ویژگی های یک فروشنده تلفنی حرفه ای – برگزیده ای از فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street – 2013)

درحال بارگذاری...

چگونه مانند یک فروشنده تلفنی حرفه ای باشیم؟

فروش تلفنی، روزهای طلایی خود را سپری می نماید. هر کسب و کاری این روزها به فروش تلفنی وابسته می باشد و به نوعی این شکل از فروش به جزء جدایی ناپذیر هر کسب و کاری تبدیل گشته است. در کلیپ فوق نمونه یک فروشنده تلفنی حرفه ای را می بینید که چگونه با مشتری پشت تلفن صحبت می نماید و محصول خود را با موفقیت به فروش می رساند. در ادامه ویژگی های این فروشنده حرفه ای برای افرادی که می خواهند حرفه ای عمل نمایند، آورده شده است:

اعتماد به نفس بالایی دارند؛

حتی اگر شما در سمت جدیدی منصوب گشته اید و هنوز اطلاعات کاملی درباره آن ندارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید صحبت کردن با اعتماد به نفس پشت تلفن صحبت نمایید. اگر شما اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، مخاطب شما این را خواهد فهمید و ممکن این ممکن است روی موفقیت تماس شما تاثیر بگذارد. آن ها نمی توانند شما را ببینند، آن ها شما را نمی شناسند و زمان کمی برای اعتماد به شما دارند پس نیاز به اعتماد نفس از لحظه شروع دارید.

از اشتباه کردن نمی ترسند؛

اشتباهات بهترین ابزار یادگیری می باشند. شما در تماس هایی که دچار لکنت زبان می شوید، چیزهای بیشتری یاد می گیرید. پس اشتباهات شما برای شما امتیاز می باشند. از همین لحظه شما می توانید راه های جدیدی برای بهتر شدن ترسیم نمایید. هر تماس یک فرصت یادگیری است و هر چشم انداز فروش یک فرصت اشتباه به شما می دهد. شما از تماس های تلفنی اشتباه خود بیشتر از تماس های موفق خود یاد خواهید گرفت.

دوره فروش موفق (فرکانس های مغزی) - احمد محمدی
بخوانید

مانند یک مشاور می مانند نه یک فروشنده؛

وقتی مشغول صحبت با چشم اندازها هستید، نیاز نیست تا از اصلاحات تخصصی به جای اصطلاحات بومی و راحت تر استفاده نمایید. یاری دهنده، دوستانه و مشورت دهنده باشید. توصیه های صادقانه بدهید و وضعیت آن ها را بررسی نمایید.

از مخاطب خود سؤال می پرسند؛

هیچ فروشنده ای همه چیز را از روز اول نمی داند. زمان اختصاص دهید و سوال بپرسید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که دو روزه تبدیل به یک متخصص شوید. وقتی نیاز به کمک دارید خجالتی نباشید و سؤال بپرسید. این کار نشان می دهد شما در کار خود دقیق می باشید و در آینده مزیت های بی شماری برای شما دارد.

پر انرژی می باشند؛ 

این کار آسان نیست. باید سرسخت باشید تا به یک فروشنده تبدیل شوید. مثبت و شاد باشید و در طول مدتی که با تلفن صحبت می نمایید، لبخند بزنید. مطمئن باشید مخاطبین شما انرژی شما را حس خواهند کرد. اگر احساس بی انرژی بودن می نمایید، می توانید یک آینه روی میز خود قرار دهید و هنگام مکالمه به آن خیره شوید و یا تماس گرفتن را تا بهتر شدن حالت خود متوقف نمایید.

مکالمات خود را شخصی سازی می نمایند؛ 

مرز مشخصی بین لحن دوستانه بیش از حد و لحن رسمی بیش از حد پشت تلفن وجود دارد. شما باید به هردو احترام بگذارید و با هرکسی با مدلی که دوست دارد صحبت نمایید. نشان بدهید که مشتریان را به اندازه کافی بررسی کرده اید و از نقش آن ها در کسب و کارشان اطلاع دارید. نیاز ها و مشکلات آنان را درک نمایید و در مکالمات پیرامون آن ها صحبت نمایید.

 بر تأثیر گذاری پیام های خود متمرکز می شوند؛

بیشتر وقت ها، یک چشم انداز فروش از طریق یک پیام صوتی یا ایمیل تحت تاثیر قرار می گیرند و همین دلیل برجسته بودن، حرفه ای بودن و مختصر بودن پیام های شماست. روی خطوط عنوان ایمیل ها و طول پیام های صوتی  خود (زیر 30 ثانیه بودن و صحبت در فضایی آرام با بیانی موزون) تمرکز نمایید.

نبوغ - برگزیده ای از فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire)
بخوانید

مانند یک انسان رفتار می نمایند؛ 

شما یک ربات نیستید…شما یک ماشین سخن گو نیستید. شما یک انسان هستید. کسی که پشت خط تلفن است. به چشم انداز های فروش نشان بدهید شما برای کمک به آن ها تشکیل شده اید نه مطلقا برای فروش… برای بالا بردن کیفیت صحبت خود همیشه محتوای کلام خود را تازه نگه دارید. هر تماس، یک شانس جدید است. برای تعامل با یک مشتری بالقوه باید با دقت و فروتنی برخورد نمایید.

چشم اندازهای فروش را در اطلاعات غرق نمی کنند؛ 

خوب گوش نمایید. به جای پر حرفی های بی فایده درباره محصول و خدمات خود، دموی محصول خود را به آن ها معرفی نمایید. به جای حرف زدن زیاد، مشکلات و نیازهای آن ها را پیدا نمایید و تمرین نمایید، گوش کننده ی فعالی باشید. اجازه بدهید مشتریان بیشتر از شما صحبت نمایند. اجازه دهید فضای خالی مکالمات را آن ها پر نمایند.

«کم تر صحبت نمایید، بیشتر گوش نمایید»

موقع فروش درباره مشتری صحبت می نمایند، نه خودشان؛

هنگامی که فروش تلفنی انجام می دهید، بسیار مهم است که به اندازه درباره خودتان صحبت نمایید. زیرا صحبت زیادی پیرامون خودتان به شما آسیب میزند، کیفیت مکالمه را پایین میاورد و باعث از دست رفتن سرنخ ها خواهد شد. به یاد داشته باشید این مکالمه درباره شما نیست!!! به ویژه وقتی که با مشتریان صحبت می نمایید، فضای مکالمه را از صحبت درباره خود دور نگه دارید و به جای آن درباره چشم اندازهای فروش و فرآیندهای آن ها صحبت نمایید.

نقش آمیگدال ها (بادامه مغز) در فروش - احمد محمدی
بخوانید

به شغل فروش علاقه دارند؛

شما نمی توانید فروش را بدون علاقه انجام دهید. این کار برای اعتبار شما و شرکت شما نتیجه خوبی ندارد. علاقه مندی های خود را در شغل خود بیابید و خود را هر روز تغییر دهید. شما می توانید متفاوت باشید. فقط باید به خود برای رفتن به قدم بعدی انگیزه بدهید.

 

با توجه به مطالب بالا متوجه می گردیم که یک فروشنده تلفنی باید یک سری ویژگی های ارتباطی و شخصیتی را در خود تقویت نماید. ولی:

  • اعتماد به نفس چیست و چرا و چگونه باید آن را در خود افزایش دهیم؟
  • چگونه می توانیم شجاع باشیم و از اشتباه کردن نترسیم؟
  • چگونه برخی افراد در هر شرایطی انرژی خود را حفظ می نمایند و همواره پر انرژی و قبراق هستند؟
  • چگونه به شغل خود علاقه پیدا کنیم و یا علاقه خود را به شغل خود حفظ نماییم؟

این سؤالات و بسیاری دیگر در سمینار موفقیت، توسط استاد احمد محمدی پاسخ داده می شوند. پیشنهاد می کنم با کلیک بر روی لینک زیر به صفحه سمینار موفقیت مراجعه نمایید تا با محتوای آموزشی این سمینار بزرگ آشنا گردید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

بیشتر بخوانید:

1397/7/20 21:17:14 شهریور 24ام, 1397|ویدئو ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه