چگونه برای کسب و کار خود سرمایه جذب کنیم؟

ایده‌ی تامین مالی برای یک شرکت نوبنیاد، فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. سرمایه‌گذاران برای به تحقق پیوستن رویاها، پیشنهادهای بزرگی ارائه می‌دهند-و کارآفرینان، شرکت‌های جدیدی راه‌اندازی می‌کنند. هرچند، مشکل این است که این تصویر فریبنده حدود ۲ درصد فرآیند کلی راه‌اندازی کسب و کار است. تامین مالی مستلزم کار بیشتری است که اکثر مردم از آن چشم پوشی می کنند.

در ادامه، به ۴ نکته در مورد تامین مالی اشاره می کنیم:

1. روابطتان را گسترش دهید

سرمایه‌گذاری تماما مربوط به روابط است. هیچ رابطه‌ی قبلی لزوما برای نوشتن چک از سوی یک سرمایه گذار لازم نیست، ولی تلاش برای برقراری رابطه، دنیای متفاوتی ایجاد می‌کند. داشتن رابطه‌ی مثبت قبلی با سرمایه‌گذار، روند کلی را به طور چشمگیری آسان‌تر می‌کند. البته، باید رابطه‌ای شغلی باشد، افراد کمی حتی حاضرند به یک دوست یک دلار قرض ‌بدهند، زیرا می‌تواند تضاد منافع بزرگی و مشکلات بسیار زیادی به بار آورد. با این حال، متوجه باشید چنین رابطه‌ای احتمالا تا مدتی زیادی ادامه می‌یابد و بر همین اساس باید با آن ها درست رفتار کنید.

2. کیفیت محصولتان را بسنجید

ما در عصر معیارهای متغیر، جابه‌جایی دائمی، و منابع مالی مردمی زندگی می‌کنیم که تاثیر حیرت‌انگیزی بر تامین مالی دارند. درحال‌حاضر، آدم‌ها به دنبال دلیل و برهانی هستند که آنچه به‌دست می‌آورند، عالی و ماندنی است و سرمایه‌‌گذاران نمی‌توانند صرفا تحت جذبه و سلطه‌ی کلمات به شما پول بپردازند. محصولی با حداکثر ماندگاری، نگرانی‌های زیادی را برطرف می‌کند، در عین حال، سوالات و شرایط بی‌شماری را شفاف‌سازی می‌کند. همه در این مورد سخت‌گیری زیادی دارند که پول‌شان را صرف چه چیزی می‌کنند، چون در این دوره و زمانه هیچ‌کسی، به‌ویژه سرمایه‌گذاران، نمی‌خواهد یک سنت را به هدر بدهند مگر این‌که چیزی معین و معلوم را مشاهده کنند.

چگونه وقتی کارمند هستیم کسب و کار خود را شروع کنیم؟(1)
بخوانید

3. بر ارزش محصولتان بیفزایید

فرض کنید ایده‌ی جدیدتان را به سرمایه‌گذاران توضیح می‌دهید و آنها عاشق‌اش می‌شوند. در حالی که انتظار دارید ۵۰۰.۰۰۰ دلار به شما پیشنهاد دهند، ولی یک چک به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار برای‌تان می نویسند. عالی است، مگر نه؟ لزوما نه. البته که پول بیشتر عالی است، ولی توقعات را هم بالا می‌برد و می‌تواند سرمایه‌گذاران دیگر را بترساند. عموم مردم، تامین وجوه عظیم شرکت را در نظر می‌گیرند و توقعات‌شان فورا بالا می‌رود. وقتی محصول نهایی عرضه می‌شود، تطبیق آن با سطح توقعات فوق‌العاده دشوار می‌شود، چون برای آن ها دیگر مهم نیست که محصول چه‌قدر خوب است.

4. سرمایه‌گذار مناسبی بیابید

یافتن سرمایه‌گذار خوب یک چالش است؛ هر کسی نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد و قطعا باید تناسب درستی برقرار باشد. اشتباهی متداول این است که فکر کنیم سرمایه‌گذار نامناسب ذاتا سرمایه‌گذار بدی است، این درست نیست.

یک سرمایه‌گذار ماهر و بی‌نظیر می‌تواند به شرکت‌های زیادی کمک کند، ولی اگر انتخاب درستی نباشد، آن گاه فقط بهترین سرمایه‌گذار دنیا می‌تواند از پس این کار به خوبی بر آید. ولی دسترسی به چنین سرمایه گذاری امکان پذیر نیست. در عوض، وقت بیشتری بگذارید تا مطمئن شوید ایده‌تان را می‌فهمند و کاملا با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. به راس هانمن از سیلیکون ولی آزاردهنده فکر کنید- همه‌ی سرمایه‌گذاران مناسب شما نیستند.

چگونه معمار و قهرمان زندگی خود باشیم(1)
بخوانید

برندن سایرون، رییس اسکات ونچرز، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر واقع در نیویورک می‌گوید: “با ازدیاد تامین مالی مردمی، شبکه‌های سرمایه‌گذاران، و صندوق سرمایه‌گذاری خرد در چند سال گذشته، ازدیاد سرمایه‌ی موجود برای راه‌اندازی‌های مرحله ی اول را داریم”. هرچند، حائز اهمیت است که کارآفرینان به دقت به این مسئله بیندیشند که از چه کسی پول می‌گیرند و در نظر داشته باشند سرمایه‌گذاران ارزش افزوده چه چیزی را صرفا ورای نوشتن چک ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه