چرا تبلیغات آنلاین موثرتر از تبلیغات سنتی هستند؟

روش های متعددی برای تبلیغات یک محصول و یا خدماتی خاص وجود دارد. این روش ها می‌توانند وب سایت را به صورت آفلاین و آنلاین گسترش دهند. به طور مشابه٬ اگر وب سایت یک ابزار بازاریابی برای کمک به ترویج کسب و کار حقیقی باشد، گمان می‌شود که بهترین روش برای تبلیغ این کسب کار استفاده از روش‌های تبلیغاتی سنتی به حساب می‌آید٬ اما این صحیح نیست.

بیشتر کسب و کار ها در دنیای حقیقی برای ترویج وب سایت های خود از روش های آفلاین استفاده می‌کنند، چرا که برداشت آنان این است که بهترین روش برای انتقال پیام و تبدیل آگهی‌ های تبلیغاتی به فروش موثر، به وسیله یک وب‌ سایت امکان پذیر است. در اینجا به چند دلیل مهم برای بهتر بودن تبلیغات آنلاین از تبلیغات آفلاین می‌پردازیم.

درمرحله اول به ذکر تعریف مختصری از تبلیغات آنلاین برای آشنایی بیشتر شما با این حوزه می پردازیم.
به طور خلاصه می توان گفت تبلیغات آنلاین، شیوه ای از بازاریابی و تبلیغ است که از طریق اینترنت برای ارسال پیام های بازاریابی و تبلیغاتی به مشتریان استفاده می‌شود. به بیان دیگر استفاده از روش هایی برای جذب مخاطب بیشتر که در بستر اینترنت انجام می شود.

آگهی های فوری

وقتی که کاربران از وب سایتی بازدید می‌ کنند، آنها می‌توانند سریعا به محصول یا خدمات آن دسترسی پیدا کنند که این امر به وسیله تبلیغات چاپ شده و تلویزیونی امکان پذیر نیست. شما می‌توانید یک بازدیدکننده از هر کلیک دریافت کنید که فوری بتواند تصمیم به خرید بگیرد. کسب و کار شما چه بر پایه تجارت الکترونیک باشد و چه نباشد، شما می‌توانید این بازدید کننده‌ ها را بسیار آسان‌ تر از دیگر شرایط تشویق به خرید کنید.

چطور می توانیم روابط سازنده ای داشته باشیم
بخوانید

یاد آوری آسان تر

توانایی به یاد آوردن آدرس وب‌سایت‌ ها بسیار راحت‌ تر از به یاد آوردن شماره تلفن‌ ها است. دلیل این مساله این است که به یاد آوردن کلمات بسی آسان‌ تر از یادآوری ترکیبی از رقم هاست. بنابر این، استفاده از تبلیغات آنلاین، در تشخیص دیگران تاثیر می‌ گذارد و بازاریابی شما موثر تر خواهد بود.

قابل توجه‌ ترین ویژگی وب‌ سایت‌ها و بازاریابی آنلاین این است که بر خلاف تبلیغات چاپی و تلویزیونی٬ یک واسط تعاملی محسوب می‌شوند. همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات آنلاین یک شانس برای تصمیم‌ های فوری خرید است. آنچه که تبلیغات آنلاین را بیش از همه از تبلیغات آفلاین متمایز می‌کند مشتریان بالقوه‌ای هستند که از طریق اینترنت به وبسایت شما دسترسی داشته و از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند. این باعث می‌شود که آنها احساس اطمینان بیشتری برای خرید کردن پیدا کنند.

هزینه کمتر

تبلیغات تلویزیونی و چاپی می‌ توانند بسیار گران باشند. شما نه تنها مجبور به پرداخت هزینه برای فضای تبلیغاتی مورد نیاز خود هستید، بلکه باید هزینه تولید، طراحی و … را نیز بپردازید. با پرداخت کلیکی هزینه ها کمتر شده و گزینه های مناسب تری در این زمینه در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات آنلاین‌٬ تبلیغات جهانی را ممکن می‌سازد

تبلیغات آنلاین باعث می‌ شود که تبلیغات محدود به مکان خاصی نباشد و قابل استفاده برای افراد مختلف در اقصی نقاط جهان باشد. در حالی که تبلیغات بیلبوردی و حتی تلویزیونی برای شهر و کشور خاصی قابل استفاده است.

به کمک این 5 روش مشتریان آنلاین بیشتری جذب خواهید کرد
بخوانید

مدیریت و نظارت بر تبلیغات آنلاین آسان تر است

نظارت و مدیریت بر اینکه چه کسی روی تبلیغات شما کلیک کرده است، در تبلیغات آنلاین آسان تر است. تبلیغات آفلاین، به صورت موثر نمی‌توانند نظارت شوند. مثلا اگر یکی از مشتریان شما در مورد یک تبلیغ بیلبوردی خاص با شما تماس بگیرد، شما به سختی تشخیص خواهید داد که کدام بیلبورد مد نظر این شخص بوده است. تبلیغات آنلاین ابزار تحلیل تمامی اتفاقاتی را که در محل سرمایه گذاری شما رخ می دهند، فراهم می‌کند.

افراد بیشتر به فضای آنلاین گرایش دارند

بدون شک، اکثریت جامعه مدرن امروز زمان زیادی را در فضای مجازی می گذرانند. خرید از طریق اینترنت امروز مورد توجه بسیاری از افراد است، چرا که در این صورت توانایی مقایسه قیمت‌ ها بین فروشگاه های مختلف سریعا امکان پذیر است. اگر تمایل مردم بیشتر به آنلاین بودن است، پس بهتر است که تبلیغات نیز به صورت آنلاین در معرض دید آنها قرار گیرد.

تبلیغات آنلاین همیشه در دسترس است

تبلیغات آنلاین در طی ۲۴ ساعت از شبانه روز و در هفت روز هفته  قابل دسترس برای مشتریان است. این بدین معنی است که شما می‌ توانید به صورت موثر فروش داشته باشید، حتی زمانی که در خواب هستید.

تبلیغات شاخه ای از علم بازاریابی است که انجام آن به طریق علمی و اصولی بسیار مهم است و در میزان فروش و سود تأثیر به سزایی دارد. در تبلیغات باید خلاقیت به خرج داد و به دسترس بودن آن هم توجه کرد، که با توجه به مقاله فوق مشخص می گردد که اعمال این ویژگی ها و سایر خصوصیات فوق در تبلیغات آنلاین امکان پذیر و ساده تر و حتی گاهی کم هزینه تر است.

پیشنهاد تیم آکادمی بازار به شما این است که به هنگام راه اندازی کسب و کار خود، نخست به مطالعه و تحقیق گسترده بپردازید و بهترین راهکارها و روش های علمی و اصولی را برگزینید تا درصد شکست خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. از این رو آکادمی بازار علاوه بر انتشار محتوا در خصوص اداره موفق یک کسب و کار پرسود، و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می کند؛ که در آن استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه فروش، بازاریابی و کسب و کار ابزارها و مهارت های مورد نیاز جهت راه اندازی یک کسب و کار نو و همچنین یک زندگی شاد و موفق را به شما آموزش خواهند داد. می توانید جهت شرکت در این سمینار انگیزشی روی لینک زیر کلیک نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

داستان چالش ها و موفقیت شرکت فونترا تولیدکننده محصولات لبنی (2)
بخوانید

مطالب مرتبط:

ثبت ديدگاه