راهنمای تبدیل و تغییر سازمان ها از طریق رسانه های اجتماعی (2)

به صورت کلی، شیوه ای که شما سایت های به اشتراک گذاری اندک را به روز رسانی می کنید، نوع ارزشی که شما از این فرآیند به دست می آورید را نشان می دهد. اگر در یک سایت قوی درخواست کمک کنید، سریعا کمک و راهنمایی دریافت خواهید کرد. اگر درباره ی آنچه که آموخته اید صحبت کنید، به شکل گیری یک مکالمه ی طولانی تر کمک کرده اید. اگر در کارتان درخواست بازخورد کنید یا کارتان را با دیگران در میان بگذارید، ممکن است با پیشنهادات ارزشمندی روبرو شوید. وقتی به مردم می گویید که چه کاری انجام می دهید، می توانید یک ارتباط ایجاد کنید. به اشتراک گذاری اندک نقش یک سکوی آموزشی را هم بازی می کند. کلی فاریستر، معاون یادگیری متقابل در شرکت دیوید آلن به پیروان توییتر خود، کتاب کار را انجام دهید از دیوید آلن را آموزش می دهد؛ این امر وی را قادر می سازد تا از طریق فرآیند یادگیری مربی آنها باشد.

با اینکه ممکن است افزودنِ به اشتراک گذاری اندک به جریان عظیم پیام های شما، زمان ارزشمند شما را بگیرد یا تهدیدی برای آن باشد، اما این روش می تواند تبدیل به ابزار مناسبی برای به اشتراک گذاری بینش یا گسترش محدوده تاثیر شما شود. اگر شما تعداد بی شماری از پیام های کوچک را دریافت می کنید، احساس نکنید که مجبورید به تک تک آنها به صورت جداگانه بپردازید. از ابزارهایی مانند توییتر با هدف اصلی آنها استفاده کنید که در واقع موتور (های) خوشبختی هستند که می توانند ایده های جدیدی را به ذهن متبادر سازند یا روابط جدیدی را شکل دهند.

ازدیاد هوش جمعی

انسان ها به صورت طبیعی همکاری می کنند؛ ابزارهای مشترک مانند گوگل داکس یا دیم دیم می توانند به شما کمک کنند تا این فرآیند را در محیط کاری پرورش دهید. همچنین، این ابزارها می توانند این مساله را تضمین کنند که کاری که شما انجام می دهید به هدر نمی رود. به عنوان مثال ارسال مطلبی در ویکی به آن مطلب امکان می دهد تا همانند یک محتوای زنده که مردم می توانند مدام آن را بروز رسانی کنند وجود داشته باشد.

طرح تجاری یا طرح کسب و کار (BUSINESS PLAN) چیست؟
بخوانید

Guide to converting and changing organizations through social media

در نتیجه ی چنین تعاملی، پایگاه دانش شما وسیع تر، عمیق تر، یا نوآورانه تر از زمانی که آن را به کسی اطلاع نمی دادید، با کسی همکاری نمی کردید، و سعی می کردید تا همه ی مشکلات را به تنهایی حل کنید، خواهد شد. سازمان ها هم از فرصت های همکاری مناسب سود می برند. وقتی رهبران یاد می گیرند تا خرد جمعی را به سرعت برای همگان فراهم سازند، کل شرکت از آن منتفع می شود.
وقتی که شما به مطالعه ی خرد جمعی می پردازید، قطعا با استدلالی که محتوای کامل را در مقابل محتوای ناکامل تولید شده در ویکی ها و وبلاگ ها قرار می دهد، روبرو خواهید شد. مورد دوم در ترکیب، بحث و یادگیری، که همگی مولفه های مهم در فرآیند کاری هستند، کمک می کند. مورد دوم مزیت هایی برای مورد اول دارد. در نهایت، هر دو نوع کار معنادار بوده و ارزش توجه کردن دارند.

محیط های چند بعدی

محیط های چند بعدی مجازی با فراهم ساختن امکان تعامل در همان فضا، مردم را، حتی وقتی که به لحاظ جغرافیایی از هم بسیار دور می باشند، به هم مرتبط می سازند. از آنجایی که تجارب درون این فضا ها همانند تجارب واقعی می باشند، شما واقعا در آن مکان زندگی می کنید، یک سازمان می تواند از آنها برای مقاصد بسیاری استفاده کند. محیط های چند بعدی مجازی معمولا یک یا تمامی عناصر زیر را در بر می گیرند:

دنیاهای مجازی

شما در یک دنیای مجازی درست مانند یک دنیای فیزیکی حرکت می کنید. شما می توانید پیش همکارانتان باشید و با آنها در زمان واقعی کار کنید. وقتی که مکان را ترک می کنید (یعنی خارج می شوید)، دنیای مجازی بدون شما ادامه می یابد.

بازی ها

بسیاری از مردم فقط یکبار می توانند بازی کنند. شما در خود مهارت هایی را برای هدایت سازمان خود، ایجاد برنامه هایی برای شرکت خود یا حل مسائل، ایجاد می کنید.

10 دلیلی که نشان می دهد مدیتیشن اتلاف وقت نیست
بخوانید

شبیه سازی ها

وقتی که درون یک شبیه سازی کار می کنید، اتخاذ تصمیم درباره ی موقعیت هایی که ممکن است در زندگی واقعی شما نیز رخ دهند را تمرین می کنید. گروه هایی که امیدوارند از تصمیمات شما یاد بگیریند می توانند آنها را دنبال کرده و مورد مطالعه قرار دهند. همچنین شما می توانید پس از آن در مورد انتخاب های خود بحث کنید، و بدون افزایش ریسک دانشتان را زیاد کنید. محیط های چند بعدی مجازی یک مزیت و برتری بر واقعیت دارند؛ شما می توانید در جزییات، سناریو ها یا محیط های یادگیری حضور یابید که در حرکت متوقف ناشدنی زمان در دنیای واقعی، غیرقابل دسترس اند. شاید همکاران شما خیلی از شما دور باشند. شاید یادگیری خیلی گران یا پرخطر باشد. برخی از کاربرد های عملی موارد زیر را در بر می گیرند. تمرین فروشندگی یا یک مهارت پیچیده یا در واقع دیدن از طریق چشمان کسی که تفاوت های زیادی با شما دارد (شاید فردی از نژاد یا جنسیت دیگر یا فردی با بیماری ذهنی).

شرکت اورئال از محیط مجازی استفاده می کند تا کارمندان بالقوه را گرد آوری کرده و آنها را برای فرایند مصاحبه آماده سازد. ارتش ایالات متحده از محیط های مجازی برای گردآوری نیرو و آموزش استفاده می کند. IBM هزاران نفر از کارمندان را در انواع مختلفی از سناریو های زندگی دوم وارد می کند که در آن کارکنان در ارتباط با پروژه ها با هم همکاری می کنند یا درباره ی دنیای مجازی می آموزند.

تکنولوژی و رویداد فردی به هم می رسند

بسیاری از ابزارهای یادگیری اجتماعی جدید مرتبط با جلسات حضوری می باشند. در واقع، آنها می توانند چنین جلساتی را افزایش دهند. اگر در کنفرانسی شرکت یا سخنرانی کرده اید، احتمالا دقت کرده اید که برخی از حضار بیشتر با لپتاپ هایا تلفن های هوشمند خود مشغول هستند، نه سخنران. در حالی که ممکن است برخی از افراد توجهی به جلسه نداشته باشند، اما بقیه در حال استفاده از کانال های غیررسمی هستند؛ حضار در حال برقراری ارتباط با خودشان یا افرادی که حتی در آن کنفرانس حضور ندارند می باشند. افراد زیادی از کارهای کمکی استفاده می کنند تا خودشان را متمرکز یا مشتاق نگاه دارند. آنها از طریق برنامه های کاربردی مانند توییتر ارتباط برقرار می کنند تا سخنرانی را همگام با وقوع آن مورد بحث و بررسی قرار دهند. این امر ممکن است تمرکز سخنران را به هم بزند اما می تواند برای مخاطب، الهام بخش باشد. شرکت کنندگان در این کانال های ارتباطی غیر رسمی لینک های مرتبط و ایده های جدید را با هم در میان می گذارند. همچنین، چنین شیوه هایی می توانند معرفی های فردی را تسهیل سازند.

10 روش بازاریابی که همه مدیران باید بدانند
بخوانید

نکات طلایی

  • رسانه های اجتماعی می توانند تجارت شما را تغییر دهند و دیگران را با تجارت شما آشنا کنند.
  • وقتی رسانه های اجتماعی به همراه کارمندان کمک می کنند تا اطلاعات را پردازش کنند یا راه های جدید را معرفی می کنند، تبدیل به ابزار یادگیری اجتماعی می شوند.
  • اجازه دادن به کارکنان برای به اشتراک گذاری پروفایل هایی که الویت ها، علایق و مهارت های آن ها را نشان می دهد، شرکت را یکپارچه می کند.
  • جوامع آنلاین، پاسخ های کاربردی برای سوالات کاری کارمندان، فضایی برای تفکر و مشارکت غیرسلسله مراتبی در فضای شرکت فراهم می کنند.
  • به اشتراک گذاری رسانه ها درون یک شرکت به رهبران در رهبری و به کارمندان در یادگیری کمک می کند.
  • اشتراک گذاری اندک دامنه تاثیرگذاری شما را وسعت می بخشد، روابط ایجاد می کند، به سوالات پاسخ می دهد، و از طریق لینک های جدید، موضوعات را با عبارات کوتاه جستجو می کند.
  • تا جایی که می توانید به توییتر سر بزنید، در جستجوی ایده های خوب باشید و گروهی از مردم را انتخاب کنید.
  • اسنادگوگل و ابزارهای مشابه به شما در همکاری با دیگران کمک می کنند و تیم شما را باهوش تر می سازند.
  • محیط های چند بعدی به مردم امکان می دهند تا مهارت های جدید را در دنیای مجازی تمرین کنند.
  • کانال های ارتباطی غیررسمی می تواند تجربه ی فردی را افزایش دهند.

1397/4/22 23:58:51 تیر 19ام, 1397|مدیریت موفق, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه