نمایشگاه – برنامه فکرانه – احمد محمدی

حضور در نمایشگاه به عنوان بخش جدایی ناپذیر از فعالیت های یک شرکت 

چشم انداز حضور در نمایشگاه های بین المللی، معمولاً به این صورت می باشد که به طور گسترده تولید را بالا برده و یک گفتگوی دوستانه بین طرفین شرکت کننده در نمایشگاه در سراسر سلسله مراتب کل حضور آنان در نمایشگاه ایجاد کرده باشد.

بی شک، نمایشگاه ها امور پیچیده ای می باشند. تجربیات بد و دانش ناکافی فاکتورهای مهمی هستند که می تواند منجر به شک و تردید و عدم تمایل شرکت ها به حضور در نمایشگاه ها گردد. این حس ناامنی فقط می تواند با توجه به درک اهمیت نمایشگاه به عنوان بخش جدایی ناپذیر فعالیت های شرکت و با ترکیب این رویداد با فرایند توسعه پویای شرکت رفع گردد. این فرایند با جمع آوری و تجزیه و تحلیل تمام داده های داخلی ضروری، آغاز می گردد، ازقبیل محصولات و محدوده محصولات و اطلاعات خارجی، مانند اطلاعات مشتریان و رقیبان. این فرایند نشان می دهد که یک نمایشگاه به عنوان یک ابزار بازاریابی چقدر می تواند اهمیت داشته باشد. همچنین یک شرکت به منظور تعیین معیارهای اندازه گیری مناسب، باید ارزیابی گردد، برای نمونه هدف های نمایشگاهی به منظور انتخاب نمایشگاه مناسب، همچنین به منظور اجرای اقدامات تاکتیکی، از قبیل یک بازاریابی ترکیبی فردی صورت می گیرد. و به این ترتیب جنبه های فردی سازمانی، کنترل و نظارتی که نیاز است انجام گردد، را درک و اجرا می نماید.

حضور در نمایشگاه به منظور برقراری ارتباطات ترکیبی

نمایشگاه، کار تبادل اطلاعات و پیام ها را بین شرکت ها و شرکت کنندگان به طور گسترده بر عهده دارد. هنگامی که شرکت ها در نمایشگاه حضور پیدا می نمایند، از طریق غرفه داران، پرسنل و محصولات، کار تبادل اطلاعات را انجام می دهند، در نتیجه شرکت کنندگان به صورت دریافت کننده اطلاعات عمل می نمایند و مرحله آخر نیز مذاکره حضوری غرفه داران با مشتری نهایی می باشد که مابقی اطلاعات را به آن مشتری ارائه می دهد.

مذاکره - برنامه فکرانه - احمد محمدی - قسمت اول
بخوانید

ارتباطات گسترده یکی از ابعاد اصلی نمایشگاه ها می باشد و همچنین پیش زمینه ای را برای ارتباطات و گفتگوهای شخصی، حتی بدون حضور رسانه ها فراهم نموده است. اطلاعات رد و بدل شده بین طرفین حاضر در نمایشگاه به صورت خام و بدون دخالت رسانه ها است. همچنین ابزارهای ارتباطی شامل تبلیغات، ارتقاء فروش، فروش مستقیم، و روابط عمومی می باشد، دیگر ارتباطات موجود شامل حامی مالی، بازاریابی نمایشگاه، جایگاه محصول، و رسانه های جدید است. هرکدام از این ابزارهای ارتباطی به عنوان بخشی از این بازاریابی ترکیبی، می تواند با طیف وسیعی از روش ها ایفای نقش نماید. همچنین شرکت های بازاریابی و طراحی قادرند ارتباطات را با مفهوم گسترده تر مورد توجه قرار دهند. در نتیجه هرکس که شناختی از نمایشگاه داشته باشد، می داند که رویداد مهمی در عرصه اقتصاد می باشد.

به منظور نقشی که نمایشگاه ها در مقایسه با دیگر ابزارهای ارتباطی ایفا می نمایند، یک شرکت باید دو معیار زیر را مورد توجه قرار دهد:

  • قدرت گفتگو
  • ارتباط رودررو

که هر دو حس درونی افراد را در ارتباطات دریافت می نمایند، همچنین هدف گذاری قوی مفاهیم با تکیه بر چکیده اطلاعات و افزایش این اهداف با استفاده از ابزارهای چند رسانه ای مثل انتشار صوتی و تصویری اطلاعات می باشد. باید به این نکته توجه داشت که موفقیت افراد در نمایشگاه در برخورد رودررو شکل می گیرد، که در طی آن، اطلاعات در تمام ابعاد از طرف مشتری پذیرفته می گردد.

قانون کمی تلاش بیشتر افراد موفق - احمد محمدی
بخوانید

ملاقات های حضوری بین غرفه داران و شرکت کنندگان نمایشگاه های بین المللی، فاکتورهای کلیدی می باشند، که سبب برقراری ارتباطات بین افراد حاضر در نمایشگاه و فروش محصولات به صورت مستقیم گردیده است.

دیگر ویژگی های به کار گرفته شده برای ارزیابی نقش نمایشگاه ها در ارتباطات ترکیبی، شامل بسیاری از قابلیت ها و عملکردهای در برگرفته شده در آن ها می باشد. برخی از نمایشگاه ها در سال های متمادی برگزار می شوند، که با وجود وضعیتشان به عنوان رویدادهایی منحصر به فرد، نقطه ضعف هایی دارند، که شامل چرخه نوآوری های فردی یک شرکت می باشد، که باید با صنعت هماهنگ گردد. در انتقال سریع رسانه های جهانی و جریان جهانی اطلاعات، به طور فزاینده برخی شرکت ها با طرح سؤالاتی که در زمان رخ دادن نوآوری شکل می گیرد، تحت فشار قرار می گیرد و این که آیا آن نوآوری در آینده قبل از آغاز برگزاری نمایشگاه منتشر خواهد شد!

توانایی شرکت کردن در نمایشگاه های بین المللی مزایای بسیار زیادی را برای شرکت ها به ارمغان می آورد. برای یک غرفه دار مشاهده مهلت ثبت نام و نگاه کلی به نمایشگاه هایی که در سراسر جهان وجود دارند، به معنای برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه در یک دوره ی زمانی طولانی مدت می باشد.

همان طور که می دانیم نمایشگاه ها تأثیر به سزایی دارند؛ زیرا با بسیاری از عملکردهایی که دارند با دیگر ابزارهای بازاریابی در ارتباط می باشند. غرفه داران می توانند فواید شرکت و محصولات خود را از قبیل قابلیت اطمینان، خدمات مشتری و کیفیت محصولات به نمایش بگذارند، و همچنین با حضور در نمایشگاه، یک شرکت می تواند بازخوردهای ارزشمندی را از مکالمه با شرکت کنندگان و آن دسته از اطلاعاتی که ممکن است برای توسعه و بهبود و تکامل محصولات، تحقیق در بازار و برنامه ریزی برای آینده به دست آورد استفاده نماید. حضور در نمایشگاه ها به یک شرکت اجازه می دهد که با مشتری هایی با انعطاف پذیری بالا برخورد داشته باشند و تأثیرات بالایی را در آن لحظه ایجاد نمایند. همچنین شرکت ها در نمایشگاه، قادر خواهند بود به سرعت و به طور مستقیم تمام تغییرات را در ساختار و رفتار مصرف کننده دریافت نمایند، یعنی نظرات و خواسته های مشتریان را دریافت و در راستای آن قدم بردارند.

گوش بفرمایید

راه های مختلفی برای برقراری ارتباط با مشتریان و شناخت آنان وجود دارد. یکی از این راه ها شرکت در نمایشگاه ها و ارتباط و شناخت مشتریان از نزدیک می باشد. اما همین امر نیازمند داشتن مهارت هایی است که بتوان مشتریان را در نمایشگاه جذب و اعتماد آنان را جلب نمود. مهارت هایی که با داشتن آن ها قطعاً در امر فروش و بازاریابی موفق خواهید گشت. استاد احمد محمدی سخنران انگیزه بخش و مشاور در زمینه فروش و بازاریابی با سال ها تجربه، در سمینار موفقیت تکنیک ها و راز هایی را برای موفقیت در زمینه ی فروش و بازاریابی به ما خواهند آموخت. می توانید برای شرکت در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن روی لینک زیر کلیک نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

1397/7/5 15:30:31 تیر 17ام, 1397|پادکست ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه