شرح مأموریت کاری – برگزیده ای از فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire-1996)

درحال بارگذاری...

در کلیپ برگزیده از فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire)، مشاهده می گردد که چرا شخصیت اصلی داستان به فکر نوشتن یک برنامه کاری (شرح مأموریت) می افتد. برنامه کاری از جمله روش هایی است که می توان با تدوین و استفاده از آن، انگیره بیشتری برای کسب موفقیت به دست آورد و هم می توان این برنامه را در روند شغلی خود به کار برد تا به هدف های عالی مورد نظر دست یافت. همچنین این شرح مأموریت هم می تواند شغلی باشد و هم مربوط به هدف های غیر شغلی که هر شخص ممکن است در زندگی خود داشته باشد. در ادامه برای نمونه چگونگی تدوین یک برنامه کاری و اجزای تشکیل دهنده آن را شرح می دهیم.

برنامه کاری (Business Plan)

نوشتن چکیده برنامه کاری از مهم‌ترین قسمت های برنامه‌ریزی در کار است. این بخش به طور خلاصه مواردی را مطرح می نماید، که از آن جمله می‌توان به وضعیت فعلی شرکت، برنامه کاری آینده، اینکه شرکت به کدام سمت در آینده پیش خواهد رفت و آیا روند فعلی شرکت، منجر به موفقیت آن خواهد شد یا خیر؛ اشاره نمود. همچنین اگر به دنبال جذب منابع مالی می باشید، تهیه یک برنامه کاری مختصر شانس شما را در جذب افراد سرمایه‌گذار بیشتر خواهد نمود. دقت داشته باشید در تهیه خلاصه باید تمام نقاط قوت برنامه مفصل کاری‌ خود را به خوبی نشان دهید، بنابراین بهتر است چکیده پس از تدوین برنامه جامع کاری تهیه گردد. معمولاً این برنامه پیش از برنامه جامع ارائه می گردد.

غلبه بر ترس های درونی - برگزیده ای از فیلم «بتمن آغاز می کند
بخوانید

برنامه کاری مختصر شامل چه مواردی می شود؟

در اینجا برخی از نکات کلیدی را که برای تدوین چکیده برنامه کاری به آنها نیاز دارید:

شرح دقیق برنامه کاری (شرح مأموریت)

شما در این بخش باید شرح کلی از کاری را که می‌خواهید انجام دهید توضیح دهید. این بخش شامل چند جمله است که در یک پاراگراف گنجانده می گردد.

تهیه اطلاعات کاری 

این بخش شامل اطلاعات کلی است که معمولاً موارد زیر را در بر می‌گیرد: زمان تأسیس کار، مشخصات مؤسس و کاری که انجام می‌شود، تعداد کارمندان و محلی که شرکت در آن واقع است.

رشد کاری

در این قسمت می‌توانید مثال‌هایی از رشد مالی یا روند توسعه بازار کار خود داشته باشید. ارائه جداول و نمودار در این قسمت می‌تواند مفید واقع گردد.

 معرفی محصولات یا خدمات

به‌طور خلاصه کالا یا خدماتی را که ارائه می‌دهید در این بخش معرفی نمایید.

برنامه کاری آینده

به‌طور خلاصه شرح دهید که آینده کاری خود را کجا می‌بینید.

به هنگام تهیه چکیده برنامه دقت نمایید، به‌ غیر قسمت اول برنامه سایر بخش‌ها باید به‌ صورت خلاصه بیان گردند، به صورتی که در یک صفحه بتوان تمام بخش‌ها را بیان نمود. دقت داشته باشید که چکیده برنامه نخستین قسمتی می باشد، که افراد از کار شما می‌بینند، به همین علت از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
اگر به تازگی می‌خواهید کار خود را شروع نمایید، ممکن است تمام اطلاعات فوق را نداشته باشید. در این صورت بیشتر روی تجربه کاری‌ خود و دلایلی که تصمیم گرفتید این کار را شروع نمایید، اشاره نمایید. با اشاره به اطلاعاتی که راجع به بازار کار خود کسب نموده اید، تلاش نمایید مشتریان خود را متقاعد نمایید که در کار خود موفق خواهید گشت.
به یاد داشته باشید چکیده برنامه آخرین چیزی است که شما می‌نویسید، لذا اولین کاری که باید انجام دهید تهیه شرح دقیقی از تمام فعالیت‌های شرکت است که به‌وسیله آن بتوانید چکیده‌ای کامل تهیه نمایید.

نبوغ - برگزیده ای از فیلم جری مگوایر (Jerry Maguire)
بخوانید

موارد فوق نکاتی برای تهیه برنامه کاری که قرار است به مشتری ها یا سایرین ارائه گردد، می باشد. ولی بهتر است همچون شخصیت اصلی کلیپ فوق برای خود نیز یک برنامه کاری مفصل و با تمامی جزئیات تهیه نمایید، تا به این شیوه انگیزه و روحیه خود را برای انجام کار یا شغل خود باز یابید و به موفقیت های بیشتری دست یابید.

برای موفق گشتن در شغل خود می بایست یک سری مهارت را یاد بگیرید و همچنین برای تعیین چگونگی پیمودن مسیر موفقیت خود، برنامه ریزی نمایید. برنامه ریزی شغلی تنها یکی از عوامل مؤثری است که به شما کمک می کند تا در شغل خود موفق گردید. استاد احمد محمدی در سمینار بزرگ موفقیت، برنامه ریزی شغلی و سایر عوامل کمک کننده به شما در مسیر موفقیت شغلی را به نحو جالب و تأثیرگذاری تدریس خواهند نمود. می توانید با کلیک بر روی لینک زیر در سمینار موفقیت شرکت نمایید و از تدریس عالی استاد احمد محمدی بهره مند گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

بیشتر بخوانید:

1397/6/31 21:21:29 شهریور 5ام, 1397|ویدئو ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه