نکات کوچک اما اساسی که باید برای دستیابی به موفقیت به آنها عمل کنید(1)

دیگر دست و پا زدن در زندگی تان بس است؛ شما هم می توانید به مانند بسیاری از افراد دیگر، واقعیت نهایی و ماموریت اصلی در زندگی تان را تحقق بخشید. من همیشه درباره آینده نگران بودم. مدتی طول کشید تا فهمیدم صرف نگرانی، مرا به جایی نخواهد رساند و فایده ای به حالم نخواهد داشت. تنها کاری که نگرانی می کرد، این بود که زمان حال را از دستان من برباید که خود، زمینه ساز از دست رفتن آینده من هم می شد. در این مقاله و مقاله بعدی، با شما درباره اهمیت در نظر گرفتن بازه های زمانی کوتاه مدت در رسیدن به اهداف نهایی مان صحبت خواهم کرد.

با گذشت زمان و البته کسب تجربه دریافتم که احساسات و اقداماتی که در بازه های زمانی کوتاه، یعنی هفته به هفته تجربه کرده و انجام می دهم، در نهایت آینده مرا خلق خواهند کرد؛ در نتیجه، به این نتیجه رسیدم که اگر اکنون بر اثر نگرانی هیچ کاری انجام ندهم، در آینده هم در همین چرخه باطل گیر خواهم کرد؛ در عین حال، اگر با لبخندی بر لب، در عین وجود نگرانی و اضطراب، دست به عمل بزنم و قدمی به سوی اهداف و خواسته هایم بر دارم، می توانم متعاقبا مشابه چنین رفتاری را در آینده شاهد باشم.

نحوه پذیرش و رویارویی با ناخواسته ها در زندگی
بخوانید

اهمیت مدیریت زمان

تنها راهی که می دانم صد در صد مرا به آینده رویایی ام می رساند، تلاش کردن و مایه گذاشتن از خودم در کسب بیشترین بهره از زمان حالم خواهد بود؛ ضمنا باید عملکردم را در این بازه های زمانی کوتاه، یعنی در هر هفته، زیر نظر بگیرم و اقدامات ضروری جهت بهبود آن را اعمال کنم.

اهمیت شکرگذاری

چند وقتی است که هر صبح و شب، به نوشتن لیستی از مواردی که بابت داشتن آنها سپاسگزارم، می پردازم. این کار،‌ توجه مرا به زمان حال، و داشته هایم در این زمان،‌ معطوف می کند؛ افراد خانواده ام را هر روز در آغوش می کشم؛ هر روز کمی ورزش می کنم، هر روز غذای سالم می خورم؛ هر روز روی نگارشم کار می کنم؛ می دانید چرا؟ چون اقدامات کوچک و جزیی که هر هفته آنها را انجام می دهم، با طرز خارق العاده و عظیمی، زندگی آینده مرا تعییر خواهند داد.

Stop Drowning and Start Making Each Week Awesome

دوری از افکار و احساسات منفی

فکرش را بکنید؛ به جای اینکه مثلا نگران اضافه وزنمان بشویم و فقط غصه بخوریم، سعی کنیم هر روز، کارهایی که یک فرد سالم انجام می دهد را انجام دهیم؛ به تغذیه سالم، تحرک، تفکر و.. اهمیت بدهیم؛ فکر نکنم کار سختی باشد؛ قدم به قدم، اقدامات کوچک و جزیی انجام می دهیم و بدون اینکه حتی خودمان متوجه باشیم، روزی به خودمان می آییم و می بینیم چه مسیر عظیمی را پیموده ایم.

سرسخت باشید و هرگز در راه رسیدن به اهدافتان تسلیم نشوید
بخوانید

زمان حال را دریابید

وقتی تمام فکر و ذکرمان صرف آینده می شود، دیگر چطور می توانیم از زمان حالمان لذت ببریم؟ دیگر نمی توانیم در لحظه خوشحال و راضی باشم؛ به کارهای مورد علاقه مان بپردازیم؛ مدام تحت استرس ناشی از چه می شود و چه نمی شود خواهیم بود. من نمی گویم ما نباید به آینده مان بها دهیم؛ اما باید میزان اهمیت مان را طوری تنظیم کنیم که این میزان توجه، اقدامات مثبت ما در زمان حال را نادیده نگرفته و به خطر نیندازد.

هرچه سریعتر اقدام کنید

وقتی رو به روی یک راه پله بزرگ می ایستیم، که می تواند استعاره ای از اهداف آتی ما در بلند مدت باشد، مهم است که بدانیم چه تعداد پله و چه ارتفاعی را برای رسیدن به مقصد باید بالا برویم؛ اما در همین حد کافیست. زیاد فکر کردن به تعداد پله ها، شما را از اقدام باز می دارد؛ ترس از خستگی و مسافت شما را منفعل می کند. به جای این که بر تعداد پله های روبرویتان تمرکز کنید، به خودتان قول دهید که هر روز و هر هفته، تعدادی از پله ها را بالا بروید؛ بدون اینکه به خودتان فشاری بیاورید، این اقدامات را به صورت مستمر ادامه می دهید؛ هر روز، یک قدم. بعد از مدتی، بدون تحمیل سختی و نگرانی، به خودتان می ایید و می بینید که به مقصد، که همان انتهای پله هاست، رسیده اید.

6 راهی که به شما کمک می کنند تا بر تردید خود غلبه نموده و فردی عملگرا شوید (1)
بخوانید

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم در مقابل چنین ارتفاعی، نگران می شوید و می ترسید نتوانید به مقصد برسید؟ برای مطالعه ادامه این مقاله، به مقاله بعدی مان رجوع کنید.

ثبت ديدگاه