طراحی چک لیست از مواردی که باید در راه اندازی یک فروشگاه در نظر بگیرید

مرحله‌ی اول: جستجوی خود را انجام دهید

زمانی که می‌خواهید وارد کسب و کار خرده‌فروشی شوید. باید بدانید که برای محصولی که قرار است بفروشید بازار وجود دارد یا نه. قبل از راه‌اندازی کسب و کار خود باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا محصولم به فروش خواهد رفت؟
  • چه کسی بازار هدف است؟
  • چگونه به بازار هدفم دست پیدا کنم؟
  • مطلوبترین مکان برای مغازه کجاست؟

مرحله دوم: طرح‌های مالی تعریف کنید

  • به نظرتان چقدر فروش خواهید داشت؟
  • سودتان چقدر خواهد بود؟
  • چه چیزی می‌تواند موجب کسادی کسب و کارتان شود و چگونه گردش مال شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
  • چه چیزی موجب رونق کسب و کارتان خواهد بود؟
  • و این چگونه استخدام شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

مرحله‌ی سوم: تصمیم بگیرید کجا می‌خواهید بفروشید.

  • اینترنت
  • فروش خیابانی
  • بازار اشیاء ارزان قیمت و دست دوم
  • بازار فروشنده‌های خرد
  • مغازه‌ یا محل تجاری: اگر تصمیم به فروش در مغازه دارید منطقه و محل در موفقیت شما در فروش موثر خواهد بود.

در ضمن در زیر چندین نکته در انتخاب محل فروش ذکر شده است :

  • قدرت جذب مشتری
  • دسترسی مسیرهای منتهی به مغازه
  • قوانین منطقه‌بندی
  • ویژگی‌های جمعیتی همسایگی
  • ظاهر کلی منطقه
  • هزینه‌ی محل
  • جریان عبور و مرور
  • ماهیت کلی مغازه‌های منطقه
  • خط رقابت

مرحله‌ی 4: مغازه‌ی خود را سازماندهی کنید

هر کاسب موفقی مغازه خود را برای حداکثر کردن فروش سازماندهی می‌کند. در ذیل برخی نکات در این مورد آمده است:

  • تمامی کالاهای خود را به همه‌ی مشتریان نشان دهید. چیدن استراتژیکی کالاها، پیشنهادهای خاص قیمتی یا چیدن کالاهای پر فروش در پشت مشتریان را به بازدید از کل مغازه ترغیب خواهد کرد.
  • جاهای اصلی باید به کالاهای پر سود تخصیص داده شود- محصولات برانگیزاننده و جذاب را با علامت‌گذاری قابل دیدن نمایید.
  • کالاهای مرتبط به هم را کنار هم بچینید تا مشتری مجبور شود هر دو را بخرد. برای مثال کامپیوتر و پرینتر، لباس و کفش.
  • بهترین جاهای مغازه باید به مهمترین ردیف‌ها (خرید) اختصاص داده شود. این‌ها ردیف‌هایی از محصولات هستند که سودآوری آن‌ها اثبات شده و از یک برند معروف و شناخته شده هستند تا بتوانند مشتریان را (جذب کننده).
  • با قرار دادن کالاهای گرانقیمت در معرض دید ولی قفل شده احتمال دزدی را از بین ببرید.
7 وسواس فکری که می توانند باعث پیشرفت شما شوند(1)
بخوانید

مرحله‌ی 5: موجودی خود را پایش کنید

یک سیستم فروش بخرید که می‌تواند در ثبت‌ها و مدیریت فروشندگان به شما کمک کند. داده‌های سیستم را برای آنالیز موارد زیر به کار برید:

1. بهترین فروشنده‌تان کیست؟

2. بدترین فروشنده‌تان کیست؟

3. چند فروش انجام می‌دهید؟

4. کدام محصول بیشترین سود را دارد؟

How to design a checklist of things to consider when setting up a store

مرحله‌ی 6: قیمت مناسبی برای محصولهایتان مشخص کنید

پیشنهاد قیمت‌های بسیار پایینی برای جذب حجم بالایی از مشتری و به زیر کشیدن رقبا نباید تنها چیزی باشد که مدنظر قرار می‌دهید در ساخت فاکتورهای استراتژی قیمت‌گذاری باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • رقابت‌های قیمت به تنهایی موجب سود کمتر می‌شود و موجب افزایش خطرپذیری در مقابل افزایش هزینه‌های کسب و کار می‌شود. (افزایش 5 درصدی اجاره)
  • مشتریانی که به خاطر قیمت مراجعه می‌کنند به قیمت وفادار هستند نه محصول.
  • یک بازار مخصوص برای محصول خاص خود بسازید. اگر شما در ارایه‌ی آنچه که می‌فروشید تنها هستید قیمت‌گذاری را می‌توانید کنترل کنید.
  • روی ارزش تمرکز کنید و این ترکیبی از قیمت و کیفیت را شامل می‌شود.
  • بهره‌ور باشید. به دنبال پس‌انداز پول باشید ولی نه با دستکاری قیمت‌ها یا کاهش دستمزدها.
  • مشتریانی را که برای محصولتان پول پرداخت خواهند کرد (ارزش محصولتان را می‌دانند) مورد هدف قرار دهید- برخی مشتریان حتی اگر محصولتان کیفیت بهتری داشته باشند پول بیشتری پرداخت نخواهند کرد.
چکیده کتاب عذرخواهی یک دقیقه ای (1)
بخوانید

مرحله‌ی 7 : کارکنان مناسب را انتخاب کنید

تیم فروش شما یک بازتاب از مغازه‌ی شما هستند. بسیار مهم است که کارکنانی که استخدام می‌کنید بتوانید خود را با نوع محصولاتی که به فروش می‌رسانید تعلیق دهند و بتوانند تصویر مثبتی از مغازه و برند شما ارایه دهند. برای مشخص کردن تعداد کارمند مورد نیاز به موارد زیر دقت کنید.

  • به اندازه‌ی محل خود دقت داشته باشید.
  • نوع محصول را آنالیز کنید. اگر قیمت و پیچیدگی محصول بالاست به افراد بیشتری نیازمند خواهید بود و به هر چه قدر این موارد افزایش یابند به کارکنان بیشتری نیاز دارید.
  • مشخص کنید که چه تعداد از روزها و ساعاتی را باز خواهید بود.
  • زمان‌هایی از روز را که فروش آرام است را مشخص کنید.
  • هشدار: کسب و کارهای خانگی ممکن است با اضافه کردن هر کارمند با مشکلات بخش‌بندی روبه‌رو باشند بنابراین ضروری است که قواعد را مورد نظر قرار دهند.

مرحله‌ی 8: هر کسب و کاری نیازمند بازاریابی محصولاتش است

شما می‌توانید از راه‌های مختلفی این کار را انجام دهید.

  • یک استراتژی ارتباطات جمعی طراحی کنید- تصمیم‌ بگیرید کجا و کی تبلیغات انجام دهید.
  • آیا مشتری درخواست از طریق نامه را پذیرا خواهد بود؟
  • قرار دادن کاغذهای تبلیغاتی یاbusiness card در محل کسب کارهای مکمل چگونه می‌تواند به تعداد مشتریان شما بیافزاید؟
  • از چه موقعیت‌ها و وقایع تجاری می‌توانید برای در معرض عموم قرار دادن محصول خود استفاده کنید.
  • از تبلیغات استفاده کنید- تخفیفات ویژه یا ترغیب کننده‌های دیگر که می‌توانند مشتری را جذب شما بکند.
  • بازاریابی اینترنتی: در موتورهای جستجو ثبت نام کنید.
  • برای حضور در موتور جستجو پول پرداخت کنید.
  • از ایمیل استفاده کنید. (اسپم نکنید).
با این 3 روش با تنبلی بجنگید و کنترل زندگی تان را در دست بگیرید(1)
بخوانید

ثبت ديدگاه