی، تمرکز و خلاقیت است که می‌تواند یک نام تجاری را گسترش دهد، و تمامی استراتژی‌ها و راه حل‌های ممکن را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. وجود درون‌گرایان، به دلایل زیر بسیار برای کسب و کار امروزی ارزشمند است:

1. نویسندگان بهتر و خلاق‌تری هستند

در بیشتر موارد، درون‌گرایان داستان‌سراهای بهتری هستند. داستان‌هایی که برای بازاریابی محتوا نیاز است. شخص برون‌گرا صرفا مطالبی را می‌گوید و توضیحاتی می‌دهد؛ اما شخص درونگرا، متفکر و خلاق است، داستان ، طنز و اطلاعات جدید را درمی‌آمیزد و به صورت متونی مجاب کننده برای وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، صفحات رسانه‌های اجتماعی و غیره تهیه می‌کند و نشر می‌دهد.  نویسندگان خوب و جذاب در جهان امروز، بسیار سودمند و مورد نیاز هستند و درون‌گراها می توانند این نیاز را پاسخ دهند.

2. شنوندگان بهتری هستند

برونگرایان، عموماً بسیار مشغول انتقال منظور و رسیدن به هدف خود هستند، به طوری که اغلب نمی‌توانند درست گوش بدهند و به طور کلی شنونده‌های خوبی محسوب نمی‌شوند. از سوی دیگر، درون‌گرایان تمایل به کسب تمام اطلاعات و شنیده‌ها دارند؛ و با استفاده از آن اطلاعات، به طرف مقابل این حس را می‌دهند که نظرات و دیدگاه‌هایشان شنیده می‌شود و اهمیت دارد. علاوه بر این، از آنجا که به خوبی گوش می‌دهند، تمام حقایق و اطلاعات را برای تصمیم گیری آگاهانه و حل مسائل در اختیار دارند. در دوره‌ای که توسعه‌ی روابط با مصرف کنندگان و مشتریان از اینکه صرفا به آن‌ها چیزی بفروشید بسیار مهمتر است، درون‌گرایان بسیار ارزشمند هستند. آنها به بازخورد مشتری به شیوه‌های واقعی پاسخ خواهند داد؛ مکالمات معنی‌دارتری با مشتریان و مشتریان بالقوه برقرار خواهند کرد، به ویژه هنگامی که این گفتگوها، رودررو نباشد و از طریق اینترنت انجام بگیرد.

5 روشی که زندگیتان را برای همیشه متحول می کند
بخوانید

3. راحتی در کار با اینترنت

از آنجا که آ‌ن‌ها از تنهایی لذت می برند و به تنهایی کار می‌کنند، در جذب افراد در محیط اینترنت راحت هستند؛ آن‌ها وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری محتوا در فضای مجازی، و شرکت در گفت و گوهای آنلاین را دوست دارند. در قرن بیست و یکم، بیشتر فعالیت‌های کسب و کار از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، و نتیجه‌ی آن ایجاد موقعیتی بسیار مناسب برای تجلی استعداد درون‌گراها، و بهره‌مند شدن شرکت ها است. همچنین، به دلیل اینکه درون‌گراها تمایل زیادی به صرف وقت در اینترنت دارند، دوست دارند با تکنولوژی پیشرفته آشنا شوند و کارهایی را بیاموزند که دیگران نمی‌توانند انجام دهند.

4. همکاری بهتر

در یک سیستم کار گروهی که برای حل مسائل و حل مشکلات به همکاری نیاز است، فرد برون‌گرا عموماً خود را مسلط بر گروه و در مرکز جمع و فعالیت می‌بیند، تمایل دارد در گفتگوها در صدر قرار داشته باشد، حرف او در هر زمانی و از سوی همه «شنیده» شود، رشته‌ی مکالمات را به دست بگیرد و آن را در مسیرهایی که می خواهد، هدایت کند. از سوی دیگر، شخص درون‌گرا عقب نشسته و به مکالمات و نظرات جمع گوش می‌دهد، آن‌ها را ضبط و تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس گزینه‌ها و راه حل‌هایی واقعی ارائه می‌دهد که دیگران حتی آن را در نظر نگرفته بوند. فرد درونگرا به عنوان بخشی از یک تیم، نیازی به تسلط بر گروه ندارد، و همه‌ی افراد می توانند نقش یکسانی داشته باشند و نظراتشان را بیان کنند. نتایج همیشه در این محیط بهتر خواهد بود.

بررسی دلایل موفقیت و شکست کمپانی دل DELL
بخوانید

 How to be successful as an introverted person in business

5.دانستن اهمیت زمان بازیابی

یک شخص درون‌گرا شاید در کارها مشارکت کند و اجتماعی باشد، اما حتما باید زمانی را به تنهایی و خلوت اختصاص دهد؛ و این زمانی است که او می‌تواند روش‌ها و استراتژی‌های خلاقانه را تحلیل و بر آن‌ها تفکر و تامل داشته باشد و سپس نتیجه را به گروه بزرگتر بازگرداند.  فرد برونگرا تمایلی به صرف وقت خود در تنهایی ندارد، و ترجیح می‌دهد همیشه در اطراف دیگران باشد. وقتی که مغز همیشه مشغول تعامل با دیگران است، تمرکز و تراوش خلاقیت دشوار می‌شود.

6. تمرکز بیشتر

فرد درون‌گرا با میل و رضایت به سراغ پروژه هایش می‌رود و نیازی به فشار برای برنامه ریزی یا تمرکز ندارد، اما از آنجایی که فرد برون‌گرا همیشه به دیگران احتیاج دارد، “حواس‌پرتی” عموماً یکی از پیشامدهای عادی برای اوست، و گاهی تمرکز بر هدف هم در آن میانه گم می شود.

7. خلاقیت بیش‌تر

خلاقیت در کمتر دوره‌ای، به اندازه‌ی دنیای کسب و کار امروز مورد نیاز بوده است. عصری که در آن زندگی می‌کنیم، دوره‌ی محتواهای غنی و تازه است؛ دوره‌ی اینفوگرافی ها، رسانه ها، سرگرم کردن مشتریان ومشتریان بالقوه و افرادی که از وب سایت ها، وبلاگ ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند. فرد درون‌گرا، عناوین و عبارات “جذاب”، با دسته‌بندی های خیره‌کننده و با محتوایی تولید می‌کند که مردم را به خواندن و بازگشت ترغیب می‌کند!

7 قدم به سمت ساختن یک زندگی شادتر برای افراد درونگرا
بخوانید

8. نیاز کمتر به ستایش و قدردانی

در اینجا قصدی بر کوبیدن برون‌گرایان نیست، اما افراد درون‌گرا دارای توانایی بیشتری برای خود شناسی و لذت ستایش درونی دارند و حتی دوست ندارند در جمع و در ملا عام به دستاوردهایشان اشاره و از آنها قدردانی شود؛  با این حال، فرد برون‌گرا عموماً در چنین جمع‌ها و گروه‌هایی محبوب است،اما اگر دستاوردهای او آشکارا ستایش و تایید نگردد. ممکن است ناراحت یا عصبانی شود.فرد درون‌گرا همین که رضایت درونی داشته باشد، برایش کافی است!

مطمئناً برونگرایان در دنیای کسب و کار جایگاه خودشان را دارند، اما درحال حاضر که  دنیای کسب و کار به دنبال استراتژی‌هایی جدید برای رشد است، باید ارزش عظیمی که درون‌گرایان به یک سازمان می بخشند، درک شود.

ثبت ديدگاه