فروش تلفنی – برنامه فکرانه – احمد محمدی

فروش تلفنی مفید و مؤثر باید چگونه باشد؟

فروش تلفنی، یکی از متداول ترین تکنیک های فروش و بازاریابی است. در فروش تلفنی، فروشنده به صورت تلفنی با مشتریان ارتباط برقرار می کند و سعی می کند با دادن اطلاعات در مورد محصول یا خدمات خود، نظر مشتری را برای خرید کالا یا خدمت جلب نماید.

حقیقت این است که حتی در جهان اینترنتی ما ، هیچ کدام از ابزارهای فروش و ایجاد فرصت های فروش، مثل بازاریابی با پست الکترونیکی،شبکه های مجازی، نمایشگاههای تجاری و …، هیچ کدام به اندازه همان تلفن قدیمی، یعنی فروش تلفنی مؤثر و مفید یعنی  واقع نشده است. با این وجود فروش تلفنی اصلاً ساده نیست و نیازمند یک فروشنده تلفنی ماهر و آموزش دیده است. چنین فروشنده ای می تواند درآمد و سود خوبی نصیب شرکت شما کند.

برای مشتریانی که سعی دارید، محصول خود را به صورت تلفنی به آن ها بفروشید،‌ شما صدایی هستید که از یک وسیله پلاستیکی کوچک به گوش وی می رسید،‌ کسی هستید که وقفه در کار وی انداخته اید. ممکن است مشتری با شما رفتار خوبی نداشته باشد و شما را دلسرد کند. و از همه مهمتر اینکه درست یک دقیقه بعد از تماس،‌ او شما را فراموش خواهد کرد. اینکه فقط یک تماس سرد با مشتری داشته باشید، این چیزی نیست جز یک بازی با شماره ها!!! برای اینکه به هنگام فروش تلفنی چنین مشکلاتی نداشته باشیم و فروش تلفنی پربازده ای داشته باشیم، نیاز است که نکات ذیل را بدانید:

مدیریت زمان - برنامه فکرانه - احمد محمدی
بخوانید

6 نکته روانشناسی در مورد فروش تلفنی:

1- فروش تلفنی را با کلمات قدرتمند و تأثیرگذار شروع نمائید و مثبت اندیشی خود را طی تماس حفظ کنید.

2- هیچ گاه در مورد رقیب های خود بدگویی نکنید، طبق تحقیقات انجام گرفته، این عمل شما چه در فروش تلفنی چه در سایر روش های فروش، باعث می شود، مشتری، همان ویژگی های منفی را در شما ببیند.

3- طی فروش تلفنی، مشتری را با کلمات و القاب مثبت و شگفت انگیز مخاطب قرار دهید، به این روش مغز عاطفی مشتری را درگیر کنید. البته توجه داشته باشید که رفتار شما برای مشتری چاپلوسی و تملق قلمداد نشود.

4- سعی کنید مکالمه در فروش تلفنی به صورت دو طرفه باشد و تنها خودتان صحبت نکنید. مکث کنید و نظر مشتری را هم جویا شوید، به این روش مکالمه شما ادامه دار و مؤثر خواهد بود.

5- به هنگام صحبت در فروش تلفنی بایستید و لحن و تن صدای خود را کنترل کنید، زیرا تنها ابزار ارتباطی در فروش تلفنی صدای شما است که باید گرم،‌ صمیمی و البته محکم باشد.

6- روی محصول یا خدمات خود به هنگام فروش تلفنی تأکید کنید ولی عاقلانه و متعادل و هیچ گاه به مشتری برای خرید فشار نیاورید.

موفقیت - برنامه فکرانه - احمد محمدی
بخوانید

در این قسمت از برنامه فکرانه (رادیو اقتصاد)، آقای احمد محمدی توضیحاتی مختصر ولی مفید و کاربردی در مورد فروش تلفنی،‌ مزایا و همچنین مشکلات آن صحبت خواهند کرد.

گوش بفرمایید

بیشتر بخوانید:

1397/4/2 17:36:44 بهمن 22ام, 1396|پادکست ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه