دوره فروش موفق (ضرورت شرکت در دوره های فروش) – احمد محمدی

 


 

چرا شرکت در دوره های فروش ضروری است؟

در دنیای تجارت شدیداُ رقابتی امروز، برتری داشتن در عرصه رقابت بسیار ضروری است. یکی از مهم ترین ابزارهایی که هر شرکت می تواند جهت تضمین پیشگامی خود از سایر رقبا، داشته باشد، داشتن یک تیم فروش قوی است. طبق مطالب حاصل از تحقیقات منتشر شده در وب سایت آموزش نیروی فروش، در یک تجارت بین بنگاهی (B2B) مهم ترین فاکتور برای اثرگذاری بر تصمیم خرید مشتری، میزان کارایی فروشنده است. در کشور ایالات متحده بیش از 5 بیلیون دلار در زمینه ی آموزش فروش و بهبودی آن سرمایه گذاری می شود. بنابراین بسیار ضروری است که شرکت شما، بخشی از سرمایه خود را صرف هزینه های مربوط به آموزش تیم فروش خود نماید.

یک تیم فروش تعلیم دیده، می تواند فرصت هایی را بیافریند که منجر به برگشت سرمایه عظیمی به شرکت شود. هر چه تیم فروش شما بهتر تعلیم ببیند، نتایجی خواهد داشت که سود آن عاید کل شرکت خواهد شد.

در زیر نکاتی در مورد اهمیت دوره های فروش آورده می شود: 

  • آموزش نیروی فروش، باعث بهبود ارتباط فرد با فرد می شود که این موضوع برای بدست آوردن مشتری های وفادار ضروری است. طبق گزارش سایت impactcommunicationsinc.com  هفتاد و یک درصد افراد بر اساس اعتماد و باور پذیری خود تصمیمات خرید خود را می گیرند. همه فروشندگان باید را در حین اینکه تلاش می نمایند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار و مزایای محصولات یا خدمات شرکت خود را به آنان توضیح دهند ، باید به طور کامل نیازها و خواسته های مشتریان را درک بنمایند؛ بنابراین به نظر مشتریان خود قابل اعتماد خواهند آمد و نتیجه آن وفادار شدن آنها است.
  • به دنبال دوره های فروشی باشید که باعث می شود کارکنان شما از ارتباط داشتن با مشتریان خشنود شوند، که فایده آن خرید های هردو سمت برنده خواهد بود و امکان درک احساسات مشتری را هم  فراهم خواهد آورد.
  • مهارت های ارتباطی، در فروش بسیار ضروری هستند، زیرا فروشندگان باید مطمئن شوند که مشتری ها محصولات و خدمات را به خوبی درک کرده اند. مهارت های ارتباطی مؤثر به طور موفقیت آمیزی افراد و فرایندها را به هم ارتباط می دهد و نه تنها برای حرفه فروش بلکه برای حرفه تجارت نیز مفید می باشد. مهم است که توجه کنیم، زمانی که دوره فروش به یک کارمند پیشنهاد می شود، شما از او می خواهید، دانشی را کسب کند که نه تنها در حوزه ی کاری خود باشد، بلکه از او می خواهید که تمام مهارت های ارتباطی و شخصیتی و درونی خود را هم به خوبی پرورش دهد.  این توانمندی ها به طور پیوسته توسعه می یابد و بسیار مهم هستند.
  • فروشندگان حرفه ای باید قادر به تشخیص این باشند که چه تکنیک یا استراتژی برای برگشت سرمایه ای که به آن امید دارند، مفید نیست. اطمینان حاصل کنید که یک فرایند بازبینی وجود داشته باشد که شما بتوانید استراتژی ها و ابزارهایی که مؤثر نیستند را به دقت مشخص نمایید.
کنترل عیب های شخصیتی- برگزیده ای از فیلم مانی بال (Moneyball-2011)
بخوانید

ویدئوی فوق، نمونه ای از تدریس دکتر احمد محمدی می باشد. نام این دوره «فروش موفق» است که در شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) برای کارشناسان فروش آن مجموعه محترم برگزار گردیده است. امیدواریم با ارائه ویدئو و مطالب مربوط به آن، توانسته باشیم اهمیت آموزش تیم فروش برای یک شرکت را برای شما عزیزان به خوبی بیان کرده باشیم.

آموختیم که فروش یک مهارت اکتسابی است و برخی از دلایل شرکت در دوره های فروش هم در بالا اشاره گردیدند. در نتیجه با مطالعه و شرکت در کلاس های فروش می توان این مهارت ضروری را یاد گرفت. همچنین شرکت در دوره های فروش به خصوص اگر به صورت کارگاهی باشد، که به طور عملی بتوان مطالب یادگرفته شده را همان زمان تمرین نمود، بازدهی آن بسیار بالاتر خواهد بود و در آخر با یادگیری این مهارت می توانید میزان فروش خود را افزایش دهید. در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی با سال ها تجربه ی تدریس و مشاوره در زمینه ی فروش و بازاریابی، برای شما تکنیک هایی را جهت افزایش فروش و موفقیت های شغلی خواهند گفت. می توانید جهت آشنایی با نحوه ی ثبت نام و محتوای آموزشی این سمینار روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

ثبت ديدگاه