عادت های فروشندگان حرفه ای – احمد محمدی

 


 

عادات فروشنده های حرفه ای

فرق بین فروشنده های خوب و حرفه ای شگفت انگیز است. فروشنده خوب، بودجه فروش خود را محقق می نماید، اما فروشنده ی حرفه ای، بودجه چندین ماه خود را ! فروشنده خوب، احترام و اعتماد مشتری را جلب می نماید، ولی فروشنده ی موفق، تحسین، وفاداری و و بازگشت دوباره ی مشتری خود را به دست می آورد. فروشنده خوب، ایرادها و مشکلات را با مهارت مدیریت می نماید، اما فروشنده عالی، ایرادها و مشکلات را شناسایی و آنها را رفع می نماید.

برخی از ویژگی های فروشندگان حرفه ای عبارتند از:

۱- مشخص نمودن ویژگی های مشتری های ایده آل و تمرکز بر روی آن ها؛

مشخص نمودن ویژگی های شاخص مشتریان ایده آل، یک فرآیند بسیار مؤثر و مهم در فروش موفق می باشد.  یک فروشنده حرفه ای در مورد مشتری ها، تحقیق می کند تا از مناسب بودن آن ها، اطمینان حاصل نماید . به همین دلیل آن ها روی مشتری های ایده آل تمرکز کرده و می دانند به چه کسانی محصول یا خدمت خود را  می فروشند.

۲- فرآیند فروش آن ها قابلیت اندازه گیری دارد و تکرارپذیر است؛

فروشندگان با فروش پایین معمولاً اجازه می دهند الهام و شهود راهنمای آن ها باشد. آن ها برای تبدیل اکثر مشتری ها، بسیاری از معاملات را به خاطر اهمال کاری  یا اشتباهات سهوی از دست می دهند، و هیچ گاه نتایج را تحلیل  نمی نمایند. اما فروشندگان حرفه ای، از یک فرآیند بهینه سازی شده، وضعیت هر مشتری و معامله را در سیستم فروش خود به خوبی بررسی نموده و به همین دلیل به خوبی  می دانند در هر زمان چه کاری باید انجام دهند. فروشند های حرفه ای به طور مکرر معیارهای کلیدی خود را بررسی و بر اساس آن ها تصمیم گیری می نمایند. در واقع آنان محصول خود را به خوبی می شناسند.

۳- فروشندگان فوق العاده، محصول خود را به خوبی می شناسند؛

فروش محصول یا خدمات یک  طرف قضیه، وشناخت محصول و  دانستن اینکه چه چیزی را می خواهید به فروش برسانید، طرف دیگر قضیه است. در گذشته، فروش بیشتر بر پایه ی تکنیک های جذاب و خیره کننده انجام می شد، اما امروزه، مشتری ها در رابطه با محصول مورد نظر خود تحقیق می کنند و به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند، و دیگر به راحتی فریب داده نمی شوند. در نتیجه جهت جلب اعتماد مشتری ها و فروختن کالا به آنها، باید به درستی محصول خود را بشناسید.

۴- آن ها خط لوله فروش خود را بر اساس واقعیت مدیریت می کنند نه احساسات؛

یک فروشنده حرفه ای، معامله ای را از روی احساسات انجام نمی دهد و برای آن ها توصیف های  سایرین  از  معامله بی اهمیت است. آن ها با بررسی دقیق فرصت ها، یک پیش بینی دقیق برای فروش ارائه و بر اساس آن معاملات خود را انجام می دهند.

۵- آن ها خوب گوش دادن را تمرین می کنند؛

فروشندگان موفق، هنگام صحبت با مشتری ها، تمام حرف های آن ها را با دقت گوش فرا می دهند و تمام حواس و فکر خود را متمرکز بر مشتری می نمایند. به همین دلیل، صحبت های آن ها با مشتری ها عمیق تر و معنادار تر است. خوب گوش دادن  یکی از سخت ترین کارها در این شغل می باشد.  چون انسان ها بیشتر از گوش دادن به صحبت کردن علاقمند هستند،  با این وجود، هنر گوش دادن  دقیق صحبت های مشتری، بسیار ارزشمند می باشد. زیرا این ویژگی نه تنها سبب ایجاد روابط قوی تری می گردد، بلکه موجب بدست آوردن اطلاعات هم می شود، که به فروشنده در ارائه بهتر محصول کمک شایانی می نماید.

 

با مشاهده ی ویدئوی فوق، به صورت واضح و کاربردی  ویژگی های فروشنده های موفق و حرفه ای را از زبان آقای احمد محمدی بشنوید و بیاموزید.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

ثبت ديدگاه

18 − دو =