چگونه به عنوان یک فرد درون گرا در کسب و کار خود موفق شویم

جولی الیس وبلاگ‌نویس محبوب و مدیر ارشد Premier Essay است. تجربیات گسترده‌ی او در زمینه‌ی آموزش و پرورش، بهبود شخصیت و روانشناسی به او فرصتی برای کمک به همه افرادی که مایل به ایجاد دنیای بهتر هستند می‌دهد.

در گذشته، ما برون‌گرایی را ارزش می‌دانستیم؛ این افراد خوش برخورد و اجتماعی که دارای مهارت‌های قوی و پویای رهبری هستند، که با هیچ‌کس احساس غریبگی ندارند، که می‌توانند از پس فروش سخت بربیایند، و شخصیت تاثیر گذاری دارند. با این حال، قرن بیست‌و‌یکم، قرن درون‌گرایی است؛ فردی که درون‌گراست، می‌اندیشد و تحلیل می‌کند، دارای شکیبایی، تمرکز و خلاقیت است که می‌تواند یک نام تجاری را گسترش دهد، و تمامی استراتژی‌ها و راه حل‌های ممکن را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. وجود درون‌گرایان، به دلایل زیر بسیار برای کسب و کار امروزی ارزشمند است:

1. نویسندگان بهتر و خلاق‌تری هستند

در بیشتر موارد، درون‌گرایان داستان‌سراهای بهتری هستند. داستان‌هایی که برای بازاریابی محتوا نیاز است. شخص برون‌گرا صرفا مطالبی را می‌گوید و توضیحاتی می‌دهد؛ اما شخص درونگرا، متفکر و خلاق است، داستان، طنز و اطلاعات جدید را درمی‌آمیزد و به صورت متونی مجاب کننده برای وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، صفحات رسانه‌های اجتماعی و غیره تهیه می‌کند و نشر می‌دهد. نویسندگان خوب و جذاب در جهان امروز، بسیار سودمند و مورد نیاز هستند و درون‌گراها می توانند این نیاز را پاسخ دهند.

2. شنوندگان بهتری هستند

برونگرایان، عموماً بسیار مشغول انتقال منظور و رسیدن به هدف خود هستند، به طوری که اغلب نمی‌توانند درست گوش بدهند و به طور کلی شنونده‌های خوبی محسوب نمی‌شوند. از سوی دیگر، درون‌گرایان تمایل به کسب تمام اطلاعات و شنیده‌ها دارند؛ و با استفاده از آن اطلاعات، به طرف مقابل این حس را می‌دهند که نظرات و دیدگاه‌هایشان شنیده می‌شود و اهمیت دارد. علاوه بر این، از آنجا که به خوبی گوش می‌دهند، تمام حقایق و اطلاعات را برای تصمیم گیری آگاهانه و حل مسائل در اختیار دارند. در دوره‌ای که توسعه‌ی روابط با مصرف کنندگان و مشتریان از اینکه صرفا به آن‌ها چیزی بفروشید بسیار مهمتر است، درون‌گرایان بسیار ارزشمند هستند. آنها به بازخورد مشتری به شیوه‌های واقعی پاسخ خواهند داد؛ مکالمات معنی‌دارتری با مشتریان و مشتریان بالقوه برقرار خواهند کرد، به ویژه هنگامی که این گفتگوها، رودررو نباشد و از طریق اینترنت انجام بگیرد.

زندگینامه پروفسور سمیعی و افتخارات ایشان
بخوانید

3. راحتی در کار با اینترنت

از آنجا که آ‌ن‌ها از تنهایی لذت می برند و به تنهایی کار می‌کنند، در جذب افراد در محیط اینترنت راحت هستند؛ آن‌ها وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری محتوا در فضای مجازی، و شرکت در گفت و گوهای آنلاین را دوست دارند. در قرن بیست و یکم، بیشتر فعالیت‌های کسب و کار از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، و نتیجه‌ی آن ایجاد موقعیتی بسیار مناسب برای تجلی استعداد درون‌گراها، و بهره‌مند شدن شرکت ها است. همچنین، به دلیل اینکه درون‌گراها تمایل زیادی به صرف وقت در اینترنت دارند، دوست دارند با تکنولوژی پیشرفته آشنا شوند و کارهایی را بیاموزند که دیگران نمی‌توانند انجام دهند.

4. همکاری بهتر

در یک سیستم کار گروهی که برای حل مسائل و حل مشکلات به همکاری نیاز است، فرد برون‌گرا عموماً خود را مسلط بر گروه و در مرکز جمع و فعالیت می‌بیند، تمایل دارد در گفتگوها در صدر قرار داشته باشد، حرف او در هر زمانی و از سوی همه «شنیده» شود، رشته‌ی مکالمات را به دست بگیرد و آن را در مسیرهایی که می خواهد، هدایت کند. از سوی دیگر، شخص درون‌گرا عقب نشسته و به مکالمات و نظرات جمع گوش می‌دهد، آن‌ها را ضبط و تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس گزینه‌ها و راه حل‌هایی واقعی ارائه می‌دهد که دیگران حتی آن را در نظر نگرفته بوند.

فرد درونگرا به عنوان بخشی از یک تیم، نیازی به تسلط بر گروه ندارد، و همه‌ی افراد می توانند نقش یکسانی داشته باشند و نظراتشان را بیان کنند. نتایج همیشه در این محیط بهتر خواهد بود. در سمینار موفقیت خواهید آموخت با هر نوع شخصیت، سن و شرایطی که داشته باشید، هیچ گاه برای شروع دیر نیست و می توانید با رعایت یک سری نکات که استاد احمد محمدی اشاره می نمایند، به موفقیت و اهداف خود دست یابید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

How to be successful as an introverted person in business

5.دانستن اهمیت زمان بازیابی

یک شخص درون‌گرا شاید در کارها مشارکت کند و اجتماعی باشد، اما حتما باید زمانی را به تنهایی و خلوت اختصاص دهد؛ و این زمانی است که او می‌تواند روش‌ها و استراتژی‌های خلاقانه را تحلیل و بر آن‌ها تفکر و تامل داشته باشد و سپس نتیجه را به گروه بزرگتر بازگرداند.  فرد برونگرا تمایلی به صرف وقت خود در تنهایی ندارد، و ترجیح می‌دهد همیشه در اطراف دیگران باشد. وقتی که مغز همیشه مشغول تعامل با دیگران است، تمرکز و تراوش خلاقیت دشوار می‌شود.

  کارهایی که در 30 سالگی انجام می‌دهید و در 50 سالگی از آنها  لذت‌ می‌برید
بخوانید

6. تمرکز بیشتر

فرد درون‌گرا با میل و رضایت به سراغ پروژه هایش می‌رود و نیازی به فشار برای برنامه ریزی یا تمرکز ندارد، اما از آنجایی که فرد برون‌گرا همیشه به دیگران احتیاج دارد، “حواس‌پرتی” عموماً یکی از پیشامدهای عادی برای اوست، و گاهی تمرکز بر هدف هم در آن میانه گم می شود.

7. خلاقیت بیش‌تر

خلاقیت در کمتر دوره‌ای، به اندازه‌ی دنیای کسب و کار امروز مورد نیاز بوده است. عصری که در آن زندگی می‌کنیم، دوره‌ی محتواهای غنی و تازه است؛ دوره‌ی اینفوگرافی ها، رسانه ها، سرگرم کردن مشتریان ومشتریان بالقوه و افرادی که از وب سایت ها، وبلاگ ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند. فرد درون‌گرا، عناوین و عبارات “جذاب”، با دسته‌بندی های خیره‌کننده و با محتوایی تولید می‌کند که مردم را به خواندن و بازگشت ترغیب می‌کند!

8. نیاز کمتر به ستایش و قدردانی

در اینجا قصدی بر کوبیدن برون‌گرایان نیست، اما افراد درون‌گرا دارای توانایی بیشتری برای خود شناسی و لذت ستایش درونی دارند و حتی دوست ندارند در جمع و در ملا عام به دستاوردهایشان اشاره و از آنها قدردانی شود؛  با این حال، فرد برون‌گرا عموماً در چنین جمع‌ها و گروه‌هایی محبوب است، اما اگر دستاوردهای او آشکارا ستایش و تایید نگردد. ممکن است ناراحت یا عصبانی شود. فرد درون‌گرا همین که رضایت درونی داشته باشد، برایش کافی است!

چگونه به آسانی از پس انجام هر کاری بر بیاییم؟
بخوانید

مطمئناً برونگرایان در دنیای کسب و کار جایگاه خودشان را دارند، اما درحال حاضر که  دنیای کسب و کار به دنبال استراتژی‌هایی جدید برای رشد است، باید ارزش عظیمی که درون‌گرایان به یک سازمان می بخشند، درک شود.

بر خلاف گذشته که باور بر این بود که برونگرایان در کسب و کار و تجارت موفق تر هستند، اما امروزه طبق مقاله ی فوق ثابت شده است که درونگرا ها نیز جایگاه والایی در کسب و کار دارند و می توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. مقالاتی همچون مقاله فوق نمونه ای از تلاش های تیم آکادمی بازار برای گسترش علم به روز دنیا در حوزه کسب و کار و موضوعات موفقیت و انگیزشی است. نمونه دیگر این نوع فعالیت های آکادمی بازار، برگزاری سمینار موفقیت در آینده ای نزدیک است، که در آن استاد احمد محمدی به روز ترین اطلاعات در مورد چگونگی برنامه ریزی و تلاش برای موفقیت و دستیابی به اهداف را خدمت شما عزیزان ارائه خواهند کرد. می توانید جهت شرکت در این سمینار شاد و انگیزشی و آشنایی با محتوای آموزشی آن روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه