راضی کردن مشتری از طریق تماس تلفنی – برگزیده ای از فیلم اتاق سهام (Boiler Room- 2000)

درحال بارگذاری...

ترفندهایی برای یک فروش موفق از طریق تماس تلفنی

در کلیپ فوق، مدیر شرکت برای کارمندان تازه وارد خود، در مورد راضی نمودن مشتری و جلب نظر آن ها صحبت می نماید که خالی از لطف نیست در اینجا برخی از این ویژگی ها و همچنین تعداد بیشتر و مؤثرتر آن ها را ذکر نماییم:

رویکردی مناسب داشته باشید؛

هر مشتری منحصر به فرد و نیازمند روشی خاص جهت برقراری ارتباط است. هیچ دلیلی ندارد تصور نمایید می توانید با تمامی مشتریان خود به یک شیوه ارتباط برقرار نمایید. خود را در موقعیت مشتری قرار دهید. بیان تجربه ای مشترک می تواند در این زمینه کارساز باشد.

تکرار نمایید؛

جملات و جزییات مهم صحبت های مشتری خود را تکرار نمایید. با این عبارت شروع نمایید: ” بسیار خب، فرمودید که …” این شیوه موجب می شود مشتری از توجه شما اطمینان حاصل نماید.

مثبت فکر نمایید؛

به جای آنکه فکر نمایید از ۱۰ نفر ۱ نفر از شما خرید می نماید و موجب ایجاد افکار منفی در ذهن شما گردد؛ به این فکر نمایید که ۱۰ درصد از شما خرید کرده اند یا ۱۰ درصد از مشتری ها از شما خرید کرده اند! اگر این گونه فکر نمایید، دیگر با شنیدن کلمه “نه” مشکلی برای شما پیش نمی آید! همین طور به خود اطمینان دهید که کلمه “بله” در راه رسیدن است.

برخی دوست ندارند چیزی بخرند؛

این کلید قضیه است! اعتراضاتی که می شنوید؛ تنها عذر خواهی ست که به شما می گوید “من قصد خرید ندارم” باید وسیله ای برای مقابله با اعتراضات پیدا نمایید.

با شخصیت باشید؛

شخصیت مهم ترین رکن یک فروشنده ماهر است؛ زیرا تطابق خوبی حتی قبل از خرید با مشتری را فراهم می آورد. با روی باز از مشتری استقبال نمایید؛ کاری نمایید مشتری با شما احساس راحتی نماید ؛ به طوری که حس نماید شما دوست او هستید! با مشتری درست صحبت نمایید و شخصیت او را تحلیل نمائید. این راه بهترین کار برای رسیدن به موفقیت است.

نقش پول در زندگی - برگزیده ای از فیلم گرگ وال استریت
بخوانید

باید قدرت قانع نمودن مشتری را داشته باشید؛

یاد بگیرید چگونه مشتری که در مقابل شما ایستاده را قانع نمایید،  اگر حس کردید مشتری قصد خرید را دارد فرصت را از دست ندهید و نظر خود را غالب نمایید.

عواطف و احساسات

نمی توانید چیزی را بفروشید تا زمانی که برخی از احساسات را روی صورت خود نداشته باشید! مراقب باشید در چهره خود ناامیدی و یأس دیده نشود. اگر صحبت طولانی شد و نتیجه ای نداشت همچنان آرام باشید یک لبخند می تواند مشتری را تشویق به خرید نماید.

مهارت ها ارتباطی را کسب نمایید؛

در کنار مهارت های ارتباط باید اعتماد به نفس داشته باشید. باید قادر باشید با هر نوع مشتری ارتباط برقرار نمایید، ارتباط با انواع مشتری ها یک امتحان برای شماست. فروشنده ماهر می تواند تنها با سوال، مشتری را به هر کجا می خواهد بکشاند.

یک فروشنده حرفه ای حافظه خوبی دارد؛

فروشنده ماهر هر چیزی را که در ارتباط قبلی با مشتری داشته به یاد خواهد داشت! صحبت های مشتری حتی اگر بی ربط باشد به شما کمک می نماید که شخصیت آن را بشناسید و اینگونه شما می توانید بهتر روی او تاثیر بگذارید. وقتی کوچکترین چیزها را در ارتباط قبلی به یاد داشته باشید مشتری حس می نماید، برای شما اهمیت دارد.

 به جزئیات توجه نمایید؛

بار اول احتمالاً پاسخ خیلی از سؤالات خود را در مشتری می بینید: مانند صحبت کردن، نحوه نشستن، یا نوع پوشش! شاید یکی از این موارد کلید فروش باشد. تلاش نمایید تمام جزئیات فروش را با توجه به حرکات جسم مشتری برای او توضیح دهید.

مستند بدن انسان در تنگنا - قدرت (حرکت) - قسمت اول
بخوانید

با مشتری همدردی نمایید؛

نگاه اساسی برای فروشنده دو صفت است “احساس” و”همدردی” این دو صفت به شما کمک می نماید، حس طرف مقابل را بشناسید که با شما موافق است یا نه! همدردی به شما کمک می نماید مشتری را برای خرید قانع نمایید.

 تفاوت بین مزیت و ویژگی را بدانید؛

یک «ویژگی» چیزی است که یک محصول یا خدمت به طور ظاهری آن را «نشان می دهد» یا «انجام می دهد»، اما یک «مزیت» چیزی است که کالا یا خدمت را برای مشتری ارزشمند می نماید و برای او تعریف می شود.

قوی و با جزئیات کامل و در عین حال ساده صحبت نمایید؛

مشتری یک مزیت را ساده تر و طولانی تر در ذهن خود نگه می دارد اگر با استفاده از کلمات ساده و قوی بیان شود به طوریکه احساسات را برانگیزد.

از گستاخی و استفاده از ادبیات نامناسب اجتناب نمایید؛

هیچ چیزی به اندازه استفاده از حرف های سبک یا از طرف دیگر کلمات فنی و تخصصی نمی تواند مزیت و در پی آن احساسات مشتری را نابود نماید.

 فهرست کوتاهی از مزایا را ارائه دهید؛

بیشتر مردم در یک لحظه می توانند فقط ۲ یا ۳ فکر را در حافظه کوتاه مدت خود نگه دارند. فهرست های بلند بالای مزایا باعث سردرگمی و گیج شدن آنها می شود.

 تاکید نمایید که چه چیزی برای شما یا شرکت شما منحصر به فرد می باشد؛

مزایای کلی که نوع محصول شما دارد، می تواند مشتری را متقاعد نماید تا آن را بخرد . . . اما نه لزوما از شما ! از مزایایی استفاده نمایید که شما را در این رقابت متمایز می نماید.

تعیین هدف ارزشمند - برگزیده ای از فیلم مانی بال (Moneyball 2011)
بخوانید

به مشتری مزایای خود را محکم بگویید؛

مشتریان مزایایی را که خلاصه باشد و یا در بیان آن از قیدها و صفت های مبهم استفاده شود را نادیده می گیرند و به خاطر نمی سپارند. مزایایی که ویژه و محکم باشند، مشتریان را بیشتر قانع می نمایند و بیشتر در ذهن می مانند.

فروش تلفنی یکی از روش هایی است که در مقایسه با بازدهی آن، کم هزینه است. مطالب بالا به خوبی نکاتی که باید در تماس های تلفنی رعایت گردند را به شما نشان داده است. مشخص است که این شیوه بسیار به مهارت های ارتباطی یک فروشنده ارتباط دارد و باید از این نظر هم یک فروشنده خود را بهبود بخشد تا بتواند مشتری را راضی به خرید محصول یا خدمات خود نماید. در سمینار موفقیت آتی، استاد احمد محمدی نکاتی بسیار جالب و کاربردی را در خصوص بهبود مهارت های ارتباطی و طریقه برخورد با مشتری و همچنین سایر ابزارهای مورد نیاز یک فروشنده برای بالابردن میزان فروش خود، تدریس می نمایند. برای کسب اطلاعات در مورد نحوه ی برگزاری و محتوای آموزشی سمینار موفقیت به آدرس ذیل مراجعه فرمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

بیشتر بخوانید: 

1397/7/7 17:04:40 شهریور 24ام, 1397|ویدئو ها|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه