دوره فروش موفق (مدیریت زمان) – احمد محمدی

 


مدیریت زمان در فروش 

زمان نمی تواند برای شما فکر کند، اما به طور حتم می تواند برای شما کار نماید. همانند دیگر سرمایه گذاری ها اگر زمان، خردمندانه سرمایه گذاری و قدر آن دانسته شود، سبب برگشت ها و سود می گردد. افراد حرفه ای در فروش به طور مرتب، به دنبال فرصت های سرمایه گذاری برای زمان خود می گردند تا برگشت زمان خود را حداکثر نمایند. برای افزایش بهره وری از زمان خود می توانید اصول زیر را به کار برید:

اصل شماره ۱: برگشت زمان خود را حداکثر نمایید.

صرف کردن خردمندانه ی زمان با توجه نشان دادن به نحوه ی مصرف آن شروع می گردد. تنها هنگامی که تصمیم گرفتید تا کنترل زمان خود را در دست بگیرید، قدرت جلوگیری از تلف کردن زمان را به دست خواهید آورد.

اصل شماره ۲: بدانید که ساعت چند است.

اگر شما هم مانند اکثر فروشندگان، کارهای بسیار زیادی دارید که باید انجام دهید، اما زمان کافی برای انجام همۀ آنها ندارید؛ به منظور جلو افتادن در چنین جهان پرشتابی، باید از این که ساعت چند است، آگاه باشید.

اصل شماره ۳: زمان خود را مدیریت نمایید.

مدیریت زمان، یک فرایند شخصی است. برای تغییر عادت های قدیمی کاملاً پابرجا، به یک تعهد قوی نیاز می باشد. طبق قانون ۲۰/۸۰، ما ۸۰ درصد از نتایج خود را از ۲۰ درصد از کارهایی که انجام می دهیم، می گیریم. این آمار، مشاهدات ما را در این زمینه که زمان زیادی را صرف زمان تلف کن ها و تعهدات می نماییم، تأیید می کند. اگر بتوانیم آن ۲۰درصد را به ۳۰ درصد برسانیم، تصور کنید که چه تأثیری برکارایی زمان ما خواهد داشت!

جادوی واگویه (self-talk) - احمد محمدی
بخوانید

اصل شماره ۴: از ابزار صحیح استفاده نمایید.

یک شخص حرفه ای (از جمله کارآفرین فروش) شخصی است که برای انجام یک وظیفه یا کار در سطح قابل قبول کارشناسی، با بهره گیری از ابزار تجارت برای تقویت کارایی و اثربخشی، به وی پول پرداخت می گردد. من از این که به دفعات می بینم فروشندگان مشغول انجام دادن کار خود با ابزار نامناسب هستند، تعجب می کنم. این همانند آن است، که آنان از داشتن شرایط لازم برای حرفه ای شدن، معاف گشته اند.

اصل شماره ۵: فعال باشید، نه واکنشی!

فکر می کنم تا ۷۵ درصد از زمان های روز ما صرف نشان دادن واکنش به نیازها و درخواست های دیگران، نظیر مشتری ها، مدیران، مشتری های داخلی، خانواده، و دوستان می گردد. ما به طور دائم در معرض بمباران تقاضاها بر روی زمان های محدود خود هستیم، که اجازه نمی دهد به هدف های کلی و عملیاتی خود دست یابیم. جای تعجب ندارد که از داشتن کارهای زیاد برای انجام دادن در زمان محدود با شکست مواجه گردیم.

در ویدئوی فوق با یکی دیگر از نمونه های تدریس آقای احمد محمدی در دوره فروش موفق که برای کارشناسان فروش و ویزیتورهای شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران (پگاه) برگزار گردیده است، آشنا می گردید. در این قسمت آقای احمد محمدی توضیحاتی در خصوص یکی از تکنیک های افزایش فروش و مدیریت زمان در فروش یعنی «افزایش زمان مفید ارتباط با مشتری» می دهند. امیدواریم که تکنیک ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

خوآن مانوئل گالان (Juan Manuel Galán Pachón) - سیاستمدار جوان کلمبیایی
بخوانید

ثبت ديدگاه