چرا ذهن‌ آگاهی تاثیر زیادی بر سلامتی دارد؟

وقتی شما شروع به خود-بهسازی می‎‌کنید متوجه می‌شوید که چیزی خارج از شما وجود ندارد که بتواند شما را تغییر دهد. به منظور تغییر پایدار و صحیح، برای موفقیت باید تلاش درونی ذهنمان به کار گرفته شود، زیرا درونمان اساس و پایه‌ی وجود ماست. اگر می‌خواهید زندگی پایدار، شاد و رضایتمندی را ایجاد کنید، باید از پایه‌های ثابت این کار را انجام دهید چرا که ذهن آگاهی و آگاه شدن از افکارتان به طور هشیارانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انسان‌ها به طور متوسط در روز 50000 تا 70000 فکر دارند که به مرحله عمل درمی‌آیند و در نهایت منجر به آنچه که در جهان مادی می‌بینند، می‌شود. شایسته است که آنها را جدی بگیریم. متأسفانه اکثر افراد از دوره جوانی یاد نگرفته‌اند که از افکارشان آگاه باشند. آنها زندگی‌شان را با افکار همیشگی و الگوهای رفتاری نشأت گرفته از محیط و شرایط ژنتیکی می‎گذرانند. اگر شما بتوانید طرز تفکر خود را تغییر دهید، می‌توانید زندگی‌تان را نیز تغییر دهید. برای جستجوی سبک زندگی سرشار از سلامتی، ذهن‌ آگاهی اثر بسیاری دارد.

فعالیت ذهن آگاهی

اغلب مفاهیم و برنامه‌های سلامتی از ما درخواست دارند که عادات، روال روزانه و در کل سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم. برای مثال اگر می‌خواهید رژیم غذایی بگیرید تا جسمتان سالم‌تر باشد، باید عادات غذایی‌تان را تنظیم کنید. این کاری سخت است از آنجایی که الگوهای رفتاری ما کاملاً به سیم‌کشی مغز ما وارد شده است. اما وقتی که از نظر ذهنی به سلامتی نزدیک می‌شوید، به خودتان شانس بیشتری برای اِعمال تغییرات را می‌دهید چراکه شما با دقت طرحواره ذهنی خود را انجام می‌دهید، کاملاً حواستان به لحظه حال است. این طرز تفکر شما را به سوی یک هدف بزرگ سوق می‌دهد و اهداف کلی‌تان را به اهداف کوچکتر وکارهای قابل فهم‌تر تقسیم می‌کند.

چگونه ذهنمان را از وابستگی ها و انتظارات بیجا برهانیم؟
بخوانید

استفاده از ذهن آگاهی برای سلامتی

با استفاده از ذهن آگاهی، می‌توان آگاهی هشیارانه‌ی لازم برای افکارمان به وجود بیاوریم که به ما کمک می‌کند اقدام مؤثری در اهداف سلامتی‌مان داشته باشیم. برای مثال اگر شما سعی دارید که فردی با ذهنیت مثبت باشید، به شما کمک می‌کند که از هرگونه افکار منفی که به ذهن خطور می‌کند، جلوگیری کنید. ذهن آگاهی یک مهارت است و همانطور که مهارت‌ها تمرین می‌شوند و پیشرفت می‌کنند، آنها را بهتر به کار می‌بریم.
همچنین شما می‌توانید از رفتار خود آگاهی داشته باشید نه اینکه صرفاً یک عمل ذهنی انجام دهید. به عنوان مثال اگر یک رژیم غذایی جدید دارید و ناگهان به سمت کابینت می‌روید تا یک آب نبات چوبی را بردارید متوجه کار خود می‌شوید و جلوی خود را می‌گیرید.

برنامه دادن به ذهنتان

اگر شما برای مدتی درگیر خود- بهسازی هستید، شما می‌دانید که برای موفق شدن باید به ذهنتان برنامه دهید تا به طور موفقیت‌آمیزی تفکر کند. اما گفتن آسان‌تر از عمل کردن است و اگر شما تلاش می‌کنید که بدون ماهر شدن در ذهن آگاهی این کار را انجام دهید، درواقع خیلی کارتان دشوار می‌شود. وقتی ذهن آگاهی را با برنامه دادن به ذهنتان انجام می‌دهید، شما چارچوبی ذهنی را با شیوه‌ای آرامش‌بخش انجام می‌دهید. آن احساس خوب و خوشایندی نیست. خود-بهسازی همیشه باید تجربه‌ای مثبت و آزادی‌بخش باشد.

افکار شما عاملی تاثیر گذار بر نحوه رفتار و اعمالتان است
بخوانید

با استفاده از عبارات تأییدی و مدیتیشن تجسمی، شما می‌توانید افکار و خودباوری‌تان را بر اساس اهداف سلامتی‌ خودتان تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید عشق و محبت بیشتری نسبت به انسان‌های اطراف خود داشته لباشید، می‌توانید خود را در موقعیت همیشگی تجسم کنید که معمولاً عصبانی می‌شوید در حالی‌که شما در این وضعیت با مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی صحنه را کنترل می‌کنید.

شما می‌توانید با افزودن یک عبارت تأییدی که در ذهن خود مرور می‌کنید یا با صدای بلند می‌گویید این تمرین را بهتر انجام دهید. با جملاتی شبیه به این ” من خیلی خوشحالم و اکنون شکرگزارم که چالش‌های موجود را با فکر مثبت و خوش‌بینی از طریق ابراز عشق و محبت به تمام اطرافیانم مدیریت می‌کنم.” کلید موفقیت‌آمیز برنامه‌ریزی ذهنتان از طریق تکرار روزانه فعال می‌شود چرا که با گذر زمان ذهنتان باور خواهد کرد که شما باید فرد پیشرفته جدیدی باشید که قرار است بشوید.

به طور کلی، اگر می‌خواهید زندگی سرشار از سلامتی و شادی و بهترین شانس برای موفقیت را داشته باشید، باید ذهن آگاهی‌ تان را با راهکار خود-بهسازی یکی کنید. ذهن آگاهی شما را خلاق می‌کند. پس از آن شما می‌توانید افکاری را انتخاب کنید که شما را در رسیدن به اهداف سلامتی یاری می‌رساند.

چرا هنگام کار تمرکزتان را از دست می دهید؟
بخوانید

 

تمامی قدرت انسان در ذهن اوست. حتما داستان هایی را که در مورد افراد موفق گفته شده شنیده اید برای مثال فردی که دکتر ها به او گفته اند که سرطان تا چند ماه دیگر او را از پا در خواهد آورد اما او با تلاش، فعالیت و از همه مهم تر کنترل ذهن و مثبت اندیشی توانسته به این بیماری غلبه کند. قدرت ذهنی بالا، به معنای داشتن نقاط قوت و نداشتن نقاط ضعف نیست. برای داشتن قدرت ذهنی بالا، لازم نیست فقط روی توانایی‌ها تمرکز کرده و نقاط ضعف خود را نادیده بگیرید. بلکه برعکس، بهتر است برای داشتن قدرت ذهنی بالا، بررسی دقیق‌تری نسبت به عادات بد خود داشته باشید. با آگاهی از عادات بد خود که نشات گرفته از دستور العمل های بعضا اشتباه ذهن شماست می توانید کنترل افکار خود را به دست گیرید. البته که این کار دشوار است اما برای شروع کافی است تا ابتدا خود را در محیطی مثبت و به دور از ناامیدی قرار دهید. در سمینار بزرگ موفقیت در آکادمی بازار می توانید این محیط مثبت را تجربه کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

ثبت ديدگاه