راهکارهای موثر برای پایه گذاری یک برند جدید

هیچ کسب و کاری نمی تواند برای همیشه روی افتخارات قبلی خود تکیه کند، ممکن است کسب و کار شما با تغییرات بازار و اقتصاد خود را تطابق دهد ولی آیا برند شما هم توانسته این کار را انجام دهد؟

شما در حال راه ­اندازی یک برند جدید یا بهینه سازی مجدد برند موجود هستید. احساس وظیفه می کنید. نمی توانید صبر کنید تا برندسازی را شروع کنید. برای ماه ها در حال تعیین استراتژی بوده ­اید. چشم انداز مشخص و واضحی دارید و رئیس اجرایی تان، برای شروع چراغ سبز نشان داده است. حالا زمان آن است که تیم طراحی یا گروه خلاقیت خود را خبر کنید تا مسیر مشخص ساخت لوگوی جدید را شروع کنید، درست است؟، خیر، این راه غلط است.

شما به چیزی بیشتر از هیجان، چشم انداز و تایید طراحی لوگو برای برندی با اثر گذاری ماندگار، نیاز دارید. در ادامه ۶ نکته اساسی برای نگه داشتن شما در مسیر درست برندسازی برای برند جدیدتان آورده شده است. برای برندسازی صحیح از آنها استفاده کنید:

1. مزیت رقابتی کسب کنید

برند شما چهره ی عمومی کسب و کار شماست. یک برند سازی جدید می تواند به کمپانی شما اجازه دهد تا ساز و کار های کنونی بازار را بشناسید و مزیت رقابتی به دست آورید، عملکرد خود را ارتقا بخشید و پیشگام صنعت خود باشید. در کورس رقابتی پیشی بگیرید و سهم بازار خود را از طریق تصویری بروز افزایش دهید. با بازبینی در پیام برندتان می توانید با کاهش اعتماد مشتریان و کاهش سود آوری مقابله کنید.

کارنامه فعالیت های سازمانی
بخوانید

2. به رشد خود سرعت ببخشید

برند سازی جدید می تواند به شما کمک کند نیاز های مشتریان کنونی خود را به طور موثرتری برطرف سازید. بسیاری از کسب و کارها با مجموعه ای از محصولات، مخاطبین پراکنده و انبوهی از تبلیغات در حال فعالیت هستند. یک برند سازی جدید و موثر می تواند به شما کمک کند تا در این شلوغی بازار تاثیر گذار باشید. همین که شرکت شروع به رشد و توسعه و تغییر می کند، مشتریان نیز به دنبال تغییرات و موارد جدید می گردند.

3. توسعه ی بازار بلند مدت

ساخت یک برند جدید می تواند یک بیانیه ی عمومی در مورد تحول کمپانی باشد زمانی که هر کسب و کار کوچک موفق می شود، یک برند سازی جدید می تواند بازتاب گسترده تر و پیچیده تری از کمپانی ارائه دهد. کسب و کار هایی که موفق نمی شوند برند خود را ارتقا دهند، این ریسک را می پذیرند که توسط رقبای خود از بین بروند می شوند.

4. نوآوری برابر با سود آوری است

همان طور که یک برند می بایست تغییرات اندازه و موقعیت بازار یک کمپانی را بازتاب دهد می بایست نوآوری در تکنولوژی آن را نیز بازتاب دهد. توسعه تکنولوژی و کسب و کار معمولا از هم قابل تفکیک نیستند.

چگونه برای کسب و کار خود سرمایه جذب کنیم؟
بخوانید

برند شما تصویر عمومی شرکت شماست وقتی که برندتان موفق نشود نوآوری کسب شده توسط کسب و کارتان را نمایش دهد، ممکن است مشتریان تان این گونه برداشت کنند که شما از تکنولوژی روز عقب هستید.

5. هیچ چیز را در مورد مخاطبانتان فرض نکنید

شما ممکن است اطلاعات خوبی در مورد مخاطبان هدف خود داشته باشید. یا ممکن است این اولین باری باشد که می خواهید برای آنها بازاریابی کنید. در هر دو صورت، هیچ چیز را بر پایه مفروضات نگذارید. به جای اینکه فرض کنید مخاطبان ممکن است چه نظری داشته باشند، برای دانستن بینش مصرف کننده، به اندازه کافی به کاوش بپردازید چرا که به این صورت برند شما با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار می کند. به دنبال اطلاعاتی باشید که جواب سوال­ های زیر را بدهند :

  • بازار هدفتان سعی دارد چه مشکلی را حل کند؟
  • در حال تجربه ­ی کدام مرحله از زندگی خود هستند؟
  • چه چیزی رفتار آنها را بر می ­انگیزاند؟
  • چه نوع رسانه ­ای را دنبال می کنند؟
  • از چه کلمات کلیدی برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند؟

6. اشتیاق خود را در برندسازی از دست ندهید

اتفاق خوشایندی که می ­افتد، آن است که این برند جدید یا برندینگ شده برای مدتی طولانی در ذهن شما باقی می ­ماند. طراحی یک برند جدید ممکن است بیشتر زمان ببرد، خصوصا اگر بخواهید آن را درست انجام دهید. بیشتر کسانی که تلاش ­های برند سازی را رهبری می کنند، رهبرانی اند که تمایل به تغییر دارند. این به آن معنا است که در همان زمانی که مصرف کنندگان بالاخره برند جدید شما را می­ بینند، شما برای تغییر آماده خواهید بود. اشتیاق خود را از دست ندهید. برند سازی یک استراتژی بلند مدت است که  اگر قوی و سازگار باشد، می تواند بر زیر بنای کسب وکار شما، تاثیرات جدی داشته باشد.

برندسازی کسب و کارهای کوچک با 5 راهکار طلائی
بخوانید

 

مطالب مرتبط:

1397/2/22 4:54:54 اسفند 27ام, 1396|برندینگ, مقالات|1 ديدگاه

يك ديدگاه

  1. ایمان اردیبهشت 16, 1397 در 12:38 ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام. وقت بخیر.
    مقاله جالب و کاربردی بود.
    سپاسگزارم.

ثبت ديدگاه