چکیده کتاب پیشگامان عصر جدید نوشته توماس پتزینگر (2)

تجارت های حاکم می توانند اطلاعات مورد نیازشان را از مشتریان به دست آورند و تغییرات لازم را در کم ترین زمان ممکن صورت دهند. آری، مسابقه ای برای پاداش در جریان است. این پاداش همان مشتری است. آری، تجارت های بزرگ راه دایناسورها را می پیمایند. هم دردی یک ویژگی پیشگام در این مسیر است. آیا چیزها را به همان گونه می بینید که مشتریان انجام می دهند؟

توقف برنامه ریزی و آغاز بازی

یک ثانیه به بدترین کارمندتان بیاندیشید. تصور کنید روزی با موهای ارغوانی و حلقه ای در بینی پدیدار می گردد. ناگهان به بهترین کارمند بدل می شود و 10 درصد از نزدیک ترین همکارش پیشی می گیرد. آیا چهره ی تازه اش فکرتان را مشغول می کند؟ آیا از وی می خواهید خود را تغییر دهد. امیدواریم که این گونه نباشد. صادق باشید، آیا پیگیری اطلاعات مانند افزایش بهره وری اش مهم تر است یا کنترل افرادی که شرکت را تشکیل می دهند؟ پاسخ تان آری است. ولی من برای آنچه این شرکت می بایست به نظر برسد طرحی داشتم.

برای نوع پنداره ام طرحی داشتم. مسئله تان در اینجا باور اساسی به واژه طرح می باشد که یک اشتباه و جعل است. در بهترین حالت، کاری است برای تجسم آینده و احتمالات تجارت تان. در بدترین حالت، روالی است جهت حدس بیهودگی. پیشگامان عصر جدید می گذارند کارمندان شان خودشان باشند. آنها درس هایی را از گذشته آموخته اند و در زمان هایی در برابر ایده های دیگران ایستاده اند. نگذارید کارمندان تان همان چیز هایی را تجربه کنند که شما تجربه کرده اید.

ابتکار شرکت آلبرت سانز برای بهبود عملکرد کارکنان
بخوانید

خزان قانون روم

مالکان بزرگ و دارای امتیازات به هر انبار تازه ای امکان ایجاد می دهند. این حالت داستان نظام نامه نیست. بلکه ماجرا، ماجرای نوآوری پیوسته بنا بر شرایط و بافتارهای فردی است. داستان، داستان کامیابی است. محصول بزرگ یکی از امتیازات موفقیت آمیز در تاریخ و دومین قانون صرفه جویی است. قانون روم دیگر جایی کاربرد ندارد. اگر مالک یک تجارت هستید، می توانید خود را نمایش دهید.

The New Pioneers: The Men and Women who are Transforming the Workplace and Marketplace

ولی، به هنگام کار با مشتریان و محصولات، احتمالا نمی خواهید ظرافت هایی را درک کنید که تجارت تان را شکل می دهد یا در هم می شکند مگر آنکه هر روز در انبار باشید. بهتر است تلاش کنید یک هدف مشترک را در کارگران تان ایجاد کنید. اگر دغدغه انبار و بهبود شرایطش را در سر می پرورانید، می توانید شرط ببندید از بیشترین انتظارات تان پا را فراتر می نهند. البته نمی خواهید تجارت تان به یک باغ وحش بدل شود. می خواهید قواعدی را تعیین نمایید. ولی اگر تصمیم دارید از قواعد ساده بهره بگیرید، آزمایش و تنوع را توسعه بخشید و دیدگاه هر کسی را لحاظ کنید. خواهید دید که به گونه ای مطلوب شگفت زده می شوید.

عصر تازه رهبری

پیشگامان عصر جدید در تجارت می دانند رهبران از توانایی بی همتا، همزمان در خط مقدم و پشت جبهه برخوردارند. این رهبران به دنبال هیچ جادویی نمی روند و با اهریمن کاری ندارند. آنها تنها شنوندگانی خوبند. آنها زمانی را سپری می کنند تا دریابند گروه شان به کدام مسیر رهسپار می شود و چه می کند. سپس، مسیر را شعله ور می کنند.

به دست آوردن ثروت تنها به معنای رسیدن به پول نیست
بخوانید

به یاد داشته باشید هدف مشترک از اتفاق نظر یا دستور بهتر است. شما نمی خواهید افراد با بی میلی دنباله روی تان باشند. از آن ها می خواهید مشتاقانه به هدف رهسپار شوند. یا خود هدف را تعیین می کنید یا اجازه می دهید خودشان هدف را انتخاب کنند. بر انرژی های رهبری جهت واکنش به کارمندان تان تمرکز کنید. افرادتان عصای دست تان هستند. هر چه آنها بهتر باشند شما نیز بهتر خواهید بود.

هر چه آنها بیشتر گوناگون باشند، موقعیت شما نیز بهتر خواهد بود. بدبختانه، ایده کار تیمی در تجارت را ایده کار تیمی در عرصه ورزش به تباهی کشاند. تیم های ورزشی به بازیکنان نقشی نیاز دارند. آنها به انسجام نیاز دارند. آنها در یک تبادل نظر با هم رقابت می کنند. در تجارت، قواعد بندرت تعیین می شوند یا حتی به ندرت آشکارند. یک نشست تجاری مطلوب تابع هم اندیشی همگان نیست. برعکس، ناهم اندیشی سازنده به راه حل های شگرف هم در زمان کنونی و هم در آینده می انجامد. فرآیند گفتمان از هر تصمیم مهم دیگری مهمتر است. تا مادامی که همگان هدفی مشترک دارند، ناهم اندیشی سازنده به جریان بی پایان ایده های نوآورانه دامن می زند.

عشق در کار

پول کار های فراوانی می تواند انجام دهد. هنگامی که افراد از پول کافی برای بقا برخوردارند، خانه می خرند، فرزندان شان را به مدرسه می فرستند و کارهای دیگر را انجام می دهند. اگر پول داشته باشند، دفترشان را اداره می کنند. اگر نه، از عرصه کنار می روند. ایده های خود کام بخشی، عشق و سپاسگزاری را اغلب در تجارت به باد مسخره می گیرند. ولی، اثر گذاری شان در سازمان تان شما را شگفت زده می کند. چرا کارگران مان در انتهای خط مونتاژ همیشه بیشترین بهره وری را به نمایش می گذارند؟ آنها مطلوب ترین عملکرد را نمایان می کنند. آنها پیشرفت، محصول و سبب کار را می بینند.

چکیده کتاب آنچه مدیران برتر جهان بگونه ای متفاوت انجام می دهند (1)
بخوانید

بیشتر مردم می خواهند در دوران جوانی، جهان را تغییر دهند. هر چه از سن شان می گذرد، بیشتر به این نتیجه می رسند که نمی توانند. آنها تنها کار می کنند تا صورت حساب پرداخت کنند و سنوات بگیرند. رهبران جبهه تازه تلاش می کنند این فرآیند کاهشی و نا امید کننده را خنثی کنند. آنها تلاش می کنند محیطی برای افراد ایجاد نمایند که لیاقتش را دارند. پول مهم است. ولی به ندرت می تواند جلوی یک رئیس سخت گیر را بگیرد. اگر این را درک کنید، آینده از آن شما می شود.

نکات طلایی

  • کارمندان تان را ترغیب کنید خودشان باشند. اگرنه، نیروی کارتان را از دست می دهید.
  • بازخورد، یا از آن استفاده کنید یا آن را از دست دهید.
  • یک هدف مشترک را در گروه دنبال کنید نه یک روش مشترک را.
  • ارتباط دهید، ارتباط دهید و ارتباط دهید.
  • چرا به هنگام همکاری رقابت می کنید؟
  • اگر شرکت تان به برنامه های هر روزی عادت کرده است؟ از کارمندان تان بخواهید بازی کنند.
  • اگر رهبر هستید، یاد بگیرید که بشنوید.
  • یک تجارت مطلوب از ناهم اندیشی سازنده نیرو می گیرد.
  • عشق از پول تاثیرگذارترست.
  • بهره وری کارمندان به احساس سپاس گزاری ارتباط دارد.

ثبت ديدگاه