چگونه برای کسب و کار خود مشتریان وفادار جذب کنیم

اکثر استارتاپ ها در جذب مشتریان جدید عملکرد خوبی دارند اما در حفظ و نگه داری آنها موفق نیستند، از این رو این سوال مطرح می گردد که راهکار این مشکل چیست؟ در دنیای کسب و کار ها، جذب مشتریان جدید به خودی خود نیز کار سخت و پیچیده ای است. به دلیل آنکه که فضای حاکم بر بازار بسیار رقابتی بوده و چنانچه روش های گوناگون بازاریابی و تبلیغات را هم به آن اضافه کنیم، دشوارتر و پیچیده تر نیز خواهد شد.

بسیاری از صاحبان مشاغل آن‌ قدر درگیر انجام امور روزمره می‌شوند که فراموش می کنند، تماماً کسب وکار شان به مشتریان‌ آنها بستگی دارد. بدون مشتری، کسب و کاری هم وجود نخواهد داشت. مشتریان افرادی هستند که نه تنها بر مبنای محصولات و قیمت آنها، بلکه بر مبنای کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند، به شرکت‌ ها اعتماد می‌کنند. پس تعجبی ندارد که در کسب و کارها باید بسیار تلاش شود تا اعتماد مشتری جلب و حفظ شود.

پس برای جلب نظر مشتری باید دقیقا چه کنیم؟

مشتری را بشناسید. مهم نیست که شرکت شما چه محصولات یا خدماتی را ارائه کند. چون کلید موفقیت شما، شناخت مشتری است. هر چه بهتر مشتریان خود را بشناسید، شانس‌ های رشد شرکت‌تان افزایش می یابد. این روزها حتی شرکت‌ های متخصص وجود دارند که پایگاه داده‌ های مشتریان‌ هدف‌ گذاری شده یا مورد نظر را به صورت برخط برای انواع کسب و کار ارائه می کنند. با توجه به وجود منابع این‌ چنینی، دسترسی صاحبان مشاغل به علایق، نفرت‌ ها، شخصیت‌ ها، عادات خرید و خرج کردن مشتریان‌ در بازار مورد نظر بسیار آسان‌ تر شده است.

5 روشی که اعتماد به نفستان را ده برابر می کند
بخوانید

مشتری می تواند بهترین مشوق‌ تان باشد

در جهان امروزی، بازاریابی “شفاهی” یا “دهان به دهان” ارزش بسیاری دارد و می‌تواند کمک شایانی به یک شرکت برای ازدیاد تعداد مشتریانش بنماید. بسیاری از بازاریابی های مثبت توسط با ارزش‌ترین و وفادارترین مشتریان‌ شما صورت می گیرد. تلاش‌ کنید تا به خواست مشتریان‌ خود گوش فرا دهید و مشتریان‌ وفادار و دائمی را برای خود پرورش دهید.

how to gain loyal customers

مشتریان‌ خوب پرورش یافته، از بسیاری جهات تاثیر مثبتی بر کسب و کار دارند: آنان مجددا و این بار بیشتر از شما خرید خواهند کرد، به دوستان و همکاران خود در مورد شرکت شما خواهند گفت، بازخورد سازنده‌ای برای شما خواهند داشت، برای کمک به شما در جهت بهبود شرکت وقت خواهند گذاشت و اگر مرتکب اشتباه شوید، شما را آسان‌تر خواهند بخشید.

چگونگی رفتار با مشتری شما را از دیگران متمایز می کند

نه قیمت و نه طیف وسیع خدمات موجب جذب و حفظ مشتریان نمی‌شود. آنچه در مسیر طولانی ایجاد اعتماد میان مصرف‌ کنندگان و فروشنده لازم است، تجربه‌ ی مشتری از کیفیت محصولات و نحوه ی ارائه ی خدمات است. با توجه به این‌ که بسیاری از شرکت‌ ها محصولات با کیفیت مشابه را با قیمت‌ های رقابتی عرضه می کنند، آنچه موجب تمایز در سبک کسب و کار شما می شود، توانایی شما در ارائه‌ ی خدمات به مشتریان‌ با ثبات و با کیفیت و انجام معاملات شخصی با آنها است. برای این کار، باید نیاز های مشتری خود را بشناسید و سپس در هر زمانی راهی را برای پاسخگویی به آنها بیابید. جا خوردید؟ بله اگر شما نیاز ها و تمایلات مشتری را فراهم نکنید، بازار مورد نظر شما، کسب و کار را در جاهای دیگری خواهد یافت.

به کمک این 5 روش مشتریان آنلاین بیشتری جذب خواهید کرد
بخوانید

از بازخورد مشتریان به نفع خود بهره‌مند شوید

بازخورد مشتری – مثبت یا منفی – می تواند به شما کمک کند تا روابط مصرف‌ کنندگان با شرکت را تقویت کنید. بازخورد منفی به شما کمک می کند تا حوزه هایی را که در آن ضعف دارید، شناسایی کنید. بازخورد مثبت کارهای درست‌ تان را به شما نشان می دهد.

با مشتریان غیر فعال یا قدیمی تان تماس بگیرید

آیا شما تا به حال تلاش کرده‌اید تا با مشتریان‌ سابق یا غیر فعال خود تماس بگیرید؟ به سخنان آنان گوش کنید و دیدگاه‌ های آنان را درباره‌ ی این‌ که چرا کسب‌ و کار با شما را متوقف کرده‌اند، جویا شوید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا به نیازهای مشتریان‌ پس از انتخاب یک محصول یا درخواست وی برای ارائه‌ ی خدمات پی ببرید. این می تواند فرصتی برای بازگرداندن مشتریان‌ سابق به چرخه‌ ی تجارت باشد و در عین حال استراتژی ای را به شما برای جذب مشتریان‌ بالقوه ارائه کند.

هرگز فراموش نکنید: مشتری، ارزشمندترین دارایی هر کسب و کار و شرکتی است، و ارائه‌ ی خدمات شخصی به مشتریان‌ نه تنها آنها را به مشتریانی وفادار و خوب بلکه به مبلغان و سفیرانی برای معرفی نام تجاری محصولات و خدمات‌ تان تبدیل می کند.

 

نصب محصول در ذهن مشتری (وفادارسازی مشتریان) – احمد محمدی
بخوانید
1397/2/27 5:17:24 اردیبهشت 27ام, 1397|بازاریابی و فروش, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه