چند راهکار ساده برای کنترل استرس- قسمت دوم

کنترل استرس از جمله واژه هایی است که با توجه به شرایط سخت زندگی در جوامع امروزی بسیار شنیده می شود. با توجه به راهکار هایی که در مقاله گذشته به آن اشاره شد، راهکار های متنوع دیگری برای کنترل استرس وجود دارد. افراد به صورت ذاتی به دنبال کسب آرامش و تنش زدایی هستند. اما گاهی با توجه به سنگینی کار و فشار اقتصادی در تنگنا های شدیدی گیر کرده و برای تصمیم گیری درست نیاز به کنترل استرس دارند. علاوه بر روش هایی که در مقاله اول به آن اشاره شد، راهکار های دیگری برای کنترل استرس وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

کنترل استرس با بیان اطلاعات خود

این موضوع علاوه بر کمک به کنترل استرس شما به افزایش اعتماد به نفس شما نیز کمک می کند. در نظر داشته باشید که این موضوع زمانی صادق است که شما تمام تلاش خود را برای کسب اطلاعات لازم کرده باشید. این راهکار می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که دارای ارائه های علمی هستند باشد. در واقع شما با استفاده از این راهکار می تواند به بدن خود بفهمانید که از لحاظ علمی و معلوماتی از آمادگی لازم برخوردار هستید. به این ترتیب می توانید کنترل استرس خود را به بهینه ترین حالت انجام دهید.

نگرانی ها همچون ابرهای گذران در آسمان هستند
بخوانید

حتی در برخی موارد گفته شده است که می توانید این برتری معلومات خود را نسبت به دیگران در ذهن خود تکرار کنید. این موضوع باعث می شود در هنگام صحبت کردن با اعتماد به نفس بالاتری صحبت کنید.

کنترل استرس با شمردن و یا چند نفس عمیق

از جمله راهکار های قدیمی و سنتی کنترل استرس، شمردن و یا نفس عمیق کشیدن می باشد. این دو روش نیز می تواند باعث تمرکز فکری شما بشود. در واقع بسیاری از محققان بر این باورند که چند نفس عمیق می تواند انسان را بسیار منعطف و با آرامش کند. عجله کردن و دستپاچه شدن از جمله عواملی است که عکس این موضوع عمل کرده و باعث افزایش استرس می شود. تمرکز حواس و تسلط بر روی گفتار از جمله خصوصیات دیگر این روش می باشد.

البته در کنار این راهکار ها همانطور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد، داشتن انرژی مثبت و روحیه بالا بسیار کمک کننده می تواند باشد. در واقع انجام هر کاری با روحیه مثبت و بالا می تواند باعث رشد و پیشرفت افراد شود.

کنترل استرس با نگاه به نقاط دور دست

یکی دیگر از روش های تمرین کنترل استرس، نگاه کردن به نقاط دور دست می باشد. این روش کمک می کند تا افراد از جزییات برای مدت کوتاهی رها شده و به صورت کلی به موضوع نگاه کنند. داشتن یک پنجره رو به طبیعت یا یک حیاط کوچک می تواند بهترین مکان برای داشتن آرامش باشد. بیشترین موضوعی که در این راهکار اهمیت دارد، جدایی از تفکرات پیچیده و سخت می باشد. این موضوع باعث افزایش بازدهی و همچنین تمرکز بیشتر می شود. تلاش کنید حتی اگر در دفتر خود هستید برای چند دقیقه به لب پنجره ای رفته و منظره شهر را تماشا کنید و به نکات مثبت زندگی خود فکر کنید.

با این چند نکته ساده هدف واقعی تان را در زندگی پیدا کنید
بخوانید

استفاده از آثار هنری زیبا و با رنگ های شاد در اتاق یا دفتر کار نیز می تواند باعث کنترل استرس و افزایش آرامش افراد شود. داشتن گیاهان طبیعی و گل های زینتی نیز می تواند انرژی مثبتی را برای شما به ارمغان آورد. تماشای این موارد نیز می تواند همانند تماشای یک منظره زیبا به کنترل استرس شما کمک کند.

کنترل استرس با ترک کردن مکان

از جمله روش های کنترل استرس ترک کردن مکان آزاردهنده است. محیطی که از لحاظ روحی به شما آسیب می رساند را ترک کنید. سعی کنید که با استفاده از از دور شدن از محل استرس زا، با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهید. از جمله روش هایی که پس از ترک مکان برای کنترل استرس پیشنهاد می شود تخلیه احساسات است. یعنی شما می توانید پس از ترک محل گریه کنید یا بلند بخندید یا حتی داد بزنید. این روش ها می تواند استرس شما را کنترل کرده و با آرامش بیشتری به محل برگردید.

استفاده از نوشیدنی ها آرامش دهنده مانند قهوه و چای نیز به کنترل استرس و تمرکز حواس شما کمک می کند. همچنین انجام چند تمرین کششی عضلانی نیز می تواند از جمله راهکار های دیگر برای کنترل استرس باشد.

رشد معنوی چیست و چه فوایدی دارد؟
بخوانید

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه