مذاکره – برنامه فکرانه – احمد محمدی – قسمت دوم

بردن مذاکره به سمت یک نتیجه برد- برد

تمرکز این مرحله روی یک نتیجه برد برد می باشد. یعنی هر دو طرف احساس نمایند از طریق فرآیند صحبت نمودن به نتایج مثبتی دست پیدا نموده اند و نقطه نظر آنها هم در نظر گرفته شده است. معمولاً بهترین نتیجه یک نتیجه ی برد-برد است. اگر چه ممکن است همیشه به این مطلوب نرسیم. اما باید سعی نمود که هدف نهایی مذاکره این نتیجه باشد.

در این مرحله با پیشنهاد نمودن استراتژی های جایگزین و سازش نمودن می توانید مذاکره را به سمت نتیجه برد-برد ببرید. توافق نامه زمانی که شرایط و منافع هر دو طرف در نظر گرفته گردد به توافق دست پیدا می نمایند. بسیار ضروری است که هر دو طرف با دید مثبت ,خواهان دستیابی به یک راه حل قابل قبول باشند. هر گونه توافقی باید کاملا واضح و روشن باشد و هر دو طرف کاملاً آگاه باشند که در مورد چه چیزهایی با هم توافق نموده اند.

مرحله بعد از مذاکره و پیگیری اجرا نمودن تعهدها

این مرحله, مرحله ی پس از توافق می باشد. باید به توافق پایبند بود و همچنین باید پیگیری نمود که طرف مقابل هم طبق توافق عمل نماید. توافق صورت گرفته در مذاکره باید دقیقاً اجرا گردد.

نمایشگاه - برنامه فکرانه - احمد محمدی
بخوانید

 اگر توافق صورت گرفته در فرآیند مذاکره اجرا نگردد و یا در کل به توافق نرسند، یک جلسه دیگر گذاشته می گردد تا در آن جلسه مجدد برنامه ریزی نمایند. با این روش از ناراحتی و حتی درگیری طرفین جلوگیری می گردد. این کار نه تنها باعث هدر دادن وقت نیست، بلکه می تواند از آسیب دیدن روابط آن ها در آینده نیز جلوگیری نماید. در نشست بعدی، مراحل مذاکره باید تکرار گردد. وضعیت از از نو بررسی و هر ایده و یا منافع جدیدی در نظر گرفته گردد. در این مرحله دادن راه حل های جایگزین و یا آمدن شخص دیگری برای میانجی گری ممکن است مفید باشد. مذاکره های غیر رسمی بعضی مواقع ممکن است بهتر باشد مذاکرات به طور غیررسمی صورت گیرد. در چنین مواقعی، هنگامی که یک اختلاف نظر مطرح می گردد، ممکن است امکان اینکه از طریق مراحل فوق به طور رسمی به موضوع رسیدگی گردد وجود نداشته باشد. با این وجود، به خاطر سپردن نکات کلیدی مراحل مذاکره رسمی، می تواند برای موقعیت های مختلف غیررسمی نیز مفید باشد.

گوش بفرمایید

مذاکره کردن به منظور به توافق رسیدن سر یک موضوع و یا راضی نمودن مشتری به خرید، از جمله مواردی می باشد، که در صورتی که به خوبی انجام گردد، نتایج عالی خواهد داشت و منجر به افزایش بازدهی و میزان فروش می گردد. بنابراین بسیار مهم است، که این مهارت را هم در کنار برقراری ارتباط مؤثر با دیگران یاد بگیریم تا مشتریان را قانع نماییم که خرید محصول یا خدمت ما به نفع هر دو طرف است و هر دو طرف سود خواهند نمود. البته لازم به ذکر است که یادگیری این مهارت برای همه ضروری می باشد، زیرا در هر زمینه ای که مشغول باشیم، به آن احتیاج داریم.

استاد احمد محمدی، کارشناس برنامه ی رادیویی فکرانه، با سال ها تجربه ی تدریس و مشاوره در زمینه ی فروش، بازاریابی و موفقیت، در سمینار موفقیت ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت از جمله نحوه ی مذاکره، را به شما خواهند آموخت. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی ثبت نام در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

کلمات مثبت ـ برنامه فکرانه - احمد محمدی
بخوانید

بیشتر بخوانید:

1397/8/24 20:11:41 اردیبهشت 15ام, 1397|پادکست ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه