نصب محصول در ذهن مشتری (وفادارسازی مشتریان) – احمد محمدی

 


 

پیشگیری از پشیمانی مشتریان (اصل وفادارسازی)

همه ما هیجان خرید را تجربه کرده ایم. حالا چه ماشین جدیدی باشد چه یک جفت کفش! دانستن این موضوع که شما کالایی دارید که خوشحالتان می کند، منجر به احساسات مثبتی در شما می شود.  احتمالاً فروکش کردن این احساسات بعد از خرید را هم تجربه نموده، و گفته اید «واقعا من باید این خرید را انجام می دادم؟!!» این حس اثر منفی روی وفادار بودن مشتری به یک برند دارد. بنابراین نیاز است که کاری کنیم حتی بعد از خرید هم محصول یا خدمات ارائه شده به مشتری در ذهن وی نصب و حک شود، یعنی حتی بعد از مدتها، که از خرید مشتری می گذرد، همچنان آنان حس خوب و مثبت را نسبت به آن محصول و خدمت داشته باشند و در صورت نیاز دوباره به آن خدمات و محصول ،‌ مجدداً به شما مراجعه کنند و نسبت به برند و محصول شما وفادار بمانند (‌Brand Loyalty).  به گفته فیلیپ کاترتلر «یک مشتری راضی نهایتاً دوباره از شما خرید خواهد کرد، اما یک مشتری خیلی راضی علاوه بر خریدمجدد، شما را به دیگران نیز توصیه می کند!!! بنابراین تاکنون متوجه شده اید که یک مشتری وفادار به صورت کاملاً خودجوش کار تبلیغات را برای شما انجام می دهد! و مشخصاً زمانی که از محصول و خدمات، شخصی غیر از خود فروشنده تعریف و تمجید کند،‌ اثر بسیار بیشتری خواهد داشت.

تکنیک لبخند در فروش - احمد محمدی
بخوانید

بنابراین نباید اجازه دهیم که مشتری، از خدمات یا محصولات ما پشیمان شوند و به آنان بخاطر خریدشان حس گناه دست دهد. برای جلوگیری از این امر،‌ باید به هنگام فروش و بعد از آن یک سری موارد رعایت شود. برای مثال به هنگام فروش و ارائه محصول باید سعی شود اطلاعاتی صحیح و کاملی به خریدار داده شود و صادقانه محصول را متناسب با نیاز مشتری به وی توضیح داد. بعد از فروش هم باید به موضوع under promise –  over delivery توجه کرد. یعنی باید بعد از تحویل محصول هم خدمات پس از فروش را طبق قول ها و تعهدات خود به هنگام فروش، انجام دهید.

جناب احمد محمدی در ویدئوی فوق، با عنوان نصب محصول در ذهن محصول،‌ راه های وفادار سازی مشتری و جلوگیری از پشیمانی مشتری را به صورتی مختصر و مفید شرح خواهند داد. خواهشمندم برای واضح تر شدن مطالب، این ویدئو را ملاحظه بفرمایید.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت ديدگاه