رازهای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی چیست؟

افراد بسیاری برای کسب درآمد وارد دنیای اینترنت می شوند و برای این منظور به روش های مختلفی اقدام می کنند. ولی یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای کسب درآمد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی یک مزیت بزرگ دارد و آن عدم وابستگی به مکان است. نیازی نیست در مرکز بازار باشید. اگر در شهری دور افتاده ساکن هستید خیلی مهم نیست! اگر سرمایه کافی برای اجاره یا خرید فروشگاهی بزرگ ندارید چیز زیادی از دست نداده اید همه چیز به توانایی ها و دانش شما برای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی وابسته است!

افراد بسیاری هستند که فقط با استفاده از یک کامپیوتر و با اتصال به اینترنت در خانه فروشگاهی اینترنتی را اداره می کنند و از این طریق درآمد قابل توجهی هم دارند و برخی از این فروشگاه های اینترنتی هم به چنان موفقیت هایی دست پیدا کرده اند که از یک کسب و کار خانگی به شرکت های بزرگ پول ساز تبدیل شده اند که نه تنها با کمک به کاهش مصرف سوخت و ترافیک به اقتصاد کشور کمک می کنند بلکه برای عده ای هم ایجاد شغل کرده اند. اما راز موفقیت این فروشگاه های اینترنتی در چیست؟ و چه عواملی آنها را به این درجه از موفقیت رسانده است؟ در ادامه به مهمترین اسرار موفقیت فروشگاه های اینترنتی اشاره می کنیم تا اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا قصد راه اندازی آن را دارید با قدم های محکم پا در این راه بگذارید.

جلب اعتماد مشتری

اولین و بزرگترین معضل پیشرفت فروشگاه های اینترنتی جلب اعتماد و اطمینان مشتری است. خوب مشتری شما هم حق دارد! فقط با یک وب سایت طرف است، باید کالا را از روی یک یا چند تصویر انتخاب کند و حتی امکان لمس آن را ندارد، باید به سخنان شما درباره کیفیت کالا اعتماد کند، می تواند همین کالا را از فروشگاهی در نزدیکی محل سکونت خود تهیه کند و همان زمان که پول را پرداخت می کند جنس را تحویل بگیرد، مشتری حتی شما را ندیده است! درباره زمان تحویل کالا باید به شما اعتماد کند در حالیکه می تواند کالای خود را از بازار تهیه کند بدون هیچ معطلی برای تحویل جنس و بسیاری دلایل دیگر که کار یک فروشگاه اینترنتی را به خصوص فروشگاهی که تازه شروع به کار کرده و ناشناخته است را سخت می کند.

5 روشی که زندگیتان را برای همیشه متحول می کند
بخوانید

بنابراین اولین کاری که برای رونق فروشگاه اینترنتی خود باید انجام دهید ایجاد اعتماد در نزد مشتریان است برای این منظور یک سری راهکار ها وجود دارد که با بکار بستن آنها می توانید اعتماد بیشتری در بین مشتریان خود داشته باشید.

بسترسازی بهینه وبسایت

در درجه اول باید وب سایت شما همیشه و به صورت شبانه روز در دسترس باشد و برای این منظور باید در انتخاب هاست مناسب بسیار دقت کنید. اگر هاست مناسبی انتخاب نکنید و هاست شما به دلایل و بهانه های مختلف دچار قعطی شود یا سرور هاستی که انتخاب کرده اید رم و پراسس کافی به شما اختصاص ندهد وب سایت شما به صورت مداوم از دسترس کاربر خارج خواهد شد حال فکر کنید مشتری در مرحله ایجاد اعتماد نسبت به فروشگاه شما باشد چه احساسی خواهد داشت؟ آیا در چنین وضعیتی مشتری احساس اعتماد خواهد کرد؟ آیا می تواند به توصیه های شما عمل کند و کالایی را که به او پیشنهاد کرده اید خریداری کند؟ در حالیکه هر از چند گاهی تنها راه پاسخگویی و ارتباط با شما را از دست می دهد؟ خودتان تصور کنید به کسی که به کار خود بی تفاوت است می توان اعتماد کرد؟ آیا کیفیت کار او قابل تضمین است؟ بنابراین اولین گام یعنی انتخاب هاست مناسب را با دقت بردارید در این باره در شاخه آموزش اینترنت یاد بگیر دات کام مقالات متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای انتخاب هاست مناسب راهنمایی بگیرید.

secrets of the of a successful online store

گرفتن نماد اطمینان

یکی دیگر از راهکارهایی که برای ایجاد اطمینان باید از آن استفاده کنید گرفتن نماد اطمینان است برای این منظور بعد از ثبت نام در وب سایت مربوطه و ارسال مدارک و انجام اصلاحات لازم در وب سایت منتظر اعطای نماد باشید این نماد که از طرف وزارت صنعت و معدن به وب سایت های اینترنتی که دارای شرایط لازم باشند داده می شود. البته پس از اعطای نماد آدرس محل کار و شماره تلفن های شما در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و برای کسانی که در خانه کار می کنند احتمال مزاحمت های تلفنی زیاد می شود که این مشکل را می توانید با خریداری یک خط تلفن ثابت مستقل و اختصاصی رفع نمایید. در مجموع با اینکه گرفتن نماد اعتماد مشکلاتی دارد برای جلب اعتماد مشتری بسیار خوب عمل می کند چون از طریق یک نهاد دولتی هویت شما تایید می شود و محلی را برای ارائه شکایات به مشتری معرفی می کند و بدین وسیله مشتری با اطمینان خاطر بیشتری از شما خرید خواهد کرد.

3 نشانه که باید در زندگی تان تغییری ایجاد کنید
بخوانید

برای بسیاری از وب سایت های اینترنتی امکان عضویت هم وجود دارد این چیز خوبی است اما برای ایجاد اطمینان بیشتر و حفظ اطلاعات او حتما باید از یک لایه امن کد گذاری شده استفاده کنید برای این منظور باید حتما سرویس SSL را از هاست خود خریداری کنید تا مانع از لو رفتن اطلاعات کاربران شوید.

طراحی کارآمد

در همه صفحات وب سایت خود پیوندهایی به صفحات «تماس با ما» و «درباره ما» قرار دهید تا بدین وسیله کاربران هر پرسش و مشکلی داشتند بتوانند با شما تماس بگیرند و شما هم باید به گونه ای به پرسش های آنها پاسخ دهید که هیچ شک و تردیدی برای خرید از شما در دل نداشته باشند. همچنین صفحه ای که تحت عنوان «درباره ما» در وب سایت خود قرار می دهید بسیار مهم است در این صفحه باید اطلاعات کاملی درباره خود ارائه دهید دلیلی به آنها بدهید که به شما اعتماد کنند این صفحه یک صفحه اعتماد سازی است بسیاری از مشتریان فروشگاه اینترنتی شما از این صفحه بازدید می کنند در این صفحه حتما شماره تلفن ثابت در اختیار کاربران و مشتریان قرار دهید اشتباه بزرگی که بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی می کنند این است که به قرار دادن یک یا چند شماره تلفن همراه در وب سایت خود اکتفا می کنند اما این روش دلالان سرپایی و بدون جا و مکان است که کمتر کسی به چنین افرادی اعتماد می کند. در این صفحه همچنین حتما باید آدرس کامل خود را در اختیار کاربران قرار دهید حتی اگر یک کروکی از آدرس محل کار فروشگاه اینترنتی خود در اختیار مشتریان قرار دهید بسیار بهتر است. همه مجوز های خود را در این صفحه در معرض دید مشتریان قرار دهید باز هم می گویم این صفحه اعتماد سازی شماست پس درباره آن بسیار دقت کنید.

نحوه مدیریت و ترک تمایلات و اعتیادهای مخرب فردی
بخوانید

ارائه خدمات مناسب

یکی دیگر از راه های ایجاد اعتماد در مشتری قرارداد بستن با پست است بدین ترتیب مشتری می تواند کالا را در خانه یا محل کار خود تحویل گرفته و همانجا پولش را تحویل دهد. و در صورت عدم رضایت هزینه پست را پرداخت نماید و کالا را برگشت دهد. به این ترتیب مشتری با خیال راحت و بدون نگرانی از عدم تحویل جنس برای خرید اقدام می نماید.

یکی دیگر از کارهایی که برای ایجاد اعتماد در کاربران و مشتریان یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است پاسخگویی سریع به مشتریان است باید هر روز در چند مرحله به ایمیل ها پاسخ دهید، مشکل مشتریان را رفع نمایید و سعی کنید رضایت و اطمینان او را جلب کنید عدم پاسخگویی یا دیر پاسخ دادن به ایمیل ها مشتری مردد را از خرید منصرف می کند بنابراین برای پاسخ گویی مناسب باید سازکاری داشته باشید که اطمینان مشتری را جلب نماید. و هر زمان که سفارش را دریافت می کنید تا هنگام تحویل کالا مرحله به مرحله مشتری را از روند تحویل آن به کمک ایمیل یا پیامک مشتری را مطلع کنید.

به خاطر داشته باشید که یک فروشگاه اینترنتی اگر در بین کاربران و مشتریانش اعتبار کافی نداشته باشد و به اندازه کافی اعتماد سازی نکرده باشد نمی تواند درآمد مناسبی داشته باشد از این رو هر چه می توانید در جهت ایجاد اعتماد و اعتبار کار کنید.

ثبت ديدگاه