دستیابی به اهداف و آرزو ها از نگاه لس براون سخنران انگیزشی (1)

اهداف به شما یک مقصد برای ادامه زندگی می دهد. افرادی که بدون هدف زندگی می کنند، امید و مقصد خاصی ندارند و حتی در زبان بدن آنان نیز مشهود است. آن ها دائما در بیکاری به سر می برند، آدم بی دست و پا و تنبلی هستند، آن ها از این پهلو به آن پهلو می شوند. در گفتگو های خود، بیهوده وقت را تلف می کنند. و وقتی به شما تلفن می کنند  می گویند: “هی،  من فقط تماس می گیرم. هیچ کاری برای انجام دادن ندارم، بنابراین فکر کردم بهتر است با شما تلفنی صحبت کنم، باید بگوئید “خب، به من زنگ نزن. من کارهای زیادی برای انجام دادن دارم.

بسیاری از مردم فقط در زندگی گیج و بی حواس هستند. آن ها موارد اطلاعاتی را نمی خوانند، حتی زمانی که تلویزیون تماشا می کنند، به آن توجه نمی کنند. اگر از آنها بپرسید که چه برنامه ای نگاه می کنند با من من کردن و زیر لب حرف زدن می گویند “هیچی، من فقط می بینم.”

انتظار شما از شغل و حرفه تان چیست؟ برای روابط تان چطور؟ برای زندگی معنوی شما؟ برنامه ای زمان بندی شده برای ماه آینده، شش ماه آینده، سال آینده، پنج سال و ده ساله خود تهیه کنید. تمام آن ها را بنویسید. اجازه دهید یکی از رایج ترین اهداف را تفسیر کنیم:

شما می خواهید پول بیشتری بدست آورید. اگر این هدف شماست، پس گام های عملی برای تحقق آن بردارید.

  • اولا بطور خاص مشخص کنید که چقدر پول می خواهید بدست آورید. سپس، آن مقدار را دو برابر کرده و آن را مبنای هدف خود قرار دهید. حتی اگر مبلغی بالاتر بدست نیاورید، به احتمال هنوز هم بیشتر از هدف اصلی خودتان را بدست خواهید آورد.
  • دوم، تصمیم بگیرید مصمم هستید چه میزان انرژی برای رسیدن به هدف خود صرف کنید. مایلید در یک روز چند ساعت کار کنید؟ تمایل دارید چه تعداد شغل برای اثبات مالکیت تحت تصرف داشته باشید؟ دوست دارید چه نوع کاری انجام دهید؟
  • گام سوم در این فرآیند، ایجاد و بسط یک برنامه عملی و شروع بلادرنگ آن است. بر روی نمودار نشان دهید که می خواهید در ماه آینده، شش ماه، یک سال، پنج سال و ده سال، در رابطه با هدف خود کجا باشید. از همین امروز شروع کنید. برای داشتن شغل دوم هم اکنون اقدام کنید . در همین الان در برنامه آموزشی شغلی ثبت نام کنید! و همین حالا برای ترقی و رشد سوال بپرسید!
راهکار هایی برای دستیابی به اهداف غیر ممکن
بخوانید

اطمینان حاصل کنید که همه ی این ها را نوشته اید تا هر روز صبح و هر شب آن را بررسی کنید و در خیالات خود این گونه تصور کنید که این مراحل را انجام داده اید، آنها را انجام دهید و موفق باشید!

“رویایتان را امکان پذیر در نظر بگیرید و پس از آن بر تمام ناراحتی ها غلبه کنید، همه ی مشکلات را نادیده بگیرید و حتی اگر آن را در شعله های آتش میبینید، یک جهش بلند بزنید.”

هر روز اهدافی معین برای موفق شدن تعیین کنید و برای هر هدف به گونه ای تلاش کنید که از انتظارات خود فراتر عمل کرده باشید و تا رسیدن به هدف ناامید نشده و دست از هدف بر ندارید. وقتی هدف تعیین کنید و با تمام اراده به دنبالش بروید استعدادهایتان شما را به جایی خواهد برد که شگفت زده خواهید شد. همچنین اهداف خود را روزانه مورد بازبینی قرار دهید تا بر روی دستیابی به آن ها متمرکز باقی بمانید.

ما می دانیم یکی از موفقیت های بزرگ، داشتن هدف است. بنابراین بدون هدف شما بدون جهت هستید و مورد استفاده دیگران قرار  می گیرید. افرادی که هدف ندارند مورد استفاده کسانی قرار می گیرند که هدف دارند؛ و مردمی که هدف ندارند برای افرادی کار می کنند که هدف دارند. باید اقدامی کنید که شما را به سمت اهداف خود حرکت دهد. احساسات فوریتی در زندگی خود ایجاد کنید. قبل از اینکه برای اهداف خود اقدامی کنید باید در مورد آن‌ها شفاف باشید آن قدر آن‌ها را در ذهن خودت بپرورانید تا ملکه ذهنتان شوند. از نگاه رابرت شینفلد برای موفقیت یازده مولفه وجود دارد که ده مولفه های اول بدون مولفه یازدهمی عملی نیستند.

7 عامل انگیزشی که باعث تشویق دانش‌آموزان برای مطالعه بهتر می‌شود
بخوانید

چرا به یک مولفه دیگری برای موفقیت کسب و کار نیاز داریم؟ در کتاب های متعدد نوشته شده در باره این موضوع، ده مولفه سنتی را به صورت خلاصه و به شکل اجمالی ذکر کرده است، بیان لفظی واقعی و گاها دشوار مولفه هایی که از نظر متخصصان بخشی از هر فعالیت موفقیت آمیز می باشد. در حالی که این هیچ ارتباطی با سرمایه گذاری، مخارج، قیمت کالاها، فروش، بازاریابی یا طراحی گروهی ندارد، قطعا می تواند با اهمیت باشد. ده مولفه ای که در مورد آن صحبت می کنم عبارتند از تمایل، اعتقاد، قانون جاذبه، تعیین هدف، مدل سازی، ایجاد طرح های روشن و دقیق، اقدام عظیم ، استقامت، تجسم و تصدیق (اظهار قطعی). اما همه آنها بدون یک مولفه مطلقا ضروری برای ایجاد کسب و کار موفق و سرمایه هیچند. مولفه یازدهمی ، که اگر به درستی مدیریت شود، عملا موفقیت را تضمین می کند. اجازه دهید تک تک آن ها را بررسی کرده و دلیل عدم کارایی آنها را متوجه خواهیم شد.

مولفه 1: تمایل

طبق گفته ی کارشناسان برای دستیابی به ثروت و موفقیت به اشتیاق پرحرارت (میل سوزاننده) نیاز است. ولی وجود اشتیاق پرحرارت (میل سوزاننده) حتما لازم نیست. بسیاری از مردم با اشتیاق پرحرارت (میل سوزاننده) در شر و شور فرو می روند و برخی بدون آن به طور شگفت آوری موفق می شوند. جی کی. رویلینگ، نویسنده کتاب های هری پاتر، بدون هیچ اشتیاق پرحرارت (میل سوزاننده) با انتشار تاریخ میلیاردر شد. او فقط می خواست پول کافی برای حمایت از خودش و کودکش به دست آورد. دیو توماس وندی بگونه ای برنامه ریزی کرده بود که تنها سه یا چهار رستوران را در کلمبوس، اوهایو، بدون امتیاز در سراسر کشور مدیریت کند. سامو والتون وقتی یکی از فروشگاه های ارزان قیمت خود را باز کرد، برای بزرگ ترین شرکت های ایالات متحده برنامه ریزی نکرده بود. میل شما می بایست با اهداف و ماموریت زندگی شما هماهنگ باشد تا تاثیر داشته باشد.

4 نکته که به شما کمک میکنند تا سریعتر به اهدافتان برسید
بخوانید

ثبت ديدگاه