رابطه ورزش کردن با موفقیت و خود انضباطی

دیروز دخترم باید زودتر از معمول به محل کارش می‌رفت و از آنجایی که باشگاهی که من کار می‌کنم از اداره‌‌اش دور نیست، تصمیم گرفتم که او را به محل کارش برسانم و بعد به باشگاه بروم. درست یک ساعت زودتر از هر روز به باشگاه رسیدم. باشگاه مملو از افراد از تمام ردۀ سنینی بود که مشغول تمرین و ورزش کردن بودند. من معمولاً‌ در این ساعت اولیه روز به باشگاه نمی‌روم و وقتی این تعداد جمعیت را دیدم تعجب کردم. ظاهراً تعداد بسیاری از افراد قبل از رفتن به سر کار برای ورزش به باشگاه می‌آیند. بعضی‌ها برای کاهش وزن، بعضی هم برای پرورش اندام و ساختن عضلاتشان به باشگاه می‌آیند.

می‌دانم که برای اکثر افراد شروع ورزش بسیار دشوار است. آنها می‌دانند که ورزش برای بدنشان مفید و خوب است، اما برای رفتن به باشگاه به خصوص در صبح تنبلی می‌کنند. آنها قبل از شروع روز، ترجیح می‌دهند که یک ساعت در رختخواب باشند. بعد از ظهر هم پس از کار، خسته‌اند و ترجیح می‌دهند که در خانه بمانند یا به دیدار دوستانشان بروند. با وجود تنبلی و به تعویق انداختن کارها برای رفتن دائمی به باشگاه به مقداری خود-انضباطی نیاز است. در تمام شرایط زندگی‌مان؛ هنگام انجام کاری، گرفتن تصمیمی یا رسیدن به رؤیا این صادق است. تنبلی، کارها را به روز دیگر انداختن و بهانه‌های دیگر دلایلی می‌شوند برای اینکه بگوییم الان وقت مناسبی نیست. انجام کارها مستلزم تلاش است و باوجود اینکه گاهی می‌دانیم انجام آن کار برایمان منفعت دارد بازهم تلاشی نمی‌کنیم.

سرسخت باشید و هرگز در راه رسیدن به اهدافتان تسلیم نشوید
بخوانید
اراده قوی داشته باشید. دنبال کردن برنامه‌ای برای افزایش اراده‌،‌ خود-انضباطی و قدرت درونی همراه با دستورالعمل‌ها، راهنمایی‌ها و تمارینی که نیاز دارید، آسان است. کارها را به تعویق نیندازید، از تنبلی دوری کنید، قاطعیت و استقامت داشته باشید و هرآنچه را که شروع کرده‌اید، به اتمام برسانید.

ورزش روزانه و انضباط

به موضوع باشگاه برگردیم، وقتی برای اولین بار شروع به ورزش کردن می‌کنید، بسیار دشوار است و امکان دارد بهانه‌هایی برای انجام ندادن ورزش داشته باشید. اما اگر شما رفتن به باشگاه و ورزش کردن را ادامه دهید، پس از مدتی به آن علاقه پیدا می‌کنید. این علاقه معمولاً پس از اینکه ورزش کردن ثمر و نتیجه می‌دهد، به دست می‌آید؛ زمانی که می‌بینید وزنتان کاهش یافته، بدنتان فرم بهتری گرفته و احساس قوی بودن و پرانرژی بودن به شما دست داد. اینها انگیزه را برای ادامۀ ورزش تقویت می‌‌کند.

وقتی که در باشگاه به اطراف خود نگاه میندازید،‌ افرادی با عضلات و بدن‌های خوش فرم را می‌بینید. آنها با نشستن روی کاناپه و تماشای تلویزیون به اینجا نرسیده‌اند. آنها برای رفتن روزانه به باشگاه و ورزش کردن خود-انضباطی داشته‌اند. به کار بستن خود-انضباطی برای ورزش کردن، شما را به داشتن نظم عادت می‌دهد؛ نظمی که شما را قادر خواهد ساخت در هر زمینه‌ای از زندگی به کار بگیرید.

عادت به نظم ضرورتی برای موفقیت است

این موضوع در تمام زمینه‌های زندگی؛ زمان یادگیری زبان خارجه، آموختن مهارت یا عادتی تازه و هنگام تمرکز برای رسیدن به رؤیاهایتان صادق است. در ابتدای کار، انضباط داشتن برایتان دشوار است و ممکن است که انگیزۀ کافی نداشته باشید. اما با اندکی خود-انضباطی و استقامت می‌توانید بر تمام موانع غلبه پیدا کنید. وقتی شما نتیجۀ کارتان را می‌بینید، همه چیز آسان‌تر می‌شود چراکه انگیزه و اشتیاق شما زیاد می‌شود.

12 دلیلی که نشان می دهند جسور بودن نقش مهمی در موفقیت افراد دارد
بخوانید

هر دستاورد بزرگ یا کوچک باوجود موانع، ناکامی‌ها یا مشکلات، به خود-انضباطی و مداومت نیاز دارد. موفق شدن مستلزم این است که شما منطقۀ امن خود را رها کرده و از تنبلی و به تعویق انداختن کارها دست بکشید. این کار به مقداری قدرت درونی نیاز دارد حتی اگر تا به حال آن را نداشته‌اید. انسان‌های موفق منضبط هستند. بدون این عادت، شما قادر به کنترل رفتارتان نخواهید بود، تلاش نمی‌کنید و تا انتهای کار بر آن تمرکز ندارید. هر دستاوردی به تلاش‌های دائمی و طولانی نیاز دارد که بر هدفتان متمرکز است. شما تا تمام کردن کار خود نیاز به اراده‌ و پشتکار دارید. همانطور که می‌بینید برای شروع هر کاری تا حدودی به خود-انضباطی نیاز است. خوشبختانه خود-انضباطی زیاد مشکل نیست.

” کاری را انجام دهید که از آن ترس دارید و به انجام آن مبادرت بورزید. این سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روشی است که هنوز برای غلبه بر ترس کشف نکرده‌اید.”  «دیل کارنگی»

با تمرین مناسب به آسانی می‌توانید خود-انضباطی را در خود تقویت کنید. اگر شما می‌خواهید به قدرت بیشتری دست بیابید، کنترل بیشتری بر زندگی و عاداتتان داشته باشید، شانس موفقیت تان را افزایش دهید و همانطور که می‌خواهید زندگی کنید. توصیه می‌کنم که کتاب‌های مرتبط در این زمینه حتما را بخوانید.

 در بسیاری از مقالات یا کتاب های موفقیت به انجام ورزش روزانه حتی به مدت 15 دقیقه توصیه شده است. اما چرا؟ چه رابطه ای بین این دو وجود دارد؟ در واقع هنگامی که شما ورزش  می کنید انرژی های انباشته در بدنتان تخلیه می شود. علاوه بر این متابولیسم بدن شما افزایش می یابد و شما پس از فعالیتتان احساس سبکی می کنید. این احساس سبکی و آرامش  می تواند تا حد زیادی تاثیر انرژی های منفی را  که در طول جذب کرده اید از بین ببرد. با نابودی این بار های منفی که می تواند در عملکرد شما اختلال ایجاد کنند ذهن شما خلاق تر می شود و شما قادر خواهید بود از فضای بیشتری از ذهنتان بهره ببرید. طرح ها و برنامه جدیدی بریزید و با قدرت بیشتری به سوی اهدافتان گام بردارید. در واقع ورزش را می توان یک شتابدهنده روحی معرفی کرد که به شما در راه رسیدن به موفقیت کمک می کند. آکادمی بازار با ارائه راهکارها متعدد و مطمئن می تواند همراه شایسته ای برای شما در راه رسیدن به اهدافتان  باشد. در سمینار بزرگ موفقیت با سخنرانی استاد احمد محمدی شرکت کنید تا با آشنایی با فاکتور های مورد نیازتان برای موفقیت گام اول را با اطمینان خاطر بیشتر بردارید. برای اطلاعات بیشتر روی آدرس الکترونیکی زیر کلیک کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه