راهنمای تبدیل و تغییر سازمان ها از طریق رسانه های اجتماعی (1)

تونی بینگهام رئیس و مدیر عامل جامعه ی آموزش و توسعه ی آمریکایی می باشد. مارشا کانر هم شریکی در گروه آلتیمیتر، همکاری در مدرسه ی تجاری داردن و ستون نویسی در فست کامپانی می باشد.

شما در این چکیده می آموزید که:

1. ابزارهای رسانه های اجتماعی چگونه در گسترش دانش در سازمان شما کمک می کنند.

2. کدام ابزارهای رسانه های اجتماعی در تجارت شما کاربرد بیشتری دارند.

3. چگونه بر منتقدان یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی غلبه کنید.

نقاط مثبت و منفی

نویسندگان، تونی بینگام و مارشا کانر در قسمت آخر از این کتاب پایه درمورد رسانه های اجتماعی و ارتباط آنها با مجموعه های تجاری، توضیح می دهند که آنها سعی کردند به دلیل آرایش ابزارهای رسانه های اجتماعی موجود در تجارت، یک راه خوب را میان هوشیار بودن و صرفا بیان هیجانات در ارتباط با تغییرات شدیدی که به وقوع می پیوندند، در پیش گیرند. مولفان آن قدر مطمئن به نظر می رسند که خواننده را وسوسه می کنند. شما در این کتاب داستان های سازنده، ایده هایی برای نیروی مجدد بخشیدن به نیروی کار از ابتدا و موضوعاتی برای بررسی نگرانی های تردیدکنندگان خواهید یافت.

این کتاب برخی از هزینه های شروع اجرای تغییرات شرکت را، چه ملموس و چه ناملموس، از طریق رسانه های اجتماعی به صورت ساده بیان می کند، اما به معرفی دقیق ابتکارات انجام گرفته توسط آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (CIA) و IBM نیز می پردازد. بینگام و کانر کتابشان را به مدیران و مدیران اجرایی ارشد توصیه می کنند، زیرا رسانه های اجتماعی نباید از کارهای داخلی خود تجارت جدا شوند. این کتاب به اساتید رشته ی منابع انسانی و متخصصان یادگیری شرکتی توصیه می شود که می توانند در معرفی راه های ورود رسانه های اجتماعی به سازمان های خود، کمک کنند.

رسانه های اجتماعی چگونه منجر به یادگیری اجتماعی و تغییر سازمانی می شوند

شما برای استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار یادگیری در سازمان خود باید بر دو فرضیه ی اولیه زیر غلبه کنید.

1. هدف رسانه های اجتماعی متصل ساختن شما با دوستانی می باشد که از دبیرستان دیگر آنها را ندیده اید.

 2. یادگیری وپخش ایده های جدید تنها از طریق برنامه های آموزشی متداول روی می دهند.

مردم نیاز دارند با شیوه های جدید به یادگیری بپردازند؛ حجم اطلاعات بسیار زیاد بوده و به سرعت هم بر میزان آن افزوده می شود. کارمندان شما زمانی به بهترین حد بازدهی خود می رسند که روش های یادگیری با سبک یادگیری، سبک زندگی و مکان زندگی آنها متناسب باشند. رسانه های اجتماعی هم به آن نیاز و هم به این تمایل پاسخ می دهند.

استفاده ی رسانه های اجتماعی از اینترنت بهترین ابزار را برای یادگیری اجتماعی طبیعی و بدون محدودیت زمانی فراهم می کند. چه مردم در کلاس باشند چه در کافی شاپ، از یکدیگر می آموزند. رسانه های اجتماعی با فراهم سازی زمینه ای برای تبادلات که دستخوش شرایط زمانی یا مکانی نمی شوند، یادگیری اجتماعی را ترویج می کنند. تبادلات کلمه ی بسیار مهمی در اینجا می باشد. به رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای ارائه ی یک هدف آموزشی نیاندیشید. بلکه این رسانه ها امکان تلفیق ایده های زیادی را به شما می دهند که در اتخاذ تصمیم، تشکیل تیم، حل مسائل و بیان هدف آتی خود کمک می کنند. رسانه های اجتماعی به شما درباره ی شرایطی که کار شما در آن روی می دهد نیز می آموزند.

چکیده کتاب آنچه مدیران برتر جهان بگونه ای متفاوت انجام می دهند (2)
بخوانید

جامعه ی آنلای، پیوند دهنده ی مردم و ایده ها

جامعه ای که امید دارد به صورت آنلاین تعامل برقرار کند؛ باید با تشویق شرکت کنندگانش به ایجاد پروفایل های مناسب، کار خود را شروع کند. این پروفایل ها باید نشان دهنده ی افراد واقعی باشند و عکس، مکان کار، و مدت زمانی که کارمندان عضوی از سازمان بوده اند را در بر بگیرند. برقراری امکان وبلاگ سازی درون یک جامعه ی آنلاین تاثیرگذاری آنها را افزایش می دهد.

Guide to converting and changing organizations through social media

جوامع آنلاین که به خوبی طراحی شده اند به سرعت ارزش های خود را نشان می دهند. آنها با کمک به کارمندان جدید در برقراری ارتباط با کارمندانی که ویژگی های مشابهی دارند، جایگاه امنی برای آنها فراهم می کنند. آنها به تمامی شرکت کنندگان فرصتی می دهند تا مهارت خود را با دیگران در میان گذاشته و به سرعت مهارت های دیگران را شناسایی کنند. آیا شما باید کاری انجام دهید که به فردی با زبانی دیگر نیاز دارد؟ پروفایل های موجود در جامعه ی آنلاین خود را بررسی کنید. آیا مشکلی دارید یا به مانعی برخورد کرده اید؟ سوالی بپرسید و ببینید که این سوال چگونه با به کار گیری ارتباطات جدید در سرتاسر جامعه ی آنلاین شما گسترش می یابد.

سیبرتون، جامعه ی آنلاین سیبرهولدینگز، از نرم افزار مدل سازی پیش گویانه استفاده می کند تا سوالات داخلی را به مردمی که به احتمال زیاد می توانند به آنها پاسخ دهند وصل کند. این شبکه ی آنلاین مبلغی بیش از 500000 دلار در سال اول برای شرکت خود صرفه جویی کرد.

بِست بای هم نسخه ای از سیبرتون را پیاده می کند که آن را بلوشیرت نیشن می خواند. کارمندان کل شرکت ایده هایی را از طریق جامعه ی آنلاین می سازند. در سال 2000، نوکیا، جازکافه را ایجاد کرد که یک اتاق بحث و گفتگو بود که در آن تمامی کارکنان می توانستند از بخش منابع انسانی سوالاتی بپرسند. این سایت تبدیل به یکی از محبوب ترین سایت های آنلاین در شرکت شد و هنوز هم وجود دارد و به فعالیت خود ادامه می دهد.

جوامع آنلاین به شما در کشف دامنه ی دانشی که تا کنون در سازمان شما وجود داشته است کمک می کنند و به شما امکان می دهند تا آن را شناسایی کرده و از آن استفاده کنید. تاثیرات جانبی ناملموسِ پیوستن به جوامع آنلاین یا حفظ آنها به شرح زیر می باشد:

چگونه روابطمان را با دیگران بهبود بخشیم؟
بخوانید

1. ایجاد فضا برای تفکر: برای اینکه جامعه ی خود را در ارتباط با اقدامات خود به روز کنید، باید توقف کنید و ببینید که در حال انجام چه کاری هستید.تا به اشتراک گذاری و شکل گیری ایده های شما کمک می کند.

2. استقرار بنیاد هایی برای روابط: ملاقات آنلاین با فرد، قبل از ملاقات با وی در دنیای واقعی به شما کمک می کند تا ذهنیت ایجاد کنید. وقتی برای بار اول با فردی ملاقات می کنید، می توانید به راحتی به ادامه ی بحثی بپردازید که در فضای مجازی شروع کرده بودید.

3. به دست آوردن تجارب با ارزش با تکنولوژی جدید: وقتی که در یک جامعه ی آنلاین شرکت می کنید، مهارت هایی در کار با ابزارهای خاص به دست می آورید که می توانند به شما در تعامل با مشتریان تان کمک کنند.

ممکن است فکر کنید که شرکت در یک جامعه ی آنلاین باعث می شود افراد، ناکارآمد شوند یا از اصل موضوع منحرف گردند. حقیقت این است که مردمی که به سرعت در فضای مجازی منحرف می شوند، در دنیای واقعی هم به همان سرعت از اصل موضوع دور می شوند. و آن کارمندانی که به صورت کارا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا تماس ها یا ایده های جدیدی پیدا کنند، همان کارمندانی هستند که از نسل های قبلی این ابزارها (ایمیل یا تلفن) برای انجام کار مشابه استفاده می کردند. به جای اینکه به رسانه های اجتماعی با دیدی منتقدانه بنگرید، آن دید منتقدانه را به محصول و نتیجه ی کار کارمندان خود معطوف کنید.

به اشتراک گذاری رسانه ها، داستان ها، داستان ها در همه جا

اگر در TELUS، که یک شرکت مخابراتی در ونکوور می باشد، کار می کنید و با مشکلی در کار خود مواجه شوید، شاید بخواهید از تبادلِ اشتراک گذاری رسانه های شرکت خود سود جویید. چرا؟ چون اگر از طریق شبکه یک فیلم کوتاه از مشکل را ارسال کنید، اطلاعاتی را از همکارانی که می توانند ایده های جدیدی به شما بدهند، دریافت خواهید کرد. ممکن است شرکت شما اسم شما را در چنین فیلمی وارد کند و آن را برای استفاده های بعدی، شاید برای یک کار آموزشی، آرشیو کند.

به اشتراک گذاری رسانه ای می تواند سلسله مراتب را به بخش های کوچکی تقسیم کند. با ارسال یک فیلم ویدئویی، هر کسی می تواند در بهبود و پیشرفت شرکت کمک کند. مثلا در همین مورد TELUS، اگر فیلم هر کارمندی بتواند در یادگیری به دیگران کمک کند، پس هر کسی می تواند یک مربی باشد. به اشتراک گذاری رسانه ای می تواند به آنهایی که مسئول انتقال و بیان اهداف آتی خود هستند کمک کند. رهبران می توانند با استفاده از این فیلم ها نفوذ و گسترش نیروی کار را در کل کشور یا دیگر کشور ها، بیان کنند.

وقتی که درباره ی انتقال غیررسمی فیلم در میان همکاران صحبت می کنید، با واکنش های تندی روبه رو می شوید. اگر اتفاق نامناسبی روی دهد، چه می شود؟ خوشبختانه جوامع آنلاین حلقه های بازخوردی پربار و سریعی دارند. اگر مطلب غیرمربوطی را ارسال کنید، با واکنش مواجه خواهید شد. برای اطمینان از این موضوع، تحلیل های بعد از اشتراک گذاری رسانه ها را، بررسی کنید. شما می توانید رفتار هر بازدید کننده را مشاهده کنید تا تاثیری که فیلم های ویدئویی دارند یا ندارند را درک کنید.

5 ترفند شگفت انگیزی که استیو جابز را به یک فرد موفق تبدیل کرد
بخوانید

به اشتراک گذاری اندک، حداقل ساختن کاراکتر ها و حداکثر ساختن مزایا

توییتر، سوشال کَست یا یامر همگی به اشتراک گذاری اندک را ارائه می دهند. به اشتراک گذاری اندک، مردم را قادر می سازد تا در تلاش های کوتاه با هم ارتباط برقرار کنند. مردم با تبادل عبارات کوتاه، ایده های خود را در میان می گذارند و به سوالات، پاسخ ها، و حتی تصاویر و ویدئو های دیگران دست می یابند.

ابزارهای به اشتراک گذاری اندک که استفاده ی آسانی هم دارند، مزیت های فراوانی دارند. آنها به کارمندان کمک می کنند تا با هم ارتباط برقرار کرده و درباره ی یکدیگر بیاموزند. مسلما کارکنان، اطلاعاتی را هم درباره ی زندگی خصوصی یک همکار در این میان بیان می کنند؛ اما در عین حال، پروژه های همکارشان را پیگیری هم می کنند. وقتی که اکثریت اعضای یک شرکت فعالیت می کند، ابزارهای به اشتراک گذاری اندک می توانند به عنوان خلاصه ای از سازمان عمل کنند.

به روز بودن یکی از ویژگی های بسیار مهم در هر کسب و کاری است. باید اطلاعات و علمی که در مورد شرکت یا کسب و کار خود داریم به روز باشند تا بتوان به صورت کارآمدتری در دنیای پررقابت امروزی عمل نمود. روزانه با استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی به سرعت اطلاعات و علم روز دنیا را در سراسر جهان گسترش می یابند. در مقاله فوق هم کاربرد اینترنت و شبکه های اجتماعی در سازمان ها و شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گشت که مزایای آن بسیار بر مشکلات آن برتری دارد و تمام کسب و کارها و شرکت ها ملزم به استفاده از شبکه های اجتماعی می باشند تا از سایر رقبای خود جای نمانند! 

یکی از رسالت های مهم آکادمی بازار معرفی ابزارها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت و ویژگی های منحصر به فرد انسان های موفق  به خصوص در زمینه ی کسب و کار، به افراد علاقمند است. از این رو آکادمی بازار سمیناری به نام «سمینار موفقیت» برگزار می کند، که در آن استاد احمد محمدی تمام ابزارها و مهارت های مورد نیاز موفقیت از جمله ضرورت استفاده از شبکه های اجتماعی را به شما عزیزان تدریس خواهند نمود. می توانید جهت شرکت در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه