روش های کاهش استرس روزانه

مسئولیت ها گسترده از جمله منابع اصلی ایجاد استرس در افراد است. این استرس گاهی به صورت طبیعی ایجاد شده و در مواقعی می تواند برای رشد و پیشرفت کار لازم باشد. کنترل استرس از جمله تعریف هایی است که در این برهه ها به شدت مورد نیاز است. راهکار های مختلفی برای کنترل استرس وجود دارد. استرس روزمره به شکل های مختلفی ایجاد می شود. به خصوص خانم ها از جمله اصلی ترین مخاطبان آن می باشند. نگرانی در مورد آینده فرزندان، مسئولیت های خانه و … می تواند در کنار یکدیگر استرس شدیدی را ایجاد کند. در این مقاله در مورد روش های کاهش این استرس صحبت می کنیم.

عوامل اصلی استرس روزانه چیست ؟

دلایل مختلفی می تواند عامل افزایش استرس افراد در طول روز شود. این عوامل گاهی به صورت بلند مدت در ذهن افراد وجود دارد، گاهی نیز عواملی به صورت کوتاه مدت ایجاد شده و باعث استرس می شود. از جمله عوامل اصلی می توان به ازدواج یا طلاق، مشکلات مالی، جا به جایی، وضعیت اقتصادی، بیماری اعضای خانواده، مرگ اعضا خانواده و یا نزدیکان، دوری از فرزندتان و از دست دادن شغل و بیکاری اشاره کرد. البته این عوامل به تنهایی نمی تواند باعث استرس شدید شود. در بسیاری از مواقع چند عامل در کنار یکدیگر باعث ایجاد مشکل می شود.

3 فاکتور ساده اما اساسی که افراد موفق آنها را انجام می دهند
بخوانید

در کنار عوامل کلی که گفته شد، عواملی ریشه ای تر برای ایجاد استرس وجود دارد. این عوامل شامل عوامل جسمانی، عوامل محیطی، عوامل ژنتیکی و موارد بیماری می باشد. این عوامل می تواند سرمنشا اصلی استرس روزانه را تعیین کند. برای درک بهتر عوامل ایجاد استرس بهتر است نشانه های هر کدام از این عوامل را در مقالات قبلی مطالعه کنید.

ورزش کردن

یکی از روش های اصلی کنترل استرس که توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان در این زمینه گفته شده است، ورزش کردن و فعالیت های بدنی است. استرس روزانه از جمله احساساتی است که اغلب در بیشتر افرا جامعه وجود دارد. برای کنترل و مدیریت آن نیاز است که فعالیت بدنی مناسبی به طور روزانه داشته باشید. این موضوع کمک می کند تا این مسائل را به نحو خوبی فراموش کنید.

البته در کنار این مورد داشتن انرژی مثبت می تواند کمک زیادی به کنترل استرس کند. انرژی مثبت در واقع کمک می کند تا از استرس در جهت مثبت آن استفاده کرده و براساس این تفکر پیشرفت کنید. مراجعه به روانشناس معمولا در مواقع بحرانی و شدید پیشنهاد می شود. البته جلسات مشاوره می تواند کمک زیادی برای ارائه راهکار های کاربردی بکند.

ارتباط اجتماعی برقرار کنید

یکی دیگر از راه حل های اساسی برای کنترل و کاهش استرس، ارتباط برقرار کردن است. ایجاد ارتباط اجتماعی با یک رفیق و همدم می تواند موجب کاهش استرس و آرامش فکری افراد شود. بیان صحبت ها و مشکلات روزمره به شما دیدی وسیع از مشکلاتتان می دهد زیرا این مشکلات از دیدگاه فردی دیگر دیده شده اند. نظرات وی را جویا شوید تا بتوانید تصمیماتی درستی در مواقع حساس زندگی بگیرید.

6 دلیلی که نشان می‌دهد صبر شما را به انسانی مفیدتر تبدیل ‌می‌کند
بخوانید

توجه به واقعیت ها نیز می تواند به کنترل استرس شما کمک زیادی بکند. واقعیت های شخصیتی خود را بشناسید. هر فرد دارای نقاط قوت و ضعفی می باشد که این دو خصوصیت در کنار یکدیگر شخصیت او را تشکیل می دهد. سفر رفتن و طبیعت گردی از جمله روش های دیگر کاهش استرس است.

در مقابل انتقاد کردن جبهه نگیرید

یکی از نکات منفی که در زمان استرس افراد دچار آن می شوند، جبهه گیری در برابر انتقاد است. اینکه افراد در برابر هر انتقادی عکس العمل های شدیدی می گیرند باعث تشدید این استرس می شود. البته باید به نوع انتقاد و نحوه بیان آن دقت کرد. ترجیحا در مواقع پر استرس و تنش زا، انتقاد کردن کار پسندیده ای نمی باشد. برای جلوگیری از افزایش استرس سعی کنید در این مواقع مکان مورد نظر را ترک کنید.

در کنار این موارد استراحت کردن و خوابیدن نیز می تواند کمک شایانی به کنترل استرس کند. برای جلوگیری از بروز استرس برای انجام مسئولیت های روزانه سعی کنید که لیست وظایف روزانه خود را نوشته و در قسمتی از خانه که قابل مشاهده باشد بچسبانید.

استفاده از دخانیات و الکل می تواند در لحظه شما را آرام کند اما عوارض نا مناسبی در بلند مدت دارد. تلاش کنید با استفاده از دمنوش ها و نوشیدنی های گرم سنتی خود را آرام کنید و از فکر کردن در مورد معضلات و مشکلات بپرهیزید.

با نهادینه سازی این 7 عادت در خود همانند افراد موفق بهره وری بالایی خواهید داشت
بخوانید

درباره نویسنده :

ثبت ديدگاه