عوارض نا مناسب استرس در محل کار

استرس یک احساس طبیعی در بدن انسان است که در برخی موارد بروز پیدا می کند. برای جلوگیری از بروز مشکلات باید توانایی کنترل و کاهش این احساس را داشته باشید در غیر اینصورت می تواند مشکلات زیادی را برای شما در بلند مدت ایجاد کند. استرس تا زمانی که مشکلی در روند کاری شما ایجاد نکند، دارای عوارض نمی باشد. اما در صورتی که در هنگام کار به دلیل بروز استرس از ادامه انجام کار باز مانده اید، باید راهکار و روشی برای کنترل آن پیدا کنید. متاسفانه بروز استرس می تواند موجب بیماری های جسمانی شدیدی شود. در این مقاله در مورد عوارض جانبی استرس شدید در محل کار صحبت می شود.

عکس العمل به استرس

یکی از روش های مناسب برای کنترل استرس نحوه برخورد با بروز استرس است. در واقع عکس العمل شما در مقابل استرس نشان دهنده میزان توانایی شما برای کنترل استرس است. زمانی که شما در مقابل استرس به صورت سرکوب گرایانه عمل می کنید، باید منتظر تشدید این حس باشید. عکس العملی که می تواند این حس را در شما تشدید کند همین عکس العمل سرکوب گرایانه و تند است. استرس در محل کار معمولا به دلیل شدت کار و خستگی ناشی از آن است. برای اینکه عکس العملی مناسب در مقابل این حس انجام دهید باید توانایی استفاده از یکی از راهکار های اساسی در این زمینه را داشته باشید. بدن انسان در مقابل فشار های شدید روزمره هورمون های کورتیزول و آدرنالین ترشح می کند. برای کنترل این هورمون ها نیاز به انجام یکسری روش ها می باشد. توجه داشته باشید بروز استرس به هیچ عنوان به عنوان بیماری محسوب نمی شود اما رشد آن در تمام مراحل زندگی موجب بیماری می شود.

مواد غذایی مناسب برای کاهش استرس
بخوانید

مدیریت و کنترل استرس از جمله هنر های شخصی است که می تواند به رشد کاری شما کمک زیادی بکند. در ادامه به عوارض ناشی از عدم کنترل استرس اشاره می شود.

بروز بیماری هایی همچون فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی

استرس مزمن و طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیادی برای جسم شما شود که از جمله آن فشار خون و بیماری های قلبی است. با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی پیچیده امروزه، بروز استرس امری طبیعی می باشد. استرس معمولا باعث تشدید ضربان قلب شده که می تواند تاثیذ منفی بر روی عملکرد قلب داشته باشد. همچنین در اثر بروز این مشکل فشار خون افراد مضطرب بالا می رود که خود می تواند موجب ایجاد بیماری های مختلف دیگری شود.

در برخی موارد نیاز است که مدت زمانی را برای استراحت خود قرار دهید تا با دید باز تری به سراغ کار بروید. رفتن به سفر های کوتاه مدت می تواند فشار کاری را برای مدت کوتاهی کاهش دهد. استفاده از رژیم های غذایی سالم یکی از بهترین راهکار ها برای کنترل استرس است. همچنین ورزش کردن در بازه های زمان منظم می تواند کمک زیادی به کاهش احتمال بروز بیماری در افراد شود.

چگونه استرس خود را کنترل کنیم ؟
بخوانید

کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن

عملکرد سیستم بدنی می تواند تحت تاثیر استرس شدید کاهش یابد. این موضوع براساس تحقیقات علمی ثابت شده است که افراد مضطرب معمولا دچار عفونت وسرماخوردگی های بیشتری نسبت به مردم عادی می شوند. وجود استرس در بدن افراد می تواند موجب کاهش عملکرد کلی بدن شده و این موضوع می تواند در محل کار موجب مشکلات زیادی شود. استرس همانند یک ویروس می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کند. تشدید بیماری های آسم، دیابت و سرطان از جمله نتایج بروز استرس شدید می باشد.

پیری زودرس

یکی از موارد دیگری که در هنگام بروز استرس شدید دیده می شود، پیری زودرس است. کار کردن در هر موقعیتی می تواند استرس های خاص خود را داشته باشد. برای کنترل آن نیاز است که راهکار های مد نظر خود را مورد استفاده قرار دهید. استرس می تواند بر روی پوست ظاهری افراد تاثیر منفی گذاشته و باعث بروز مشکل پیری زودرس شود. از بین رفتن سلول های مغز و خمودگی از جمله عوارض نا مناسب دیگر استرس در محل کار است. انجام حرکت های کششی و ورزشی حتی در مدت زمان کوتاه می تواند به جلوگیری از بروز این مشکلات در افراد کمک زیادی کند. افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و همچنین پایین آمدن توانایی های جسمانی از دیگر اثرات استرس مزمن است.

تغییر نگرش راحت تر از تغییر شرایط و وضعیت بیرونی است
بخوانید

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه